TEgek maar wel TEvreden! - Reisverslag uit Imperia, Italië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu TEgek maar wel TEvreden! - Reisverslag uit Imperia, Italië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

TEgek maar wel TEvreden!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

03 Januari 2010 | Italië, Imperia

Ik wens jullie allemaal een TEgek en gezond 2010!
May all your deams come true!

Een nieuw hoofdstuk is begonnen en mijn hoofdstukken samen met Daniel hebben tot nu toe steeds vlaggetjes in nieuwe plaatsen op de landkaart gezet.
We leven in een wereld van uitersten, voor Daniel was dat studeren in het kwadraat en tot hij er letterlijk en figuurlijk bij neer viel.
De laatste week van studeren is inmiddels aangebroken (SPANNEND!!!)
De 11e heeft hij in Southhampton in Engeland z’n mondelinge examen, als de examinator vind dat hij alles onder de knie heeft is hij hooooopelijk voorlopig klaar met veeeel TE veel studeren!
Duimen jullie met ons mee???
Voor mij was het het afgelopen (half) jaar in Monaco, niks doen tot het uiterste en daarin totaaal m’n draai niet kunnen vinden.
Het klinkt voor velen vast errug fijn om je zo TE vervelen...maar vanaf nu spreek ik dat in alle toonaarden en talen tegen!
In je eentje op veeeel TE warme stranden, TE dure barretjes, TE weinig werk, VEEEEL TE weinig geld, TE weinig lol en gezelligheid maar wel TEgether (O dussss) Daniel was er constant, maar ook totaal niet omdat hij moest leren..
Voor onze relatie een erg moeilijk jaar, maar we weten elkaar nog steeds onwijs te waarderen en hebben elkaar nu in heel andere omstandigheden leren kennen dan alleen de leuke.

Sinds 2 maanden kan Daniel zich helemaal uitleven als CHIEF engineer in de machinekamer van Super jacht en Feadship Kathleen Anne (google!)en heb ook ik m’n 1e echte stapjes als stewardess aan boord gezet!
In de herfst, winter en lente is het leven van een stewardess aan boord van deze boot erg eazy lemon squeezy.
We moeten vooral niet TE veel doen, omdat er anders voor de volgende dagen TE weinig, of met andere woorden NIKS te doen is!
Tussen al onze lange pauzes doen wij vooral het o zo nuttige bijhouden van alle dure dingen aan boord.
Mijn oma zou dit alles geweldig vinden!
Van heeel schoon zorgen wij dat het nog schoner word, zodat als in de zomer de eigenaar aan boord is, we de boot TE schoon kunnen maken.
Precies zoals veeel TE rijke mensen het het liefst zien.
We poetsen miniscule krasjes uit de dure designer bij zet tafeltjes die daar al in zitten na een glas of een druppel water laat staan wat er gebeurd als je een keer TE enthousiast poetst (ikea is qua prijs, kwaliteit toch een stuk betere koop denk!)
We knippen het verharende vloerkleed bij, want dat doet het als je er overheen loopt.
Gelukkig ligt er een duur beschermend vloerkleed over het TE dure designer vloerkleed!
We maken de bedden op op alle (ON) mogelijke manieren.
Met het laken op de milimeter precies in lijn met de berg ziekelijk geordende kussens die het bed er NOG aantrekkelijker uit laten zien...Voor zover een strakgestreken designer bed er aantrekkelijk uit Kan zien natuurlijk!
Als laatste belachelijk detail vouwen we de WC papiertje op haast Japanse oregamie achtige wijze, want stel je voor dat een van die TE rijke stinkers eens lekker aan boord komt schijten...(oeps)... zou een niet zo mooi gevouwen WC papiertje mijn baan nog eens serieus in de problemen kunnen brengen.

We dingen mee naar de de prijs van boot van het jaar, dus we moeten er natuurlijk van binnen En van buiten perfecto uitzien!

Maar tussen alle bedrijven en het harde werk door is er (al)weer pauze en daarin word er lekker gegeten.
Gelukkig is daar een heel ruim budget voor, want wij houden wel van eten!
De crew aan boord kookt omstebeurt en we zijn op het moment met z’n 5en.
De chiefstewardess Jana (Ceynur) uit Turkije, de first mate Rob uit Zuid Afrika, de deckhand Nick uit Engeland en wij zorgen voor een lekkere culinaire mengelmoes. ( naja meestal lekker dan.. )
Elke dag word er lekker en veel TE veel gegeten.
Deze mengelmoes maakt het leven aan boord ook erg interessant en gezellig voor mij!
In de zomer komt de chefkok terug om lekker voor ons te koken en natuurlijk voor de eigenaar als die aan boord is.
Zijn naam is Dean en hij komt uit Australie.
Ook de kapitein komt uit Australie, heet Jol en zoals de standaard Ozzie surft hij heel wat af ook hier in Imperia!
Zijn kamer, de grootste en de enige met dubbel bed en raam dat groter is dan een vissekom, heeft hij afgestaan aan het enige stelletje aan boord en dat zijn WIJ!!!
Wel moet ik toegeven dat zelfs in de grootste kamer voor crew je moet oppassen dat je je hoofd niet stoot aan het hoofdeind van het bed, want daar worden alle kaarten en boeken over zeeen enz bewaard in een kast.
Onze voeten raken het so called kantoor van de kapitein..het bestaat uit een piepklein burotje met kastje en computer.. Daar gaan onze tukkies in de zomer...btje jammer, maar toch beter dan een stapelbed zoals de rest van de crew slaapt!
Ze hebben gekozen voor deze oplossing met een stelletje (wij dus weer idd) in de kapiteins kamer en de kapitein bij de first mate in het stapelbed omdat alleen met deze slaap indeling het mogelijk is NOG een stewardess aan te nemen. (reken maar uit)
Deze zomer worden we dus geholpen door NOG een stewardess omdat de eigenaar (vooral z’n vrouw eigenlijk) NOGAL veel onwijs TE veeleisend is!
De crewmess is de ruimte waarin de crew kan ontspannen en eten en is de kleinste die ik tot nu toe aan boord van een super jacht heb gezien!
Nou zijn wij erg verwend geraakt met de crewmess van Predator.... maar die van ons is ongeveer 2 bij 2,5 voor 8 mensen!!!
Als je je bordje in de afwasmachine wil zetten moet er ieg niemand bij de koelkast willen en als je je was van de wasmachine in de droger wil doen moet je haast professioneel limbodanser zijn om het in de droger te kunnen mikken.
De eettafel moet eerst opgeklapt worden voordat je kan zitten en met het eten met z’n 5en is de tafel en de hele crewmess eigenlijk gewoon al vol!
Dat word nog wat in de zomer als je na een lange dag hard werken eindelijk eens wat kan eten of even moet uitpuffen van de hitte en het gekkenhuis(boot) en er heeft iemand z’n dag niet...OF bruine bonen gegeten!!

Het lijkt erop dat de eigenaar naar Griekenland wil en dat lijkt me geweldig maar niets is zo onzeker als het schema van een verschrikkelijk rijke stinkerd, zelfs het weer niet.
Het lijkt er op dat zijn vrouw (2e huwelijk) en z’n kinderen uit z’n 1e huwelijk de touwtjes in handen hebben wat dat betreft.
Ik zal deze zomer zeker proberen Tahiti en de Pacific eens in de groep te gooien, wie weet willen ze daar dan volgende zomer heen.
En zoals ik sinds ik met jachties omga al vaker heb gehoord is hun wil wet.
Normale pubers zijn natuurlijk al erg, maar pubers en vrouwen van rijke stinkers zijn in alle opzichten nog veel extremer en zorgen bij mij nu al zo nu en dan voor een nachtmerrie!
PP en MM wees maar blij dat jullie niet zulke rijke stinkers zijn...dan waren Mart en ik nog verschrikkelijkere pubers geweest (schaam , schaam)

Tot we deze zomer een telefoontje krijgen dat de eigenaars ineens onderweg zijn, zijn we in Imperia in Italie.
Als we een weekend samen vrij zij rijden we meestal naar Monaco (45 min) om nu het nog kan toch even van de boot te ontsnappen.
Imperia is een schattig klein oud vissersdorpje dat gebouwd is op verschillende rotsen die uitkijken over verschillende baaitjes met allemaal kleine haventjes en piepkleine vissersbootjes.
Het lijkt alsof er hier alleen maar stokoude mensjes wonen die de hele dag met hun hondjes rondlopen of rondhangen op een van de vele pleken gemaakt voor hanggroepouderen.
Dat zouden ze in Nl ook eens moeten doen, gezelligheid voor die lieve oude mensjes.
Hoe ze hier zo oud worden weet ik niet, want ze gaan al vroeg op de dag aan de borreltjes (limoncello’s) , ze roken als schoorstenen en eten alleen maar pizza en pasta (tsja dat gok ik alleen maar, maar het ligt zo voor de hand!)
Zou het de zeelucht zijn??!!
We hebben hier een aanal hele mooie warme zonnige dagen gehad, maar helaas zijn er veel meer dagen waar het stormt, hoost en zelfs sneeuw hebben we gezien!
In de nacht kan het ook hier fink vriezen en een paar weken terug hebben we na een avond uit in Antibes zelfs 3 uur lang vastgestaan in een tunnel tussen Nice en Monaco.
We waren pas om 3 uur s’nachts bibberend thuis omdat er zo’n 20 centimeter sneeuw was gevallen..
Waren er in Nl al problemen, hier strooien ze niet eens!

Hoe is jullie Kerst geweest??
Hoe was de laatste werkdag??
En Oud en Nieuw feestje??
Iemand goede voornemens voor 2010??

Wij hebben kerst op Predator gevierd, waar ik de oesters , kalkoen, champagne en overvloed absoluut niet kon waarderen door een verschrikkelijke buikgriep...tegen de tijd dat de laatste dag van het jaar aanbrak was ik weer beter en hebben we O&N in Monaco gevierd, daar is genoeg geld om voor een absurd bedrag het nieuwe jaar in TE knallen had ik zo bedacht...
Viel dat toch eens TEgen!
Na een paar kleine klappers wachtte wij op het echte werk...dat kwam helaas niet!
Dan maar een drankje doen in een nieuwe TE uber hippe club in de haven (Black Legend), maar 50 euro voor een drankje zal ik nu niet en never niet betalen!
Volgens jaar hoop ik dat Daniel en ik saampies naar Nl kunnen komen rond deze tijd om deze tijd gezellig met jullie allemaal te vieren!
Gezelligheid hoort rond deze tijd en die vind je toch echt oost west thuis best met Kerst.
Ik heb jullie echt gemist!

Zoals jullie gelezen hebben is er tot het seizoen begint op Kathleen Anne geen drol te doen voor mij en na deze week zit mijn werk op deze boot er voorlopig op...snik
Ik heb geen id hoe deze aankomende saaie tijd voor mij gaat verlopen...
Behalve hopen dat het snel zomer word...
(naja ze zeggen dat ik rond maart??!! Voor het eggie kan beginnen...)

Wie weet kom ik bij jullie schaatsen binnenkort??
Want die ijspret/gekte heb ik volgend jaar helaas moeten missen..
Of misschien kommen jullie wel bij mij lekker een Pizzatje eten en m’n nieuwe varende baan bewonderen??!!

Ik hoop beide..


Tot snel!
Liefs van een TEvreden Nisje


  • 03 Januari 2010 - 19:16

    Marijke:

    Lief schatje,
    Je hebt me TE veel laten lachen met je TE mooie verhaal, opeens was het toetsenbord nat.
    Het leven is een toverbal,soms genieten soms verdrieten maar je leert er steeds meer bij.
    Geniet van het leuke lieve mooie goede dat is nooit TE en de rest hoort er ook bij zodat je alles in hoogte- en dieptepunten kunt verdelen.
    Ik wens jullie alle goeds en vooral ook dat Daniel zijn examen haalt.
    TEveel liefs van MM.

  • 03 Januari 2010 - 20:16

    TassieTas:

    Hey lief Nisje!!
    Wat een goed verhaal girl! Eindelijk weer 1! :-)
    Wens je lief succes met zijn examen!!! En ik ze je zeker snel!! het schaatsen is hier begonnen trouwens dus kom maar snel hier hoor!
    Hele dikke KUS

  • 03 Januari 2010 - 22:46

    Vanessa:

    We hebben er even op moeten wachten, maar het is weer een TE leuk verhaal geworden hoor.

    Hoop nu echt even een paar daagies langs/ aan te komen dit jaar. Bjorn krijgt volgende maand nieuwe auto (van de zaak) dus scheuren we wel een paar dagen jullie kant op.

    Hoop dat je je na volgendeweek niet al te erg zal vervelen en anders kom je maa lekker hier. Ik ben nu helemaal into de bubbels, hmmmm Dus dan gaan we lekker eten en veel bubbels drinken. En als je snel komt, warme choco met rum en een rondje op de schaats :)

    Laatste werkdag was weer veels te gezellig, ben alleen maar in the beach geweest maar ze moesten me er haast uitrollen.

    En de rest van de feestdagen me weer lekker volgegeten. Nu hardlopen en stoppen met roken (ik ga het weer proberen)Nee ik zeg het verkeerd! IK GA HET DOEN!!

    Nou have fun daar Groetjes aan Daniel en wens hem heel veel succes volgendeweek maandag!

    Xx Vanes


  • 04 Januari 2010 - 18:53

    Burn:

    Nu ben ik wel weer bij hoor! Wat een ervaringen, ik wens je alleen wel veel succes tot (hopeijk) maart! Dat overleven jullie toch wel. Ik wens daniel heel veel succes met zijn tentamens straks. Leuk als je komt schaatsen, bel je dan wel ff? Kom ik ook langs! XXX Burn!

  • 04 Januari 2010 - 22:07

    Ineke:

    Leuk weer wat van je te horen! Je hebt er je best op gedaan... Weinig nieuws van deze kant, hoewel... ik zou Oof even een mailtje sturen!

  • 05 Januari 2010 - 10:31

    Monique:

    Hey Nis,
    Leuk weer eens wat van je te lezen! Ik zag op de foto's dat je kip ook nog steeds leeft?! Die houdt het ook lang uit..
    Hier alles z'n gangetje. Kerst en O&N zijn alweer voorbij, veel eten en veel visite. Nu weer druk aan het werk, januari is altijd zo'n rotmaand.. Zou best even met je willen ruilen ;)Ik heb sinds O&N niet meer gerookt en ik ga het nu ook volhouden! En idd, de schaatstijd is weer aangebroken, zou leuk zijn als je ook langs kan komen?! Wens Daniel succes met z'n examen en hopelijk tot gauw! xxxmo

  • 05 Januari 2010 - 10:42

    Otto:

    Nis ik was er aan begonnen maar vind hem echt te lang sorry!

    X

  • 10 Januari 2010 - 20:18

    Gaelle:

    heerlijk verhaal niske!mooie foto s ook en je ziet er stralend uit. jij globetrottert nog altijd, ik ietsje minder. ben nu voor kok aan het bijstuderen, het waitressen heb ik wat gehad. wel net naar ny, la en san diego geweest. effe eruit. en vele reisdroomplannen blijven zich vormen. succes daar, met de examens en het chillen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Imperia

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2832
Totaal aantal bezoekers 143923

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: