At Last - Reisverslag uit Imperia, Italië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu At Last - Reisverslag uit Imperia, Italië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

At Last

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

03 Mei 2011 | Italië, Imperia

Daar is ze weer
Na vele verzoeken (;-)) is hier eindelijk weer een update!
Daniel en ik werken sinds 2 maanden op Feadship m/y Predator uit Aalsmeer!!!! (Google maar omdat ik eigenlijk niet echt foto's van de boot online mag zetten http://www.superyachts.com/motor-yacht-3532/predator-video.htm )
Na een hele vervelende ervaring/boot van vorig jaar zijn we hier natuurlijk EXTRA blij mee, Justice at last hihih!!! Voor degene die de afgelopen 3 jaar onder de grond of in een boom hebben geleefd...dit is de boot waar Daniel (mijn vriendje dus) op werkte toen ik hem in Aalsmeer in de sportschool leerde kennen!!

De boot moest nu opnieuw geverfd en word dan natuurlijk uit het water gehaald. Dat gebeurde in La Ciotat in Frankrijk, vlakbij Marseille. La Ciotat is een leuk mooi plaatsje met heule grote lelijke kranen in de haven, die enorme boten uit het water kunnen tillen en voorzichtig weer op de kant zetten! Doordat er een hele rij grote dure boten daar op de kant staan kan de lokale bevolking het helaas niet laten om de mensen die op deze boten werken en dus allemaal een mooi vast salaris hebben en allemaal dure speeltjes zolals i phones, pads of pods of mooie computers... te beroven.... Ik was ook bijna het haasje, maar kon haar gelukkig van mij en mn tassie afzwiepen (zie je...hebben die onproffesionele rare tassies van mij toch nog eens mooi hun waarde bewezen!) En ja het was een meisje...een meisje van een jaartje of 12...met haar broertje...van misschien n jaartje of 10...vandaar dat ik het won waarschijnlijk! Sindsdien veel horror verhalen gehoord van andere yachties (zo noemen ze mensen die op boten werken) over la Ciotat en haar nogal vervelende bevolking en uiteindelijk heeft het ertoe geleid dat we maar weinig naar buiten gingen..helaas...Wat dus ook betekend dat ik weinig te vertellen heb omdat ik alleen maar gewerkt heb en daar eigenlijk ook niet veel over mag vertellen!!!! En vraag maar niet naar de eigenaar, want daar mag ik al helemaaaaaal niets over vertellen!!! Niet doen heh! Want ik zeg heus echt niets!! En doe ik het wel...dan verzin ik ter plekke een verhaaltje...want t mag heus echt niet!
Op het droge zien die super jachten er heel vreemd uit. Veel van de boten zitten deels of net als wij helemaal ingepakt in een tent waarin de boot zonder dat er stof of regen bij kan komen bespoten kan worden met verf... en daar dan weer in werken wij...zonder uitzicht of zonnestraaltjes of airconditioning... En helaas hadden de schilders niet veel ervaring en dus flink wat vertraging. 3 weken op het droge werd 3 maanden en het leek wel alsof de tijd stil stond zo langzaam ging het. Door de giftige verfdampen mochten we s'nachts niet aan boord slapen, Daniel en ik en de andere engineers verbleven in een hotel in de haven en de rest van de crew (nog 14 man en vrouw) verbleven in een villa aan het strand...best goed geregeld dat mansion, beetje godfather idee zegmaar maar dan NOG beter want er stond een pingpong tafel in de tuin!! Nou ben ik normaal niet zo van de pingpong en dat komt misschien omdat ik er niet zo goed in ben...maar dit keer speelde we vaak bierpong! (ik met wijn dan, duhhh!) En juist dat kleine detail maakte het hele spel een stuk leuker! De spelregels zijn makkelijk en heel int kort uitgelegd is het de bedoeling om de ander zn glas met bier of wijn te raken dat aan de andere kant van de tafel staat en op de een of andere manier gaat dat na een paar wijntjes steeds makkelijker!! Later als ik groot ben en een tuin heb, of een balkon dat ieg een stukkie groter is dan de mijnes staat daar OOK een pingpong tafel en wijn en bier koud, want zonder dat ingredient word t nix natuurlijk=-)!
Het leek er al deze tijd op dat ik gewoon met jullie koninginnedag kon vieren omdat we dat weekend gewoon vrij zouden zijn, maar helaaaaaas opt aller aller aller laatste moment viel er roet int eten (hihih getver) en brak mijn klomp...precies met koninginnedag vond de kapitein het welletjes in la Ciotat en zelfs dat de boot nog niet 100 procent afgewerkt was was geen probleem voor hem en we zijn gewoon in het water gepleurd en vertrokken naar Imperia (Good old lovely Imperia that I realy missed) Ik had Imperia ook heel fijn geworden de maandag NAAAAA koninginnedag boeeehoeeeee...Een zwarte bladzijde in geschiedeniske. Maar daar voor terug kreeg ik mn eerste echte tochtje werkend aan boord van de vetste boot ooit gebouwd...tenminste vind ik dan! Elke dag weer als ik aant werk ben en de meest stomme of leuke klusjes moet doen doe ik af en toe, soms stiekem en soms juist helemaal niet stiekem een fijn vreugde dansje. Want eindelijk werken Daniel en ik op onze droomboot. Dit word natuurlijk alweeeeer een verhaal dat we aan onze kleinkinderen moeten gaan vertellen!
De baas gaat als het goed is veel gebruik van zn boot maken dit seizoen en zelfs een van zijn andere boten die in Tahiti was en hij in 2 jaar niet heeft gebruikt is hierheen gehaald en is nu onze buurboot zodat hij die ook kan gebruiken. Wie weet mogen wij na de zomer wel op deze boot Tahiti onveilig maken hihihihhoehoehoe nou ik ga proberen het in de baas zn hoofd te praten wie weet lukt t hihih!
Word vervolgd..
X Nis


P.s. ben wel een btje jaloers op het weer bij jullie...volgens mij ist nog nooooit zo mooi geweest en veul mooier dan hier in elk geval!
- Aan Sas zn Michel alsnog van harte gefeliciteerd! (hihihhi zag t gisteren op mn enige echte verjaardags kalender!)
-En aan Sas welkom thuis, dat we maar snel in die sushi tent mogen belanden of hier in de Pizzaria met Karine!
-Mo en Andy en lieve kleine Jesse..Zullen we snel Skypen?? Ik ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat!
-Irene met je mooie benen, fijn die emails van jou! Grtjs aan die gekke broer van je en aan Bert natuurlijk!
-Mama al bekomen van de schrik van Burn en Thijs hun nieuws?? hihih mn mams zag het totaal niet aankomen namelijk!
-PP kun jij mm niet overhalen om toch gewoon voor een weekendje deze kant op te komen ipv een midweekie...ookal zou dat ook leuk zijn natuurlijk?!
-Broertje past je t-shirt?!
-Kaatje kan je je draai in Nederland alweer een btje vinden??
-Mariskaatje en jij met je nieuwe baan???
-Naatje telefoon kwijt??? Alles fijn verders?? Knuf aan je Boys
-Vanes hoeveel heb je er op mij gedronken zaterdag??? hihih toch wel genoeg hoop ik!
-Otje ik heb het verhaaltje speciaal voor jou extra kort gehouden!! hihih
-Zotte wilgers...You get what you deserve!! Een hele mooie zonnige drukke zomer!!!
-Professor Pollewop pppppppppprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
-Voor de rest die wel meeleest maar niet wil reageren doe nie zo verlegen!
X

  • 04 Mei 2011 - 07:01

    Burn:

    Eindelijk weer een verhaaltje! Wat leuk leuk leuk om te lezen!!

    Denk dat mijn mams nog niet helemaal bijgekomen is...hahaha! Maar ja, dat went vanzelf!

    Stuur snel maar weer een verhaal, want dat is echt super leuk om te lezen!

    Groetjes aan Daniel!
    XX Burn!

  • 04 Mei 2011 - 07:22

    Marcel & Ilona:

    Eindelijk weer een update!
    Leuk om te lezen. We kijken weer uit naar de volgende :-)

  • 04 Mei 2011 - 13:55

    Monique:

    Hey nis, eindelijk! Leuk om weer wat van je te lezen! Lig met de kleine draak op schoot, want slapen hoeft van hem ineens niet meer.. Heb al vele rondjes surfeiland gelopen, dat kan gelukkig met dit prachtige weer. Ik zal Skype 's avonds weer even aanzetten, dan zie ik wel wanneer jij online bent! Nog veel vaarplezier en ik zal helpen duimen voor een tochtje naar Tahiti! Groetjes aan Daniel!

    Xmo

  • 04 Mei 2011 - 18:34

    MM:

    Lieve N=ke,
    Leuk om je weer eens te lezen en blij dat je nog dansen kan in je uppie, bijhouden hoor!
    Fijne tijd in Imperia, we hopen er toch echt eens te komen.
    Ben heel benieuwd wanneer de eigenaar komt en waar de reis dan naar toe vaart maar hopelijk blijf je tijd houden om ons via deze blog op de hoogte te houden. Liefs en XXXXXXXXX voor jou en Daniel.
    MM

  • 08 Mei 2011 - 11:48

    Vanes:

    Lieve Nis,
    Ik mis steeds je oproepen :-(
    Fijn te horen dat alles goed gaat!
    Hier ook alles ok. Heerlijk dit weer, hoop dat het tot september aanhoud! Ik met koninginnendag zeker wel 5 op jou gedronken. Moet ik zeggen dat Aalsmeer dit jaar een beetje tegen viel. Volgendjaar ga ik Amsterdam na 10 jaar weer eens proberen, en hoop dat jij er dan ook bij bent. :-D
    Ik ga mijn tel goed in de gaten houden, en kan skype natuurlijk ook aanzetten.

    Heel veel plezier! En ook zal duimen voor jullie tochtje naar Tahiti. Ik ga heel hard sparen, daar kom ik graag heen ;-)

    Xx Vanes

  • 10 Mei 2011 - 09:50

    Otje:

    Sorry heb het gelezen tot dat de boten in het plastic zaten....

    Wel leuk om te lezen dat je nog wat aan mijn karate les gehad heb mop!

    X en oja ik mis je ;-)

  • 11 Mei 2011 - 11:42

    Monique:

    Oja... Da broodje Carpaccio@westeinder was errug lekker! Moest meteen aan jou denken!

  • 14 November 2011 - 08:28

    Veel Te Lang Geleden:

    Mis je!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Imperia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 12988
Totaal aantal bezoekers 143923

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: