Lifestyle of the rich and famous..and me - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Lifestyle of the rich and famous..and me - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Lifestyle of the rich and famous..and me

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

18 Juni 2009 | Monaco, Monaco

Als je van Mallorca met veul te veul baggage via Kopenhagen naar Nice vliegt, mag je bij aankomst wel een beeeetje verwend worden!
We werden geheel in stijl (lees een dikke vette auto) opgehaald door Daniels moeder en haar Italiaanse man Luigi.
We spraken engels, frans, duits en spaans in de auto...nou ja, vooral zij dan en ik probeerde bij te blijven...jeetje waar zit mijn talenknobbel nou toch!
De eerste ontmoeting vanaf de achterbank verliep heel goed en in ongeveer 45 minuten reden we van Nice naar Monaco waar Daniel z’n moeder een appartement heeft.
Ze maken er bijna geen gebruik van aangezien ze in Puerto Rico wonen!
Hebben wij ff mazzel, want wij mogen er zolang alst nodig is verblijven!
In ons nieuwe thuis aagekomen moesten we ons meteen omkleden omdat we uit eten gingen.
WTF doe je aan als je in Monaco uit eten gaat en tegelijkertijd je schoonfam voor het eerst ziet! Aaaarrgggg Stresss!
Gelukkig had ik DAAAAR tijdens de reis al genoeg over na kunnen denken!
Geheel tegen ieders verwachting in was ik als eerste klaar en opgetut en deed ik alsof dat de normaalste zaak van de wereld was! (HIHIHIHI!)
We gingen eten bij cafe du Paris en ik zeg chique de friemel zoals je nog nooit hebt meegemaakt!
Ik was natuurlijk lang niet genoeg opgetut en zwaar underdressed tussen al die madammen met bontjas en boa en dode dieren om hun strakgetrokken nekken.
Ook zijn mijn borsten nog steeds niet van siliconen of gelift en al mijn nieuwe vetjes zitten er ook nog en die worden echt niet weggezogen en ik hoef al helemaal niet zon deco dog die je overal heen mee kan nemen in je tasje van een of ander merk waar je een auto voor kan kopen!
EN GELUKKIG MAAR!
Ow jeetje zeg, waar ben ik beland...

Tijdens het veel te dure etentje met natuurlijk de bijbehorende champagne kon ik na bijna ander half jaar eindelijk eens een praatje maken met Daniels moeder en Luigi.
Ze viel me ALLES mee ;-)))! En het was eigenlijk gewoon super gezellig!
Na het eten vertrokken ze gelijk richting Italie omdat ze vanaf daar de volgende ochtend vroeg weer terug gingen naar Puerto Rico.

Vanuit ons appartementje wat middenin Monaco ligt zit je overal zo!
Het is haast toveren, ik snap er nix van!
Je stapt zomaar ergens midden op straat een lift in en als de deuren weer opengaan sta je ineens in de haven, het station, de supermarkt en noem het maar op!
Ik ben nog steeds opzoek naar die lift die mij ff in Aalsmeer afzet...
Aangezien we door stomme regeltjes en papierwerk nog steeds niet aan de slag kunnen in Daniels appartement in Nice ben ik hier in de haven op zoek naar een baan.
In de ochtend loop ik te leuren met mn CV...
Dockwalk heet dat, en het is verschrikkelijk!!!
Dayworkers (mensen die gewoon 1 daggie op een boot de handen uit de mouwen komen steken) werden normaal erg veel gevraagd, maar door de crisis proberen ze daar geld op te besparen.
Loop ik daar met 2 bloedmooie meiden voor me die waarschijnlijk meer ervaring op boten ook hebben en nog 2 achter me!!
(Gelukkig liep er ook 1 lelijke hork tussen hihihi)
De concurentie is dus moordend!
Terwijl je jezelf een beetje staat aan te prijzen bij een kapitein, stewardess of deckhand voel je de adem van de volgende al in je nek!
En de kapitein heeft hele stapels (goede) CVs liggen waar hij uit kan kiezen
Op veel boten hangt zelfs een bordje dat ze GEEN dayworkers nodig hebben dus loop maar lekker door!
Zoals je ziet is het een heel erg oneerlijk en keihard wereldje...
Je komt het verste als je mensen leert kennen, ze je aardig vinden en op die manier aanbevelen bij degene die iemand nodig heeft.
En hoe doe je dat dan???!!!
Door gezellig uit te gaan bij de haven in de buurt, gezellig eten en drinken of een dagje strand met mensen die weer mensen kennen die weer mensen kennen, je snapt het.
Gelukkig kent manlief na 5 jaar in deze industrie een hoop mensen en van deze mensen moet ik het nu hebben!
Een avondje aan de wijn bij een bekende kroeg hier (stars and bars??!! Wie weet zijn jullie er wel eens geweest of hebben er van gehoord??!!!) bracht mij met Antoinette in contact die via via dan weer goed bevriend is met een dame waarmee wij in Mallorca veel omgingen..jaja..
Antoinette is de chefstewardess en regelde meteen mn eerste baantje voor me op de Kadimo’s (google!!) de boot van 38 meter .
Ik heb KEIHARD gewerkt omdat het een drukke dag voor ze was met bezichtigingen (voor agencies die de boot moeten verhuren) daarna een lunch voor 7 personen met 9 gangen(!!!!!!)
En daarna snel van de boot af omdat ze door moesten naar Cannes omdat de eigenaar een weekje wilde varen!
M’n 1e voet zit tussen de deur zoals alleen ik (en de meiden) een spreekwoord kan gebruiken!
Meteen na mijn daggie werk had ik een sms van Daniel dat hij GESLAAGD is voor zn y4 examen!!!
Dat zijn nu dus 2 van de 4 examens voor de y4 die afgehandeld zijn!
De laatste 2 schijnen een stuk makkelijker te zijn...en gelukkig maar.
En er was nog meer goed nieuws, want ook had hij een autotje gekocht!
Ik besloot hem te trakteren op een etentje in Antibes (daar is Daniel de Hoog geboren!)
Antibes heeft de grootste haven voor super jachten van Europa en de Predator is er ook aangekomen!
Wel cool trouwens want als je langs de rij grootste boten loopt zie je ontzettend veel feadships!!
De nieuwste, vers van de pers bij de Vries vandaan heet de Hurricane run en ligt er nu ook..
(ex HC collega’s kennen jullie Ib nog?? Die werkt daar op!)
Ik had afgelopen dinsdag een sollicitatie gesprek in Antibes op Anastacia (google) het ging heel goed en ik was er haast zeker van dat ik het zou worden..maar ze hebben helaas een jongen aangenomen ivm veel tillen...
Had ik toch wat harder moeten sporten bij HC! Hahaha not!
Gelukkig heb ik zaterdag werk op Marco Polo (google) en ik ben erg benieuwd!!

Zondag komt Cees bij ons buurten!
Ik zeg dijenkletsers en spierpijn van het lachen om veul te grote verhalen!!!
We gaan er een leuk daggie van maken Cees!
Who’s next???
(Natas?? Paolo?? Mars en Ilona??Vanes en Bjorn??Naat op de vrachtwaggel??Sas+gitaar??Burn wanneer kom je??Paps en mams of broertje lief??Mo met aanhang??Jarige Helen als verjaardags kado??Xandra henk en Nils misschien??Ot en vrienden??Bert en I al vakantieplannen??Sinterklaas dan?? Hahaha we zien wel, maar jullie zijn allemaal van harte welkom!)

Ik had vandaag zeeeeen van tijd om weer eens een verhaal te schrijven met dank aan de buurman!
Die fijne vent deed nl onze poortdeur achter zich dicht nadat ik de bal van zijn zoontje aan hem had teruggegeven..
Zit ik dus de heeeeele dag vast in het appartement en tuintje omdat ik die F@kking sleutel niet heb!!
Het is nu ieg schoner dan schoon hier en er is weer een nieuw verhaal uit mn mouw geschud!
Ik heb de hele dag dat liedje van de lemon tree in mn hoofd omdat ik daar tegenaan kijk..je weet wel.
And all that I can see is just a yellow lemon tree tubdubdub..
Ik hooooop dat Daniel snel thuiskomt, want ik wil naar BUITEN!
(Daniel is weer een paar dagen aan het werk op de Predator omdat ze gewoon ECHT NIET zonder hem kunnen hahaha mooi joh!)

Ik hoop op wat snelle reacties of hele verhalen terug,dan heb ik tenminste weer wat te doen hihi!
Hoe is het met jullie??

Grtjs en een dikke X van Nissss


p.s. 1: nogmaals gefeliciteerd Helen!
p.s.2: foto’s ga ik ook op de site zetten, dus kijk later nog eens!
p.s.3: lemon treeeheeeeheeeee





  • 18 Juni 2009 - 16:31

    Vanes:

    Ja ja ja ja ja wij komen!!!Misschien een dag of 3 maar hoor. Willen verder naar Italie de bloemenriviera af. We komen dus met de auto. Voor we bij jullie aankomen hebben we ookal een stop gemaakt. Waar moeten we nog even kijken.

    Nou hoop dat je snel wat vind waar je wat langer kunt werken. Vervelen is ook niets natuurlijk. Of even loterijtje winnen zodat je bakken met geld uit kan geven daar!

    En bedank de buurman maar, want had al eerder een verhaal verwacht!!

    Nou Nis, succes met werk. Groetjes xx Vanes

  • 19 Juni 2009 - 19:23

    Ilonka:

    Hoi Niske!
    Ik spreek en zie je echt nooit, maar vind t zoooo leuk om zo af en toe wat te lezen zo via de mail. Zit je nu weer in Monaco??
    Het klinkt in elk geval alsof je weer lekker aan het genieten bent(ondanks het leuren met je cv)! Nog veel plezier daar!
    Lfs Ilonka

  • 20 Juni 2009 - 15:49

    PP & MM:

    Lieve N=ke,
    Wat heb je het toch weer leuk verwoord, je verhalen lezen zo lekker weg. In mijn buik ben je al eens in Monaco geweest. Chique de lala waar we alleen maar onze ogen uit konden kijken van al die decadente luxe. Maar ja, de happy few moet toch ook ergens heen he?
    Ben benieuwd hoe het dagje werken was en of je nu meer dan een voetje over de drempel hebt gekregen. Jammer dat jullie niet in Nice aan het werk kunnen dat zou Daniel een zorg minder zijn.
    Natuurlijk komen wij je opzoeken binnenkort, wat dacht je.
    Geniet van elkaar en deze exclusieve omgeving waar jullie zo maar eventjes kunnen wonen dankzij Mams!!
    liefs, XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    PP & MM XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 22 Juni 2009 - 09:05

    Mo:

    Hey Nissy,

    Nu dus weer Monaco... Wat een leventje hebben jullie.. Nou weet je eindelijk waar ik al m'n geld aan uitgeef?! Naast al die boten heb ik ook wat leuke auto's rondrijden daar! hihihi. Relaxed dat Daniel geslaagd is! Weer een zorg minder.. Wens hem succes met de laatste 2 examens. Jammer dat jullie nog niet in Nice aan de slag kunnen?! Schiet niet echt op zo.. Geniet nog maar van het luxe leventje daar, want straks moet je klussen! Succes met leuren! xxmo

  • 22 Juni 2009 - 14:33

    Hee Nis!:

    Wat heb jij weer een mazzel met de luxueuze positie waar je je nu in bevindt! Maarja, daar moet je eerst ook wel de nodige stappen voor zetten...
    Heel veel plezier samen en misschien is het handig als je in het vervolg kisten aan doet; voor het geval je je voet weer ergens tussen de deur krijgt.
    Groetjes! Saskia

  • 22 Juni 2009 - 18:26

    Xan:

    Lieve Schat!
    Wat een geweldige tijd voor jullie. Ik zeg nog..."die meid doet ut nie fout", echt niet!! Stoer hoor, leuren met je cv'tje, je weet het misschien niet, maar blonde Hollandse lady's vallen op daar. Het is een prachtige omgeving, en ..wat komt..of niet, dus gewoon GENIETEN!!!!!
    Gefeliciteerd met het behalen van Daniels diploma, zo goed van hem. Je foto's zijn al helemaal te gek...jaja ik ben stront jaloers op you. Oke tot hyves en misschien wel live, kus Xan

  • 24 Juni 2009 - 17:20

    Helen:

    Heee Nis zie je verhaal nu pas, heb door alle felicitatie mail jou update mail gemist denk ik... Zou heeel graag jullie kant op komen maar Daniel en ik hebben maar 1 week samen vakantie dus :-(.... We gaan met een bups weekje naar Bretagne (is iets goedkoper kwa verblijf als Monaco, Nice of Antibes Hihihi).... Hoop dat je of nog beter jullie gauw werk vinden, probeer toch ze veel mogelijk te genieten van alles daar... Kus Kus van ons... En Thanx voor de felicitaties en advertentie....

  • 25 Juni 2009 - 20:30

    Marijke:

    Lieve Niske,
    Wij hebben het in Egmond vorige week heel leuk gehad en nu deze week in Haarlem bevalt ons weer prima. Vakantiegevoel in NL op plaatsen waar we vaker zijn geweest, heel merkwaardig. Het weer draagt erg veel bij en we zijn heel actief voor zover dat voor PP mogelijk is. Iedere dag een ander stukje stad en we lopen naar terrasjes op de Grote Markt. Altijd wat te doen, gister en vandaag de promotiebus voor de nieuwe film van Harry Potter. Voor PP is er nu meer aanleiding om te lopen en het lukt ook.
    Probeer jouw tijd zonder werk toch ook zo nu en dan als vakantie te beleven want genieten en geluk bestaan uit momenten, Pluk ze.
    Liefs,
    Marijke

  • 03 Juli 2009 - 19:23

    Janet En Rob:

    Hallo Niske en Daniel,

    Leuk om weer wat over jullie "reilen en zeilen" te lezen, op een of andere manier was het vorige bericht niet bij ons aangekomen. Natuurlijk is het niet leuk dat het (tot nu toe) niet gelukt is om voor beiden een andere werkplek te vinden, maar zo te lezen zitten jullie je daar echt niet te vervelen!

    Fijn dat Daniel weer een stuk verder is in zijn studie en voor jou is de tijd doorbrengen in Nice/Monaca toch ook geen straf, want normaal gesproken ga je daar niet heen zonder (zeer) goed gevulde portemonee! Je zal heel wat ervaringen opdoen door het leventje daar, geniet daar ook van want nu in de vakantietijd zal er 24/7 altijd wat te doen zijn.

    Nou Niske, wij gaan over een week naar Frankrijk, maar zoeken de hitte niet op, we gaan naar Bretagne, voor ons altijd goed.

    Heel veel plezier voor jullie beiden gewenst, en tot horens maar weer, liefs Janet & Rob

    p.s.: als je op een foto "dubbelklikt" krijg je een diapresentatie die het hele scherm vult, daar kwam ik net achter.

  • 04 Juli 2009 - 17:48

    Jurgen:

    Altijd zo leuk om je geschriften te lezen..zou je bijna freelance gaan moeten doen voor een of andere reisverhalenuitgever.Jammergenoeg ken ik ook werkelijk niemand van belang..
    Veel succes met t vinden van bootwerk en ik kijk uit naar je volgende hoofdstuk!!

  • 26 Juli 2009 - 10:51

    Til:

    Hoi niske,
    Wat een leuk verslag zit ik net van je te lezen, over jullie vakantie naar Italie en daarna het solliciteren,werken (helaas maar 1 dag) enz. Heerlijk om toch redelijk onbezorgd te leven, al zal er straks hopelijk toch werk voor julie beiden zijn. Geniet nog maar even van je vrijheid. Onze vakantie zit er al weer op en we waren 4 weken in Frankrijk waarvan 2 aan de Middell.Zee dichtbij Narbonne dus richting Spanje. Prachtig weer en als ik zo jouw foto's bekijk van de havenplaatsen lijkt het veel op de stadjes die wij gezien hebben. Geeft altijd een prettig vakantiegevoel, al die boten en dat gedoe er omheen.
    Niske, veel succes met het vinden van een baan en geniet samen van al het moois daar. Liefs, Til

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Monaco, Monaco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1231
Totaal aantal bezoekers 143924

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: