Even inhalen.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Even inhalen.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Even inhalen..

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

12 April 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zonder Kim of andere Stray bekenden is Wellington een stuk minder gezellig.
Maar toen dinsdag na een heel lang saai paasweekend het Moku museum eindelijk open was ben ik daar toch nog een dagje voor gebleven..
Het was een heel klein museum (beter dan het kachel museum in Alkmaar hoor) met hele gave beelden voor de deur.
Een Moku of Moko (t staat steeds weer anders geschreven)is een traditionele tattoo die wordt gezet om het levens verhaal van degeen te vertellen en om te laten zien hoeveel macht of kracht diegene heeft.
Hoe veel Moku iemand heeft, zegt dus ook iets over zijn kracht en status.
Het is best eng om te zien want bij veel mensen is ook het hele gezicht bedekt.
Ik zag een hele grote Maori man in Cuba street onder de tattoos en schrok eigenlijk een beetje van zijn gezicht.
Tot hij net zo als ik Snow, hij zijn kleine rode katje riep die in een plantenbakje zat.
En dat katje sprong na een paar tellen zo op zijn schouder waarna hij ermee ging praten.. Helaas geen foto, want ik wilde hem niet beledigen of boos maken!!
Maar in het museum kon je alles erover zien en leren, echt heel heftig.

Daarna Stray gebeld en de bus geboekt voor 7 uur in de ochtend!! Ahh!
Sommige kamergenoten watren nog niet eens thuis toen ik wegging!!!
Daar gingen we dan, weer opweg naar Taupo.
James de busschauffeur speelde gelukkig de zelde muziek als Auto.
Ik kan veel Maori muziek nu al meezingen!!
Ik had dus geen moeite met wakker blijven.
Net even buiten Wellington ging de zon alweer schijnen, voor het eerst in een aantal dagen voor mij.
En eenmaal in het hostel aangekomen ben ik meteen weer lekker aan het meer gaan zitten.
Verder is er toch nix aan als je niet gaat bungyjumpen, skydiven of op enorme forellen gaat vissen, want er is gewoon nix anders.
Iedereen heeft wel een adrenaline rush van iets.
Behalve Nissy want die zat heerlijk met Lenny K. aan lake Taupo.
Die avond vroeg naar bed gegaan want ik lag met 2 jongens op de kamer die de nacht ervoor in een krater hadden geslapen tijdens de Tongariro crossing.
Ze waren afgepeigerd en ik ook dus sliepen we al om 9 uur...Ze stonken alleen een uur in de wind omdat ze vergeten waren die hike en bijbehorende geuren van zich af te douchen..getver..
Ik ging de volgende dag om 2 uur met een andere bus naar Rotorua en tot 2 uur heb ik weer heerlijk aan het meer gezeten, dit x met Moloko.
Kijkend naar de skydivers..

En toen eindelijk weer onderweg naar Rotorua!! Yes!
Wisten jullie dat de aardkorst bij Taupo en Rotorua de dunste ter wereld is?
En dat er daarom hier al die boiling mudpools en geisers zijn?
En dat heel Singapore in lake Taupo zou passen terwijl het de krater is van een vulkaan??
Nee he, ikke ook niet.
Toen ik hoorde dat de aardkorst hier zo dun is en er reed een vrachtwagen langs, trilde de grond een beetje..
Ik dacht echt dat ik er doorheen ging zakken!
(grapje..)

Eindelijk weer in Hot Rocks mijn oude stekkie hier in Rotorua, alleen had ik een rot kamer met aan de ene kant een geweldig balkon en aan de andere kant naast mijn bed de bar!
Dat werd dus weinig slaap..
Ik liep die middag langs het meer naar het Maori dorp waar ik al met Stray was geweest.
Toen we er s'avonds waren voelde Kim en ik de vorige x dat de grond er lekker warm was, en dus deed ik nu ook mijn slippers uit..
Auwie!!
Overdag is het dus nog veel heter, je zag zelfs stoom van de stenen af komen en water koken in de putjes.
Onwijs mijn voetjes verbrand!!
Daarom worden de doden ook niet begraven daar, maar die blijven boven de grond in tombes.
De Maori geesten zullen wel gelachen hebben!

Later in de bar ontmoette ik 4 gekke Engelsen die op de parkeerplaats in een camper verbleven.
1 ervan is sprekend Lexie, hij en zijn vriend gaan ook naar Fiji als ik er ben..
De dag erna ben ik met ze meegereden in de camper naar een golfcourse.
Alles vloog door dat ding heen toen we reden,ik was vooral heel bang voor de magnetron, dat was een hele ervaring.
De gene die het golfen verloor zou koken en afwassen, dus dat is wel een mooie deal als je voor spek en bonen mee doet.
De baan was wel erg moeilijk omdat er ook allemaal boiling mudpools in het park waren.
Ookal konden ze goed golfen, hadden we nogmaar 1 bal over toen we klaar waren.
We vroegen ons al af waarom we zoveel ballen meekregen!!Haha.
Ik heb nooit geweten dat een potje golf zo grappig kon zijn..
Gelukkig kon Nigel een erg lekkere currie koken.(looser!)
Ik had voor een verse cocosnoot gezorgd.
Ondanks een breackdance showtje werden ze toch weggestuurd na het eten omdat ze niet meer op de parkeerplaats mochten staan. Zelfs de uitsmijters vonden het jammer.

Die dag erna was ik dus weer alleen en heb ik heerlijk gelopen zover dat toen ik naar het museum wilde, het al dicht was..
Dat gebeurd mij wel vaker helaas met musea.
Wel eindelijk nieuwe slippers gekocht, want ik was er helemaal doorheen gesleten.
Die avond ontmoette ik Tina en Robbert (Lonnie)uit Londen, ze waren ook met Stray en gingen met dezelfde bus als ik weer naar Taupo de volgende dag.
Ze waren alle 2 zo gek als een deur..
Ik heb ontzettend met ze gelachen en we zouden bij elkaar blijven.
Ik moest om 10 uur uitchecken, en dat is niet leuk als je met alleen meiden op de kamer zit, ik kon niet eens douchen omdat ie constant bezet was.
Volgende x alb weer een kamer met jongens erin.
Die vinden het vast ook geen probleem als mijn papa mij belt om half 9.. Haha!
Eerst lekker ontbeten met Tina en toen een herkansing voor het museum..
Het museum was vroeger een spa voor gewonde soldaten en had genezende krachten.
En er was een heel gedeelte over een schilder Goldie, echt helemaal iets voor mij!
Ook was er een klein bioscoopje over Rotorua, wat vroeger het 8e wereld wonder bezat.
Nl paarse terassen zoals in Turkije..
En er was veel toerisme toen.
Totdat de vulkaan uitbarstte en alles verwoestte in 1886.
Het duurde heel lang voordat er weer toeristen terug kwamen.
Ik was erg moe en lekker languit gaan zitten op de bank in de bioscoop, toen ineens de vulkaan uitbarstte en de banken keihard gingen bewegen.
Ik viel er bijna vanaf.

Ik ben maar snel weggegaan en op de bus gestapt naas Taupo.
Onderweg weer dezelfde mudpools en Hukka waterfalls.
Nog steeds mooi om te zien ookal had ik het al gezien..
En Toen dus weer in Taupo, waar het weer helemaal uigestorven was.
Tina en Lonnie waren er nog niet geweest, dus ik heb ze een korte rondleiding gegeven.
Lonnie heeft zelfs geprobeerd om in het water te golfen.
(hole is 150 meter ver in het water)
Ik had me maar weer opgegeven voor de bbq, omdat ie hier toch wel heel goed is.
Daarna gingen Tina en ik naar de Holy Cow.
Daar moet je geweest zijn als je in Taupo bent geweest, ookal hadden we er niet veel zin in.
(jaja die tent is van een echte Nederlander)
Ik stond net met het Nl barmeisje te praten toen ik Tina kwijt was.
Ze stond met een jongen te knuffelen.
Bleek dat het een hele goede vriend van r uit Londen was (al 7 jaar niet meer gezien of gesproken!)en na nog veel meer knuffels bleek dat ie op reis was met zijn broertje en zn moeder, voor een jaar!!
Dat ging hun prima af,(Glenn en Allen)en de moeder was de gekste van de 3.
Na een hele aparte karaoke avond in een hele foute tent, maar na veel lol gingen we naar bed..
Helaas voor Tina ging ze naar het zuiden, en ik en Glenn naar het noorden.
Hij zou ook zijn verjaardag vieren in Auckland en ik was uitgenodigd.
De volgende dag voelde ik helaas me minder goed, zelfs mijn kippenvel deed pijn.
Maar vooral mijn keel, ik kon amper nog praten , dua ik ging niet mee naar de moonkraters kijken.
Ik deed wat boodschapjes en regelde mijn hostel en de bus voor de dag erna ging mij bedje weer in.
Wat niet fijn is op een stinkkamertje met 3 Zweedse pubertjes.
Toen iedereen weer van de heerlijke bbq genoot ging ik maar een bamiesoepje maken want veel honger had ik toch niet.
De volgende dag ging iedereen naar de moonkraters kijken ik sloeg het over, Tina zie ik misschien ook wel weer in Fiji. Wachtend op mijn bussie terug naar het oude vertrouwde x Base hostel voelde ik me echt rot.
Er zaten maar 2 passagiers in het busje dus nam ik 3 stoelen en ben ik lekker gaan slapen. We waren er zo.
Aangekomen in mijn 8 pers dorm in Base ging iedereen me meteen helpen.
De dokter controleerde of ik geen koorts had, en gaf me wat asperines met ontstekings stoppers.
Gina gaf me bruisasperines en ging een berg fruit voor me halen. (heel lief)
Dat naast de keelsnoepjes en de multivitamines die ik elke dag inneem, moet wel genoeg zijn.
Ik ben meteen mijn bedje in gegaan en kwam er pas de volgende middag uit toen 3 Duitse roommates me meevroegen naar het museum.
Het was super mooi weer, maar zodra ik het museum zag glinsteren bovenop de berg had ik spijt.
Zonder long inhoud en met een Duitser die ik wel kon schieten had ik beter thuis kunnen blijven.
Het museum was absoluut wel de moeite waard.
Met heel veel Polinesische schatten en sieraden, sommige gemaakt van walvistanden.
En de grootste schelpen die ik ooit heb gezien.
Daarna uitgeput mijn bed weer in en de dag erna ook in mijn bed gebleven.
Toen moest ik de volgende ochtend van de dokter naar de dokter, en dat heb ik toen ook maar gedaan.
De dokter vertelde me dat het met mijn keel te maken had en hele moeilijke namen had.
Het was dus een verschrikkelijke rekening!

Daarna ben ik naar het strand gegaan ik voelde me ietsjes beter.
Takapuna werd me aangeraden.
En dat was ook echt super, met uitzicht op een eiland met een vulkaan.
Ik was nog ziek en viel meteen in slaap
(er zaten ook maar 6 andere mensen op het strand)
Na 1,5 uur werd ik weer wakker van keiharde Skin op mijn telefoon...
Ik draaide me maar weer om en sliep nog een beetje meer..(komt echt omdat ik ziek was hoor, zo lui ben ik ook weer niet)
Toen ik weer wakker werd trakteerde ik mijn keeltje op 2 heerlijke ijsjes!!
Terug in het hostel was ik uitgeslapen en heb ik me om laten praten om ff mee uit te gaan.(ijswater drinkend en wel)
Eerst in een Aziatische bar geweest en daarna in een andere hele grote backpackersbar the Globe.
Daar was heel toevallig ook de jarige job, die ik eigenlijk had afgebeld omdat ik ziek was.
Wat een gein zeg met je fam op vakantie!
Hun moeder is de gekste van de 3..

Ik moest vroeg naar bed want ik ging de dag erna naar het foodfestival in de haven.
Samen met een roommate lekker de hele dag eten en proeven!
Ik had alleen die vieze olijf niet weg moeten spoelen met visseneitjes! Gedver!
Verder heel veel toastjes brie en stukjes vlees gegeten, jullie kennen me!
En kiwiberries een absoluute aanrader als je ze ooit tegenkomt.
Het was supergezellig mede door de bandjes die er speelden.
Toen moest ik helaas mijn tas inpakken want ik ging de volgende ochtend vroeg naar The Bay of Islands.
Ja ze liggen er echt nog!


Ik had gehoopt dat Auto mijn chauffeur zou zijn, maar het was Chops.
N soort van player.
Mijn mede passagier was een Japanner die er geen reet van begreep, helaas voor hem want het was heel interessant.
Ik ben nu dus in Pahia en het is hier zo mooi dat de busschauffeurs hier zefs op vakantie gaan, ookal komen ze hier al elke dag!
Ik ben gisteren met de Dune Rider weggeweest en dat was supercool.
Maar dat vertel ik jullie de volgende x!!

XXX Nissy XXX


* Heej Meisje wat leuk dat je ook reageert,
Snowy schrijft nooit eens wat!
* Kia Ora Annegien en Inge, dat betekend welkom!
Ze spelen hier ook kaartspelletjes, maar die heten Bullshit en Asshole.
* Mo we kunnen die dobbelspelletjes wel voorstellen in de Praam, ik haal het niet weg...
* Bas je zus heeft me niet gebeld, dus ik heb r niet gezien!
* Oi Sjaak, geen burgemeester, maar waarom wordt je dan geen Paus!
* Jullie moeten me wel beter op de hoogte houden hoor, want ik weet dit nog maar net!
* Broerje, bijna gefeliciteerd, zet je ook wat op de site?
XXX

  • 12 April 2005 - 06:33

    Marijke:

    Lieve N=ke,

    Wat een epistel, mooi verhaal meis, hoe lang heb je achter de computer gezeten? Schrijf ik nu de eerste reactie? Ja, de Paus is gestorven en Prins Reinier van Monaco en Wally Tax maar die ken je waarschijnlijk niet (een zanger uit onze jeugd) en Prins Charles en zijn mistress Camilla zijn eindelijk getrouwd na 35 jaar verboden liefde, zou dat echte liefde zijn?
    Begint de verveling toe te slaan of kwam dit door het ziek zijn?
    Ben je al in de verleiding gekomen voor een tatoo(tje)?
    Een beetje budgetteren nu Niske want de duurste plekken moeten nog komen en daar wil je toch ook alles meemaken, anders moet je nog met de pet rond.
    Heel veel fun, vrienden, gezondheid en mooie belevenissen.
    Liefs,
    XXXXXXXXX MAMA XXXXXXXXX

  • 12 April 2005 - 07:31

    Nynke:

    He Niske,
    Wat een verhalen!!!! Echt super leuk!!! Ik begin steeds meer de kriebels te krijgen... :P
    Ik ben erg blij voor je dat je zulke mooie verhalen bij je draagt en NIEMAND kan je dit nu nog afnemen. Wat een machtig gevoel he?! (ha, ha)
    Hier gaat alles goed. Na 20 graden gaat het ineens sneeuwen en dan is het weer 20 graden. (???) Iedereen is hard aan het werk en ik krijg 1 juli m'n diploma (joehoe) :)
    Geniet van alle dagen, want voordat je het weet ben je weer terug. X

  • 12 April 2005 - 08:59

    Sjaak De Draak:

    wat n stories, gaat eindelijk beginnen lekker ziek en moe door de landen trekken kijk aan, maar nis verhalen dat je dronken bent of een kater hebt die mis ik nog...
    verder heb ik weinig nieuws vanuit hier.
    Zaalvoetballen--> Nog steeds drama laatste wedstrijd 11-0 verloren.
    Balkenende zit nog steeds en ajax wint weer eens nou doeg xx

  • 12 April 2005 - 09:20

    Natas:

    Hey girley! Wat een leuk verhaal! Ik begin toch een beetje jaloers te worden hoor! ;-) Geniet nog maar goed ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Kus Natas

  • 12 April 2005 - 09:48

    Monique:

    Wat heb je weer een hoop meegemaakt, leuk om te lezen! Ben blij dat je weer fit bent. Zonde van je tijd om ziek in bed te moeten liggen. Je hebt weer een hoop mensen ontmoet, klinkt gezellig allemaal! Hebben ze daar eigenlijk ook bessen?! Of heb je een nieuw drankje moeten verzinnen? Veel plezier nog! Liefs Mo

  • 12 April 2005 - 09:50

    Henk Xan Nils:

    Jeetje Niske ik lees jouw verhalen met open mond hoor, wat SUPER allemaal he!!!Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar hoe het er nou echt uitziet is een ??Laat je je niet naaien door die doktersrekeningen....ze weten wel dat je een toerist bent he!! Wat goed dat je het zo lekker naar je zin hebt, en ook dat je van die leuke mensen ontmoet, wat zal je straks een telefoonnummers hebben joh. Fijn, want dan kan je nog eens ff naar die mensen op vakantie gaan in de toekomst, zitten er nog lekkere dingen tussen....???? Nou jij alvast gefeliciteerd met je broertje en dim ff want je moet nog zooo lang, strak is de ping ping op, ...rustig an dag Niske dikke kus van ons

  • 12 April 2005 - 10:04

    Snowy:

    Ha die Niske,
    Ik zit maar op de uitkijk lekker warm op de vensterbank of gisteren tussen de vergeet-me-nietjes (!!!) en het groen en ik snap niet waarom je zo lang wegblijft. Ik heb het goed maar mis jouw speciale aandacht. Nou ik ga weer schaapjes tellen, welterusten.
    XXXXXXMiaaaaauuwXXXXXX

  • 12 April 2005 - 13:49

    Mart:

    echt vet wat je daar allemaal meemaakt !!!! wat een verhalen ... pas je wel op voor die dunne aardkorst strax zak je er echt nog doorheen.
    ps is zo een moku niet wat voor jou ???(haha geintje)

  • 13 April 2005 - 01:27

    Niske:

    Ja foutje dus dat ie er 2 x op staat.. ik was al blij dat het me luktte want mijn verhaal was ineens weg. GRR..
    Maar gefeliciteerd broer!!!

  • 13 April 2005 - 16:07

    Oma:

    Lieve Niske,

    Hier is Oma. Ik ben op de verjaardag van Mart het was eerst heel mooi weer maar vanmiddag heel wat regen. De berichten die ik van jou hoor zijn wel heel leuk. Je bent wel een beetje ziek geweest he, keelontsteking maar dat hoort er ook bij.
    Met mij gaat alles goed, goed gezond en hard aan de schoonmaak. Hoeveel slippers denk je nog nodig te hebben? Ontdek nog maar veel van de wereld en vertel me alles als je thuis komt want ik will alle verhalen van je horen.
    Heel veel dikke kussen Niske en het allerbeste met je en heel veel groeten van je Omaatje.
    Liefs,
    Oma Jopie.

  • 19 April 2005 - 16:17

    Rob En Janet:

    de verhalen worden steeds langer en je vermaakt je prima , zo te lezen. Wat goed dat je zoveel onderneemt, ondanks dat je je soms niet helemaal fit bent! wij zijn benieuwd naar de volgende berichten, pas goed op jezelf en heel veel plezier, liefs, janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 143947

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: