All be bak!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu All be bak!!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

All be bak!!!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

28 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik heb alleen een tour rond het Noord eiland van NZ geboekt bij Stray.
En dat was best heel duur, zeker omdat ik eerst eigenlijk zou liften!
Ik vind het Noorder eiland echt super mooi en Stray heeft ons op hele leuke plekken afgezet.
Ik heb me alleen een beetje teveel gehaast.
Ik kan nu nl alleen nog maar terug naar Auckland via Taupo.
Ik ga proberen ook nog weer terug naar Rotorua te gaan want dat is toch wel het hart van de maoris en ligt vlakbij Taupo.
Nu maar hopen dat de buschauffeur zo aardig is dat ie een stukkie om gaat.
Het is verschrikkelijk duur om ook nog het zuider eiland te bereizen, dus doe ik dat NU nog niet!
Volgens mij weet iedereen dan ook wat dat betekend!!! Ja ik heb het te pakken!
Dan MOET ik nog wel een x terug komen om deel 2 te zien.

Ik ben nu samen met Kim en nog heeeel veel meer mensen in Wellington tijdens het paasweekend.
Alle hostels zitten helemaal volgeboekt dus na 2 nachten in het x base hostel moesten we eruit..
En hadden we bijna een groot probleem.
Het x Base hostel was toch al een stuk minder leuk dan in Auckland en gelukkig waren er nog 2 bedjes in het Wildlife hostel!
Dat is een heel fout uitziend hostel met luipaard en zebra printjes.
In de lift wordt je al helemaal gek!
Gelukkig dat er nog 2 bedjes waren, ook al denken we dat er beestjes in zitten..
Niemand weet eigenlijk waarom het zo druk is in Wellington, want alles is dicht voor Pasen en goede vrijdag..
Zelfs de cafeetjes en clubs, terwijl dit juist DE uitgaans stad van NZ zou moeten zijn!
Hadden we toch nog geluk dat we in de x Base zaten want in de Basement Bar was wel open en daar hadden ze een heel leuk dobbelspel bedacht!! (echt iets voor mij)
Hoe je gooide bepaalde hoeveel je betaalde, en dubbel gooien is gratis!
Was het toevallig gewoon altijd gratis!
Wat kon het hun schelen. haha!

Gisteren avond zijn we naar een optreden geweest van een bandje dat Rapsody heet.
Ze komen uit Amerika en touren de hele wereld over met de Voice of the Youth.
Ze houden overal creatieve jams.
Ze spelen alternatieve van alles en nog wat muziek.
We zagen ze eerst al optreden midden in de grote Cuba street.
Een heel vrolijk bandje dat vol passie speelt. Wij zijn net als veel anderen blijven plakken daar omdat het zo gezellig was en klonk.
Wie weet touren ze ook nog langs Nederland?!

Maar overdag zien we ook heel veel van de stad hoor..
We zijn naar Te Papa geweest, dat is een enorm museum over de cultuur en geschiedenis van NZ.
Ze hadden ook vreemde onderwerpen die ik niet had verwacht zoals badpakken en galajurken van schapenwol.
En NZ in de 60 en 70 jaren ze hadden ook nog veel speelgoed uit die tijd achter glas staan.
En je kon een aardbeving meemaken.
(gewoon ff gedaan)
Of naar het space gedeelte gaan..
Ik had net ff meer Maoris verwacht, en daarom gaan we vandaag (als het tenminste open is) naar het Maori tattoo museum!
Gisteren zijn we met zon klein trametje de heuvel op geweest naar de botanische tuinen.
Na Hong Kong stelt dat niet zo heel veel meer voor, maar het was heerlijk weer en toen we bovenop de heuvel stonden zagen we heel in de verte een strandje waar we toen maar naar toe zijn gelopen.
Het was een stuk verder dan we dachten, maar we werden wel beloond met een mooi strandje en een gratis proefmonster snoepje wat daar werd uitgedeeld. (en later nog 1!)

Ookal zijn we al uitgecheked bij x Base heeft de kok ons uitgenodigd voor een gratis maaltijd die wij natuurlijk niet afslaan!
Hij is Nederlander en woont nu 2 jaar in NZ, hij heet Jasper en we hoorde hem lapzwans tegen een keukenhulp zeggen..
Ze zijn ook allemaal het zelfde!
Nee geintje want deze gozer is dus heel aardig en misschien eten we vanavond zelfs boerenkool als hij eraan kan komen!
Wij waren wel weer toe aan een goede maaltijd want we hadden al 2 dagen pasta met veel te hete saus omdat we een beetje teveel chili poeder van de buurman hadden gepikt!
Boontje komt om zijn loontje!?

Maar ik typ zo langzaam dat Kim al lang klaar is en het is onze laatste dag samen dus we gaan vandaag nog allemaal leuke dingen doen!
En de boel hier op stelten zetten.
En wie weet waar ik de volgende x vandaan schrijf?!

Grtjs Niske en nog een fijne paasdag!

p.s. Ik kan mijn hotmail niet bekijken!
Zijn de fotos er al?

  • 27 Maart 2005 - 01:57

    Fr@nk:

    Hi Nis, klinkt goed daar allemaal. Praampje mist je alleen wel hoor ! Geniet ervan en ik hoor de verhalen graag als je weer hier bent. Gr.

  • 27 Maart 2005 - 12:02

    Tante Ella:

    Lieve Niske,
    Wat kun jij leuk je belevenissen vertellen.
    Alles wat je verteld is zo beeldend dat ik het voor mij zie afspelen.
    Ik volg nu al vanaf het begin van je reis je verhaal en heel veel van wat jij nu ziet hebben Oom Kees en ik een paar jaar geleden ook gezien.
    Wij hebben toen een rondreis met een bus gemaakt, over het Noorder-en Zuidereiland.
    Dus Taupo- Rotorua en de Maoris- Auckland en Wellington komen mij heel erg bekend voor.
    Wij wensen je een hele fijne reis verder met veel goede dingen toe.
    groetjes Oom Kees en Tante Ella.

  • 27 Maart 2005 - 16:52

    Seef:

    He Nissy! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Volgens mij geniet je daar met volle teugen! Heerlijk! Ik 'spreek' je snel weer!!
    X Seef.

  • 27 Maart 2005 - 19:00

    Sas:

    Hi Nis, ik heb je berichtje weer gelezen, succes met de voortzetting van je reis en denk eraan: haastige spoed is zelden... nouja, soms moet het ff. Tot gauw maar weer!

  • 27 Maart 2005 - 19:49

    Joke Schw.:

    He Niske volgens mij heb je het helemaal naar je zin. nog brdankt voor het smsje ik was aan het lopen en dan bedenk je niet zo snel dat hij van jou kwam.
    Ga je nog bij Remy en Lynn langs? Lynn is zwanger.Wij zijn ook benieuwd naar je foto's groeten Joke en Peter.

  • 27 Maart 2005 - 23:11

    Niske:

    Ik denk niet dat ik bij ze langs ga.
    Ik weet zelfs niet eens waar ze wonen..
    Wel fijn voor ze dat ze zwanger is!
    Ik weet wel waarom ze in nz zijn gaan wonen hoor!

  • 28 Maart 2005 - 07:27

    PaPa:

    Hoi Niske

    Zo te horen ben je lekker op weg, alleen moet je nog een beetje leren onthaasten.
    Als je negen maanden onderweg bent kun je niet iedere dag verhuizen.
    Een paar nachtjes op een leuk adresje is geen straf.
    Dan heb je ook meer kans op leuke ontmoetingen met gratis boerenkool enz.
    En iedere dag onderweg in de bus is ook geen pretje.
    Of is het gras aan de andere kant van de heuvel in NZ echt groener.
    Gaat Kim een andere kant uit of gaat ze weer terug naar Nederland?
    Probeer ook nog even een lokale whizzkid te vinden die je kan helpen met je hotmail.
    Er zit vast al een heleboel mail in je postvak.
    Je foto’s hebben we nog niet binnen.
    Ik ben erg nieuwsgierig naar de dolfijnen, de lapzwansen en de andere mensen die je al hebt ontmoet.
    Zijn het afdrukken of is het een CD?
    Heb je ze aan ons geadresseerd?
    Als ze binnen komen zullen we er meteen een paar op “nissy.waarbenjij.nu” zetten.
    Kun je ze zelf ook bekijken.
    Ga door met je berichtjes. Erg leuk om te lezen.

    PP.

    P.S. De telefoonrekening is nog niet binnen.
    Ik kan nog niet zien wat je gesprekjes en SMS-jes kosten.

  • 28 Maart 2005 - 08:56

    Henk Xan Nils:

    Ja ja doe rustig aan joh je hebt nog alle tijd en negen mnd. is lang hoor.Straks moet je eerder terug omdat de ping ping op is....?? Wij zijn dit weekend in het appartement van pa en ma geweest, was ook heerlijk en nog lekker weer ook. Lekker gegeten en geluierd.. Veel plezier daar en blijf vooral zo gezellig schrijven, dat is leuk om te lezen. Kus, (gebruik je die rugzak nog?)....

  • 28 Maart 2005 - 09:43

    Edwin:

    He nissy
    Ben blij om te horen dat het wordt lapzwans goed is overgewaaid, wel vet grappig omdat zover nog es te horen, en dan denk je nog es aan sommige oude collega's. Ik wil wel je foto's zien van die maoris toevallig laatst een heel stuk van op tv gezien.Veel plezier nog maar dat zal wel lukken en ik lees en reageer weer.

  • 28 Maart 2005 - 19:35

    Linda En Lex:

    Ja, ach, misschien nu iets te snel onderweg, er zijn nog een heleboel eilanden die je met de grootste tijd kan genieten en waar je je misschien wel even een tijd kan settelen relaxen en genieten. Ik heb de foto die je van ons mee hebt gezien, echt heel lief, meer vertel ik niet. Wel belangrijk is dat je ouders weten waar je foto's naar gestuurd zijn, we wachten allemaal met smart op jou kiekjes. Nis heel veel kussies van mij en lex en tot het volgende bericht.

  • 29 Maart 2005 - 11:53

    Robert, Anna & Meisje:

    Wat leuk om te lezen dat je zo geniet van alles en veel meemaakt en veel vrienden maakt enz. Ga zo door. Het klinkt geweldig. Veel plezier, Anna xxx

  • 30 Maart 2005 - 18:14

    Marijke:

    Lieve N=ke,
    Liften alleen als je 10 hoog moet zijn toch? Vandaag een voicemail met een heel ouderwets nederlands liedje: zilvren draden tussen 't goud, was jij dat in een bejaardentehuis met oude Nederlanders in NZ?? Heb je een animation baantje gevonden?
    Ben benieuwd naar je plannen voor de komende tijd op het Noorder Eiland.
    Veel plezier, schrijf veel op voor later.
    Love u,
    XXXXXXXXX Mama XXXXXXXX

  • 31 Maart 2005 - 07:28

    NIS:

    Nis tof om te horen dat Nz ook dope is maar ik moet je wel even teleurstellen want je hebt een geweldige party in de rai gemist In qontrol was zo wijs ai ai ai dat had jij ook super gevonden. Verder heb je ook een super pot voetbal gemist, 4-2 achter 4-4 gelijk spelen en een rode kaart ontvangen voor een lichtelijke kopstoot, maar wel lache!!
    over aardbevingen gesproken pas maar op!
    verder weinig nieuws in nederland, het ned 11tal voetbalt beroerd en het is nog steeds druk op de weg..
    oh en wist jij dat de brienenoord brug ook open kon??!
    nou mail maar snel weer... latex

  • 31 Maart 2005 - 07:28

    Sjaak:

    Het bovenstaande bericht was trouwens van Sjaak!!

  • 31 Maart 2005 - 17:41

    Ellen:

    Ik ben jaloers en ga jou nu jaloers maken, gna, gna. Bij ons dartelen nu de lammetjes. Trouwens hoe waren de baby- kangoeroetjes? Kom je leuke dieren tegen??Maar meid, vind het geweldig dat je het zo naar je zin hebt en leuke mensen ontmoet!
    Veel plezier

  • 31 Maart 2005 - 18:43

    Burn:

    Ben weer helemaal bij! goh, vreselijk leuk voor je nissy! heel veel succes en liefs van mij!

  • 01 April 2005 - 09:39

    Dineke:

    Hallo Nis,
    Ik ben bij je moeder want ik kan je niet op onze eigen computer bereiken. Fijn dat het zo goed met je gaat. Geniet er maar van en ik hou contact met jou. Veel liefs Dineke.

  • 01 April 2005 - 23:56

    Kim:

    He Nissy,
    sorry dat pap je 's nachts wakker heeft gebeld... Nou ja. Ik heb er achteraf toch hard om moeten lachen, omdat ik het al helemaal voor me zie... zit nu Queenstown, ga toch niet bungyjumpen (te duur). Heb nu twee ned meiden ontmoet, erg gezellig. Oh ja ik zit ook weer bij die vieze. Ik ga waarschijnlijk maandag naar Christchurch. Ik heb nu al zin in Auckland! Wel alleen om jou te zien, zeker niet om de volgende dag naar huis te gaan. Ik kan nu ff niet meer sms-en, je kan mij wel sms-en. Dus ik mail je dan terug, oke? Veel plezier nog! Tot in auckland. Kus Kim

  • 02 April 2005 - 00:12

    Niske:

    Ohh nee he kim toch niet die vieze vreetzak..
    Ik hoop dat ze niet op je knoeit of spettert!
    xxgrtjsxx

  • 02 April 2005 - 15:24

    Anneke:

    Hoi nissy ja ook een berichtje van mij, en nee niet bij mischa, maar bij mn liefste neef Robin. wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! mis je ons al een beetje? en natuurlijk het kaarten, dat ik altijd win! hahahihi. vorige week zijn de kaarten al een paar keer door de kamer gevlogen dankzij Ron..
    hier is het super lekker weer, maar dat zal jij ook wel hebben.. geniet er van en kom vooral niet te snel terug :P haha!!
    dit berichtje heeft me nu al een half uur gekost (typ tijd met een vinger)
    groetjesss Kusjessss Anneke

  • 04 April 2005 - 11:02

    Monique:

    Je bent dus alweer begonnen met het plannen van de volgende reis! Heerlijk! Kom je tussendoor nog wel even terug naar Nederland, want je wordt hier gemist! Maar wel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ken het bandje niet, ik zal eens kijken of ik er wat van kan vinden. En dobbelen voor drank?! Moeten ze bij de Praam ook gaan invoeren, worden het goedkope avondjes voor ons.. (is wel nodig omdat Kees volgens mij weg is, er staat al 4 weken iemand anders achter zijn bar..) Ik heb nog niks via de mail ontvangen. Ik hoop dat je berichtje niet weer is verdwenen. Doe je wel voorzichtig zo helemaal alleen en doe vooral ook rustig aan! Tot mails xmo

  • 24 April 2005 - 15:33

    Fiona:

    he meid als ik al die foto's zie kan ik alleen maar jalours op je zijn.
    Je ziet er gelukkig uit maar wat wil je je bent je droom aan het waarmaken.
    Veel plezier en ik denk aan je groetjes Fiona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 143957

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: