MALLORCA VERSUS NICE - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu MALLORCA VERSUS NICE - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

MALLORCA VERSUS NICE

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

14 Mei 2009 | Spanje, Palma de Mallorca


Onze tijd in Palma de Mallorca zit er bijna op!
Mallorca heb ik intussen beter en heel anders leren kennen dat dat ik van plan was..
Ik dacht aan verblijf op een eiland met bergen en bergen dronken Duitsers, altijd mooi weer, banen zat in het super jacht wereldje, veel tijd met mijn vent doorbrengen en leuke dingen doen, gezellig bezoek van vrienden en familie, uitstapjes, veel nieuwe mensen leren kennen, Spaans leren, enz enz.
De planning was in eerste instantie namelijk 3 maanden verblijf in een appartementje dat Daniel had uitgekozen.
Binnen die 3 maanden zou ik horen of ik op de Predator mocht werken en zo niet zou Daniel opstappen zodat we samen op een andere boot kunnen werken.
Ik ging Spaans leren in de tussentijd...

Nu is het 6 maanden later en zijn weinig van mijn verwachtingen over mijn verblijf hier uitgekomen.
Spanje heeft het hoogste werkeloosheids cijfer (volgens mij 15%) en als niet-spaanse zonder hotel/horeca ervaring kom je echt niet aan de bak!
OOK in de super jacht wereld, de wereld van de aller aller rijkste is er door de crisis een stuk minder geld uit te geven.
Zo is er bijvoorbeeld van de miljardairs onder de Russen 2/3e geen miljardair meer.
De eigenaar van de Predator gelukkig nog wel, maar ook hij heeft MEER dan de HELFT van zijn totale bankrekening zien verdwijnen!
Op extra’s word nu flink bezuinigd, ook op een boot van 130 miljoen!
Stomme kleine geldvreters zoals Daniel’s favo koffie aan boord was ineens te duur, chocolade en snoep is niet meer, merken werden b merken, geen door de boot betaalde alcoholische versnaperingen meer na werktijd, zijn tripje met zijn andere boot in TAHITI ging niet door, Maar dus ook op personeel werd er ineens bezuinigd!
Er werd ons (voor de crisis) verteld dat ik waarschijnlijk wel als “extra” stewardess aan boord mocht.
Geld speelde toch geen rol en ik was altijd nog goedkoper als een hele nieuwe Daniel aannemen.
Ze wilden hem ook niet kwijt natuurlijk..!
Maanden en maanden verstreken en iedereen had het maar over de crisis.
Uiteindelijk hoorden we dat ze mij die Extra baan gewoon niet konden geven en met andere woorden moesten ze daardoor binnenkort afscheid nemen van Daniel...
Jammer maar helaas voor ons..
Wel vertelde hij dat er nog een klein kansje in zat als die ene stewardess zou vertrekken!
Na weer een maand of wat verder en ertussenin gehang wilden wij ook wel eens duidelijkheid en gewoon een ja of nee.
Na aandringen van Daniel vroeg de kapitein die ene stewardess (die hij natuurlijk niet zomaar kon ontslaan!) bij hem te komen en tijdens hun gesprek heeft ze meerdere malen BELOOFD om dit hele seizoen nog op de Predator te blijven..
Vreemd dacht ik omdat ze mij vlak daarvoor had verteld dat ze ABSOLUUT niet nog een seizoen zonder haar man met de boot mee zou varen!
Maar ja het zal wel..
Voor ons was de kans bekeken.
Maar niet getreurd, want er zijn nog zat andere en net zulke dikke vette boten hier in de Middelandse zee.
Daniel nam dus uiteindelijk ontslag!
Na lang zoeken werd er een nieuwe engineer gevonden en op het moment, na 3 weken vrij om te leren is Daniel nog steeds bezig hem in te werken aan boord.
Wij hebben besloten om naar Nice te gaan om daar aan Daniels appartementje in de oude stad te gaan werken.
Denk aan die show op tv waarin mensen (vaak engels) een bouwval kopen en daar vol goede moed aan de slag gaan om er na een paar weken achter te komen dat ze nix aan het bouwval mogen veranderen, of er leeft een beschermde gestippelde langpootmug, of de papieren om aan de slag te kunnen worden maar niet getekend, of doordat je elkaars taal niet spreekt heb je ipv een badkamer ineens een nieuwe dakkapel.
Jaja we gaan namelijk een een historisch gebouw van honderen jaren oud midden in de oude stad van Nice aan de slag.
Na jaren van rechtzaken om rotte balken mag Daniel nu eindelijk aan de slag in zijn appartement.
De balken MOETEN vervangen worden, maar dat gebeurd pas op zn vroegst over een jaar.
Dat kan alleen in Frankrijk denk!
Naar mijn id niet heel veilig om zoiets uit te stellen maarja hoeveel verstand heb ik hier nu van!
We kunnen nu dus behalve de vloer en het plafond (en misschien de muren hahaha) wat dingen gaan doen, eigen huis en in plaats van tuin balkonnen!
IK heb er onwijs veel zin in!

TOEN hoorde we ineens dat die ene stewardess ontslag heeft genomen!
DE B!TCH!
Iedereen van de wap en kwaad omdat Daniel nu toch echt kwijt is!
Als ze dit hadden geweten en die ene stewardess niet glashard had gelogen hadden ze ons natuurlijk meteeeeen aangenomen!
Life goes toch echt on en wij gaan ook lekker on naar Nice aan het einde van de maand!

Op een rijtje

Wat ik van Mallorca het o zo fijne zonne eiland ga missen:
Het lekkere tapa’s eten al dan niet door mezelf gemaakt!
De 3 stranden op loop afstand!
Het superrrrr uitzicht over de baai, zee, strand en heuvels!
Ons onwijs fijne grote balkon!
Een paar favo barretjes!
Een aantal bootmensen en ex collega’s die we hier hebben leren kennen!
Onze gratis gepikte internetverbinding!
De onwijs goedkope kleding en super leuke winkeltjes! (maar ja heh shoppen doet Toos helaas niet!)
De heeeel goedkope taxi’s die je van hot naar her brengen voor zo’n 5 euro!
De zondag middag gamba’s op het balkon eten middag!

Wat ik absoluut niet ga missen:
Rare en vieze olijven!
Blaffende honden, krolse katten en Spaanse buren!
The never ending rain!
Ik probeer af en toe een woordje Spaans te spreken, er word dan antwoord gegeven in het Duits!
Het zo vaak alleen zijn, niks te doen hebben, met andere woorden Toos werkeloos zijn!
Onze inrichting en eigenlijk gehele huisraad!
(de oven die alles aanbrand, de wasmachine die het nu al 3 weken niet doet, de tv met 5 spaanse zenders, de doorgezakte knalgroene bank,
De Spaanse arogantie en afstandelijkheid! (zou dat iets beter zijn in Nice??!!)
De onzekerheid van wat, hoe, waar en vooral wanneer!




In Nice hoop ik op:
Veeeeeel meer gezelligheid!
Ook omdat ik veel meer tijd met Daniel kan doorbrengen en hij (in het begin) niet altijd hoeft te leren of werken!
Dat alles in het appartement soepel verloopt en we geen problemen krijgen met het verbouwen van het een of het ander!
Ik hoop Frans een stuk sneller op te pikken als Spaans!
Nadat we het appartement samen hebben gepimpt, samen een leuke baan op een leuke
boot te vinden!
Olijven in overvloed!
Goedkopere tickets naar Aalsmeer, zodat ik af en toe daar kan buurten als er een leuk feestje, verjaardag of bruiloft is, OF jullie in Nice!
Heerlijk eten en vooral veel uit eten omdat we in het begin nog helemaal geen keuken hebben hahaha! (ik denk meteen aan het carpaccio all you can eat restaurant!)
Mooi weer!
Uitstapjes naar waar dan ook!
Mensen leren kennen!
Een beetje thuis voelen!

Wie weet wat ons dit keer te wachten staat!!!
Ik kan niet wachten tot Nissy in Bella Nizza is!


Hoe is het eigenlijk met jullie???
Vertel!!
Jaja OOK de mensen die nooit iets schrijven wil ik uit de kast zien!

Tot de volgende keer!
Miss you, maar niet te veel ;-)!
Grtjs Nisssss





  • 14 Mei 2009 - 14:22

    Robin G:

    Godver, heb het hele verhaal gelezen, want ik dacht dat jullie naar nl zouden komen haha. Maar goed Nice dan. Weet je Nis, ik ben echt iemand die je graag een xtje op zou zoeken. Als ik zelf niet zo veel aan mn kop had zou ik dat ook echt doen. Maar ja volgende week zitten we in de states en daarna wil ik naar Thailand. Dusssssss , maar ieder geval het beste met alles wat je doet. Enne als je maar gelukkig bent in de liefde XXX

  • 14 Mei 2009 - 14:41

    Otje:

    Nou nis het gaat goed!

    X mop

  • 14 Mei 2009 - 14:51

    Estherrrr:

    Klinkt weer goed allemaal!!
    Succes met de verbouwing....

    X Esther

  • 15 Mei 2009 - 07:28

    Monique:

    Hey Nissy,
    Eindelijk weer een verhaal! Hier gaat alles ok, wij zijn ook weer druk aan het klussen (open haard, zolder opknappen etc.), knapt wel weer op. Was leuk je weer eens op bezoek te hebben! Hoop dat je verwachtingen deze keer wel uit zullen komen. Succes in Nice!

    xxmo

  • 15 Mei 2009 - 10:14

    Karine:

    Hallo Niske,
    Jammer van Mallorca, ik hoop dat je betere ervaringen zult hebben in Nice. Bedenk wel wij Fransen kunnen ook aardig arrogant en koppig zijn ;) Daar moet je even doorheen prikken!
    Nice schijnt een prachtige stad te zijn. Ben benieuwd naar je avonturen daar.

    Hier in Aalsmeer-Oost zitten Ernst en ik erg fijn in ons nieuwe huisje. Lekker burgertruttelijk met de twee poezen op de bank hangen 's avonds!

    Liefs,
    Karine

  • 15 Mei 2009 - 10:33

    Ineke:

    Ook bij mij gaat het leven niet zoals ik het had gepland. Het zal er wel bij horen! Fijn te lezen dat je er vol goede moed weer tegenaan gaat, dat geeft mij ook weer moed!

  • 15 Mei 2009 - 20:50

    Linda:

    Hey Hallo,
    In ons fortje gaat het goed, lekker aan het werk, gelukkig hoeven wij ons niet druk te maken. De tuin bloeit weer op en wij hebben al een paar heerlijke zomerse dagen gehad. Gelijk de bbq erbij gepakt. Heerlijk. Dus Nissy op naar Nice, weet weinig van deze stad, ben benieuwd, hoor. Hoop dat jullie daar dan een beetje vinden wat jullie zoeken. Hoe staat het met uw frans... Engels spreken daar houden zij niet zo van, a misschien is dat inmiddels wel veranderd, hoor. Nou goede reis en een aangenaam aankomst.
    Kuz Linda en Lex

  • 16 Mei 2009 - 09:34

    Burn!:

    Hey nissy, blij wat van je te horen. Soms lopen dingen anders dan verwacht. That's life! Hopelijk heb je het straks meer naar je zin in Nice. Vergis je alleen niet in de verbouwing hoor ;)

    Nou hier alles goed, had gister een reunie (zelf georganiseerd) van de basisschool klas. Echt lachen om iedereen weer te zien. Uiteindelijk zijn we in de Praam beland, hahaha! wat een lol!

    Thijs en ik zijn nog steeds rustig op zoek naar een huis in omgeving aalsmeer, maar we doen rustig aan want thijs zijn huis is nog niet verkocht.

    Hoop snel wat van je te horen, succes de komende tijd!

    XXX Burn!

  • 16 Mei 2009 - 10:41

    Sevrine:

    Ja hoor, ga je weer naar Nice! Wat een heerlijk wisselend leven heb je, als je alle verhalen bundeld kan je zo een boek gaan uitgeven!!

    Die programma's (bouwval gezocht e.d.) ken ik ja haha, veel succes ;-) Ik hoop dat je in Nice meer je draai kan vinden en dat het allemaal wat soepeler verloopt!!!

    Groetjes,
    Sévrine

    p.s. Sorry dat ik koninginnedag zo ineens wegliep, maar Maarten had veel te diep in het glaasje gekeken en het wat hooooog tijd om naar huis te gaan!!! Dus...... snel weer naar nl voor een feestje en bijpraat-sessie!!!

  • 22 Juni 2011 - 11:36

    Marco:

    he niss,

    kan niet wachten tot er een goed glas bru de carcaonier gedronken gaat worden op de zwangerschap

  • 22 Juni 2011 - 11:37

    Marco:

    he niss,

    kan niet wachten tot er een goed glas bru de carcaonier gedronken gaat worden op de zwangerschap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1568
Totaal aantal bezoekers 143935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: