The Dune Rider!!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu The Dune Rider!!! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

The Dune Rider!!!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

17 April 2005 | Nieuw Zeeland, Paihia

Ik en de Japanner die de vorige dag ook al bij me in het busje zat moesten erg vroeg op voor een dag trip naar Cape Rianga.
Dat is (bijna) het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland.
Na een paar minuten wachten met nog een grote groep mensen kwam er een grote bus aan, daar staptte iedereen in, maar wij moesten met zijn tweetjes wachten op een andere bus...
Nou ra ra.. Komt er een of ander heel apart geval de hoek om gereden, en dat was onze bus!
Hij heet de Dune Rider en is een hele aparte 4 wheel drive die enorm mee veerde in de bochten en op hobbels.
Je werd er bijna zeeziek van.
Maar hij was oorspronkelijk gemaakt voor het leger en kon dus bijna elk soort landschap aan.
Onze 1e stop was in een klein Kauri bos.
De Kauri boom is de op 1 na grootste boom ter wereld en van 1 zo'n boom kunnen bijv. 2 huizen gemaakt worden, of een Waka dat is zo'n Maori kano waar ze soms wel met 80 man in roeien. (GROOT!)
Het zijn ook enorm sterke bomen en daarom heel belangrijk in de Maori mythologie.
Als je Kauri genoemd word ben je dus oersterk!
Met Cops, de dag ervoor hadden we een redelijk grote boom gezien, deze stelde niet zo heel veel voor..
Er schijnt er hier ergens 1 te staan waar 16 mensen hand in hand omheen moeten gaan staan,
om een idee te geven hoe groot!
Na het bos een koffie en lunch stop.
Daar had ik helemaal nix aan want ik ben flink aan het bezuinigen en drink zelfs geen koffie meer..(stomme veel te lekkere starbucks!)
Ook had ik mijn eigen broodjes mee, die bewaarde ik lekker voor de volgende stop.
Nl. een mooi strand waar alleen de echte bikkels gingen zwemmen, niemand dus..
Het begint al flink koud te worden hier.
Ik lekker met een stuk verse cocosnoot en broodjes nutella opt strand..
Toen werden zelf de mensen die al hadden gegeten een btje jaloers den ik. Voortreffelijk genoten!
Toen op naar Cape Rianga een heilige plaats voor de Maoris omdat dit de plek is waar hun geesten het eiland verlatenen onder water naar het paradijs gaan.
Auto zoekt het woord nog voor me op in Maori.
Zelfs de oceaan scheidt zich voor ze..
De Pacific en de Tasman ontmoeten elkaar daar, en je kan het echt zien!
Vlak voor de Cape is een kleine rode berg, met een stroompje water.
Dat zijn de tranen van de overlevenden....
Echt om kippenvel van te krijgen.

Helaas bij elke stop erg veel van die grote tourbussen wat ik een stuk minder vond.
Het is gelukkig niet eens hoogseizoen, want dan zal het nog veel erger zijn..

Toen door wat dennebossen opweg naar de duinen.
Je zag ze al van heel ver. Enorm!
Een heel apart gezicht in zo'n omgeving.
We stapten uit en kregen allemaal een sand board en klommen omhoog..Pff..
Dat was flink vermoeiend.
Maar wat een schitterend uitzicht over 90 mile beach.
Ik moest ook echt ff uitpuffen, en heb genoten van het uitzicht.
En toen op mijn buik naar beneden geraced!!!
Je tenen waren de remmen, maar zolang je die niet gebruikt ga je echt als een tierelier!
Helaas geen actie foto's van Supernissy.
Ik ben snel nog maar een x naar boven geklommen, wat de 2e x nog zwaarder bleek te zijn! Maar absoluut de moeite waard!
Je kon nl nog harder!!!! Ha!
Toen allemaal zanderig tot in je ondergoed naar 90 mile beach, wat wel grappig is, omdat het maar 64 miles zijn..
Vroeger hadden ze berekend dat omdat ze er 3 dagen over liepen en 30 miles per dag het wel 90 miles moesten zijn.
Hadden ze zichzelf toch een btje overschat!
The Dune Rider kon natuurlijk keihard, en reed ook de hele tijd rodjes alsof er rotondes op het strand waren.
Tot er opeens een groepje wilde paarden op de duinen stond!
Heel mooi om te zien, ookal duurde het maar een paar seconden voordat ze weer verdwenen waren.
Er is wel een foto van!
Toen hadden we nog een stop in een hele speciale Kauri houtsnijderij.
Ik had al verteld dat het sterk hout is, maar het blijft zelfs goed onder de grond!
Er zijn natuurlijk in de afgelopen duizenden jaren flink wat bomen omgegaan door de een of andere reden, de bomen die ze nu na 10000 jaar vinden zijn nog steeds prachtig!
Ze maken er van alles van.
De bomen worden ook bescherm dus dat is wel een goede!

Toen alweer de beste fish and chips gegeten die er is.
Dat zeggen ze nl echt overal!
Ik moet wel toegeven dat de locatie de smaak ten goede kwam, en samen met mijn stille Japanse vriend at ik bij een geweldige zonsondergang!
(Wat kunnen Japanners smakken zeg!)
Het was al donker toen we bij een fruitstalletje aankwamen..
Er stond een oud mannetje achter die ons allemaal fruit gaf!
Heerlijke mandarijnen en fijoejas(?)
Ik heb van allebei echt enorme zakken gekocht, het was erg goedkoop!
Dat was me het dagje wel dusss..
Lekker mijn bedje in gekropen, waar ik verschrikkelijk heb geslapen met mijn 5 van de 6 snurkende mannen op de kamer! GRRR!

Om half acht was ik het snurk orkest echt zat en ben ik eruit gegaan.
Ik ben een stuk gaan lopen langs het mooie strand,en je ziet allemaal kleine eilandjes in die baai liggen.(duhh, Bay of Islands)
En de heuvels zijn zo groen alst maar kan.
Toen in het buurplaatsje Waitangi naar een soort park geweest waar het verdrag tussen Engeland en de Maoris is gesloten.
Een hele belangrijke plaats dus.
Ook lag er een grote Waka waarmee ze een x helemaal naar Polinesie zijn geroeid.
Dat is nog eens ff een ijsberentocht!
(alleen dan zonder sleepjes!)
Je had er een prachtig uitzicht over de baai en over Paihia, maar ik vraag me af of je dat ergens niet hebt..

Tegenover Paihia ligt Russel, en heel vroeger was dat the hellhole of the Pacific.
Walvisvaarders en piraten vanuit de hele wereld kwamen hier om te drinken en naar een van de vele bordelen te gaan.
Maar nu is het gewoon een verschrikkelijk schattig en mooi dorpje, met lieve huisjes en winkeltjes en een klein haventje!
Ruige geschiedenis alleen.
Ik heb er broodjes nutella mandarijntjes en fijuijas op een gekapte Kauri boom gegeten.
Op de terugweg met de ferrie kon ik nog net een foto maken van een groep Maoris die op een onbewoond eilandje de Hakka dans deden!
Ik kon wel de hele dag op de ferrie heen en weer gaan zo mooi en lekker wast.

Toen ik weer terug reed naar Auckland zat ik bij oude vertrouwde Auto in zijn busje.
Wij waren alle 2 dolblij en hebben de grootste lol gehad.
(Kim weet wel wat ik bedoel)
Ik vertelde hoe ik het naar mijn zin had gehad daar en dat ik baalde dat ik in de buurt van Auckland een baantje moest zoeken.
Hij belde meteen een vriend op en regelde een baantje voor me in Paihia + gratis lift in zijn bus. Topper!

Ik heb dit weekend afscheid genomen van veel mensen die ik heb leren kennen..
Ik haat afscheid nemen.
Kim zit op dit moment in het vliegtuig en zal wel slapen na gisternacht!!!

Met een aantal mensen hou ik zeker contact!

De volgende x weer vanuit Paihia..
xxxx Nis

  • 17 April 2005 - 09:42

    Marijke:

    Lieve N=ke,
    Het lijkt of ik droom als ik jouw verhaal lees maar knijp in mijn arm en begrijp dat je dit ECHT meemaakt, wat een heerlijkheden voor je. GENIETEN met hoofdletters, het is aan je besteed. Wat weten we weinig van NZ, goed dat je ons wat geschiedenisles geeft.
    Je hebt vis gegeten??????
    Supersnelle Superniske al buikschuivend naar beneden, wat een giller.
    Hou ons lekker op de hoogte en ik ben heel benieuwd naar je avonturen in Paihia. De naam alleen al klinkt zo exotisch.
    Veel plezier en liefs,
    XXXXXXXXX MAMA XXXXXXXXX

  • 17 April 2005 - 10:37

    Papa:

    Hallo Niske

    Dat is nog eens een verassing op deze zonnige Zondagmorgen.
    Weer een uitvoerig bericht uit NZ van onze Niske.
    Als ik zo lees wat voor avonturen je beleeft.
    Zitten er soms acht dagen in een week in NZ.?
    Weet je wat nog erger is dan 6 snurkende mannen??
    6 snurkende vrouwen.!!
    Je moet ze wat vroeger naar bed brengen en lekker instoppen, misschien snurken ze dan wat minder.
    Of oordopjes?
    Daar heb je ook nog wat aan als je gaat eten met je Japanner.
    Het moet wel erg lekkere Fish en Chips geweest zijn.
    Als het erg lekker is dan ga je ook meer smakken.
    Vraag maar aan Sas en al haar Chinezen.
    Die kunnen er ook wat van heb ik gehoord.
    Zo stil was ie toch ook weer niet dus.
    Heerlijke mandarijnen en fijoejas(?)
    Ik dacht dat er in NZ alleen maar kiwibomen stonden?
    Wat is er met de kiwi’s aan de hand.
    Ben je nog wel echt in NZ.?
    Ik hoop dat Kim je eerste foto’s mee neemt.
    Jammer dat ze weer naar huis moet.
    Geniet jij nog maar even van NZ, het zal nog moeilijk genoeg worden om afscheid te nemen en aan het volgende deel van de reis te beginnen.

    Liefs PP.

  • 18 April 2005 - 14:18

    Ofira:

    Klinkt echt als een droom!! Geniet er van!

  • 19 April 2005 - 08:19

    Sévrine:

    Jeetje Nis, wat maak jj onwijs veel mee!! Echt leuk om die verhalen te lezen! Hier gaat alles zijn gangetje. Er is weinig veranderd, ik ben nogsteeds met Skander,waar ik nogsteeds erg blij mee ben, ben lekker aan het werk op kantoor, vind het echt onwijs leuk om hier te werken! De Zotte bestaat ook nog altijd, zondag lekker op het terras gezeten, was druk!! En natuurlijk nogsteeds niet gerookt!! Nis, ik kijk weer uit naar je volgende verhalen!! Blijf genieten zoals je nu doet!! XX Seef.

  • 19 April 2005 - 09:11

    Kim:

    Hé Nis!
    Ik kon wel janken toen ik in de bus naar het vliegveld zat... ik wilde absoluut nog niet gaan. Ik heb zeker heerlijk geslapen, ik sliep al voordat we opgestegen waren! hihi. Ik ben goed aangekomen, de fam heeft me opgehaald. Ze stonden met toeters op het vliegveld, erg grappig. Nu begint het echte leventje weer voor me..... Nis, ik wens je nog een super tijd toe! Ik ga je helemaal volgen via je site. Geniet en geniet het is veel te snel voorbij. Doe de groeten aan Auto! We hebben gister al de hele middag naar Maori muziek geluisterd...
    Nog veel plezier. Dikke kus Kim

  • 19 April 2005 - 09:15

    Kim:

    Hallo Papa van Niske,
    Ik ga zometeen de cd's kopieëren en stuur ze meteen op.
    Jullie zullen wel erg benieuwd zijn!
    Groetjes Kim

  • 19 April 2005 - 10:24

    Monique:

    Jeetje Nis.. Ben echt onwijs jaloers.. Je maakt zo veel mee! Blijft leuk om te lezen. Nu ook al van je cafeine-verslaving af?! Wie had dat ooit gedacht? Ben heel erg benieuwd naar de foto's: hoop dat er ook een paar op de site komen?! Wat een verwarrende naam voor een buschauffeur trouwens! Wel relaxed dat hij een baantje voor je heeft geregeld! Nou Nissy, nog veel plezier in Paihia en tot mails..
    Liefs Monique

  • 19 April 2005 - 11:22

    Sjaak:

    Weet je wat nog erger is dan 6 snurkende mannen....3 koppels op de kamer!!!
    Dope verhaal weer schat, ik heb ook nieuws, ik heb een appartement in Nieuwegein gekocht!!!
    x

  • 21 April 2005 - 02:13

    Niske:

    Kim ook die van de Maori muziek???
    Staan er veel bekende nummers op?
    Je krijgt de grtn terug van hem en ook van Kearen.
    Seef gefeliciteerd met stoppen en Snaakie met j huis!
    Maak er wat moois van voor december, dan kom ik bij j kijken..
    Mo ik had gisteren 3 baantjes, echt top!
    1 ervan betaalde 2 uur en wijn +_ pizza!
    IK MIS JULLIE!!!
    groetjes nis

  • 21 April 2005 - 15:01

    Monique:

    Yes, eindelijk foto's! Leuk om je weer eens te zien!! X

  • 21 April 2005 - 16:26

    Seef:

    Echt leuke foto's!! Leuk om nu ook de plaatjes bij de verhalen te zien!
    x

  • 21 April 2005 - 16:45

    PP:

    Hallo Niske

    Eindelijk hebben we (bedankt Kim) foto’s.
    Een stuk of 500 !!!!. Ik kon er maar 10 kwijt.
    Extra ruimte heb ik al besteld bij waarbenjij.nu.
    Ik weet natuurlijk niet precies waar de foto’s genomen zijn en wat ze voorstellen, dus je moet ze zelf maar een beetje indelen en van onderschriften voorzien.
    We wachten op de volgende CD.
    Gewoon maken en opsturen maar deze keer.

    Liefs PP

  • 22 April 2005 - 09:50

    Marijke:

    Hallo Kim,
    Heel erg bedankt voor de foto's, jullie zien er beiden heel blij uit. Je bent van harte welkom bij ons thuis, dus mocht je in de buurt (A'dam) zijn of als je ons telefonisch even bij wil praten, graag:
    0297 -324590.
    Groetjes en tot ziens of horens?
    Marijke

  • 22 April 2005 - 16:17

    Mart:

    hey nissy bedankt voor je leuke kaartje !!! Ik heb nog niet alle foto's bekeken maar wat ik gezien heb zag er erg vet uit !!!
    groetjes Mart

  • 22 April 2005 - 18:40

    Linda & Lex:

    Leuke foto's, hoor. Fijn om je even zo te zien.
    Have fun!
    dikke kus

  • 23 April 2005 - 02:28

    Niske:

    Ben heeeeel blij dat er eindelijk wat fotos zijn!
    Thanx Kim!
    Als jullie wat leuke foto's erop zetten zet ik er een verhaaltje bij.
    (Niet alle maffe foto's he)
    Willen jullie Snow er ook op zetten?
    Heel veel grtjs uit Paihia.

  • 26 April 2005 - 11:58

    Saskia:

    Halloa! Jij vermaakt je wel zo te lezen! Hier gaat het Hollandse leventje ook z'n gangetje. Weet je wat ook lekker is? Verse cocusnoten met rum... (heeft vooral michiel goede ervaringen mee..) Toedeledoki!

  • 28 April 2005 - 08:26

    Gerda:

    Prachtige foto's, geweldig leuk verslag. Goed dat je even een baantje hebt om je portemonai weer te vullen.
    groetjes en liefs gerda en Edu

  • 29 April 2005 - 10:00

    Seef:

    He nis. Hoe is het? Vermaak je je nog een beetje?? Hier is alles goed, vanavond koninginnenacht dus we mogen onze oranje spulletjes weer uit de kast halen...en morgen natuurlijk ook nog gebruiken, joehoe!!!!! Ze zeggen dat het mooi weer gaat worden ( dus het zal wel gaan regenen)
    Ga jij daar nog koninginnedag vieren?? Toen ik in Spanje was heb ik dat wel gedaan! Was heel leuk!!
    Hoe bevalt je baantje? Wat voor werk kan je aan je cv toevoegen ;-)
    Weet je... ik had laatst een zotte bolle bol besteld, maar ik merkte dat het geen "niske zotte bolle bol"was!!!
    Oke, ik ga weer even aan het werk! Laat je snel weer iets van je horen?
    Liefs, seef.

  • 29 April 2005 - 12:20

    Sarah:

    he hallo daar!!!!
    eindelijk weer eens tijd kunnen vrij maken om jou mooie super verhalen te lezen. had het afgelopen maandje even iets te druk gehad met twee banen tegelijk. ben blij om te horen dat het nog steeds goed met je gaat. heb ook alle mooie foto's en verhalen van ilonka gezien/gehoord je ziet er goed uit op de foto's en kan zeker aan je zien dat je het leuk hebt. tot de volgende mail en have fun!
    dikke knuffel sarah

  • 02 Mei 2005 - 02:19

    Niske:

    Ik ben veilig in Fiji aangekomen en heb al mijn 1e geweldige zonsondergang gezien + wat grote enge beesten.
    De kwaliteit van de hostels hier is een stuk slechter, maar de temperatuur en de stranden maken dat meteen weer goed.
    Het internet is verschrikkelijk slecht hier, dus ik kan niet mailen....
    Ik hoop zo snel mogelijk jullie weer op de hoogte te brengen van wat ik heb uitgespookt.
    Heel veel xxxxxxxx Nis

  • 02 Mei 2005 - 19:43

    Dag Topper,:

    Goed te lezen dat veilig bent geland op Fiji.
    Koninginnendag was weer 1 groot feest, niet gevaren met gijs omdat hij zijn boot wil sparen en met 15 mafketels aan boord wordt dat lastig. Pieter had wel een bootje, ben wel ff aan boord geweest en daarna met de deux oeufs van amstelveen op stap geweest, was weer lachuh, daarna zijn zij lekker naar albina gegaan en ik naar bas, waar bas, dop, maris, roland en combe waren. zondag lekker in het bos gezeten en nog ff in ouderkerk geweest. Maar ja ik spreek je snel weer en have fun in fiji.
    Liefs,

    Mischa

  • 03 Mei 2005 - 10:23

    PP:

    Ik heb weer wat foto's in het fotoboek gezet. De volgorde is nu wel erg in de war. Zet er nog maar een paar pakkende teksten bij. We wachten op de volgende serie.
    Ben erg nieuwsgierig naar de laatste verhalen van NZ en de eerste van Fiji.
    xxxxxx PP

  • 03 Mei 2005 - 13:10

    Lia En Ron:

    Hoi Niske
    terug uit Egmond aan Zee hebben we de foto's op je side bekeken. Jeetje dat was effe schrikken na zoveel jaren. Van kind naar vrouw in een schitterend land. We zijn kei - jaloers maar gunnen je dit natuurlijk wel.
    Ga verder met je avontuur en geniet er van.
    Groeten uit Limburg!

  • 03 Mei 2005 - 14:37

    Janet En Rob:

    wat heb je weer een leuk reisverslag gemaakt! zo blijft het thuisfront goed op de hoogte van al je avonturen, want je maakt veel mee, vinden wij. ben benieuwd hoe je deze eilanden ervaart, want dat is toch je doel geweest, al die jaren, we blijven je volgen en heel veel plezier gewenst! janet

  • 04 Mei 2005 - 00:49

    PP:

    Hallo Niske
    Ik heb je voicemail gehoord. Blij dat alles OK is. Als je telefoon het op Fiji niet doet is dat lekker goedkoop voor je rekening. Ik heb nog geprobeerd een SMS te sturen, maar dat lukte dus ook niet.
    Ik geef ook maar even door hier dat je het 'super naar je zin' had. Zo stond het op de voicemail.
    Zoek maar snel een goed internet café.
    PP

  • 04 Mei 2005 - 13:15

    Monique:

    He Nissy, het klinkt allemaal weer helemaal fantastisch… Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Wel jammer dat je afscheid heb moeten nemen van NZ en de mensen daar, maar ik weet zeker dat het op Fiji wel weer goed komt. Ben benieuwd naar je nieuwe CD-tje!! Hier gaat alles ok.. Heb koninginnenacht/dag weer overleefd en ga morgen naar het bevrijdingsdagfeestje in het dorp. Laat je wel weer weten hoe het afloopt.. Kijk uit naar je volgende bericht. Enjoy the beautiful islands of Fiji! Veel liefs Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 143947

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: