Of toch niet alleen..!? - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Of toch niet alleen..!? - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Of toch niet alleen..!?

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

21 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kom ik net terug in het hostel en zit ik een beetje om me heen te kijken ..
Helemaal alleen aan een tafel,
(Ik dacht nog net niet dat het niet leuk was om alleen te zijn..)
draai ik me om en zie ik Kim langs lopen!!!
Dat is 1 van de 3 meiden die ik op Schiphol had leren kennen!
Ze vloog ook met Cathay Pacific naar Hong Kong, maar ging vanaf daar meteen naar NZ.
Ongelovelijk!
Sas is dit wat je bedoelde?
We hadden in HK nog tegen elkaar gezegd van misschien komen we elkaar wel tegen..
Maar dit had ik nou ook weer niet verwacht.
Op Schiphol klikte het al super en we lijken in heel veel dingen op elkaar.
Tja, Sjaakie ik heb toen idd mijn plannen maar verandert..
De Bay of Islands ligt er ook nog wel over een paar weken..
We gaan samen reizen met de Stray bus.
Die doen net ff andere dingen als alle andere bussen!

Maar we besloten eerst nog even te gaan vieren dat we elkaar weer tegen waren gekomen en daar verdienden we wel een borreltje bij! In de bar van het X-base hostel wat eigelijk best heel gezellig was.
We stonden een beetje met 2 jongens te praten(Kim stond meer te sjansen met de een)
toen de ander ons ineens zijn kaartje gaf van zijn boot, hij was kapitein op een heel groot jacht wat dolfijn en walvis safaries verzorgde. Of we GRATIS mee wilden!!!
Maar natuurlijk wilden we dat!
We hadden geen idee hoe het eruit zou zien en of we in de maling genomen werden, dus toen we de volgende ochtend naar de haven liepen was ik wel op mijn hoede.
We hadden Jesse ook meegenomen, dat is ook een nl meisje.
Ik zag wel wat mooie boten liggen maar toen werd er ineens naar ons gezwaaid vanaf de aller mooiste...! Dat had ik dus nooit verwacht!
Er zaten nog ongeveer 15 (betalende, HAHA!) mensen aan boord, en we vertrokken bijna meteen.
Ook werd er van alles uitgelegd over de dolfijnen walvissen en de wateren rond Auckland en ook heel belangrijk de uitgebreide lunch en hapjes!
En daar gingen we.. E
en geweldig uitzicht op Aucland om mee te beginnen.
En nu nog de dolfijnen vinden..
En Toetoet de Walvis!
We voeren langs hele mooie kusten en eilandjes en zagen hele kleine pinguins.
De 2 kapiteins gaven overal hele leuke uitleg over,het was heel grappig en boeiend.
Toen er na 1,5 uur varen een groep vogels
gespot waren gingen we die ook volgen, want daar zaten dan de dolfijnen, fijn!
Die waren namelijk aan het jagen op een school vissen, en de een helpt de ander.
(er zaten zelfs een paar soorten haaien!)
En ja hoor... met tranen in mijn ogen zag ik toen de 1e dolfijnen langs de boot springen!!
Het werden er meer en meer en nog meer,
Misschien wel meer dan 50!
Ik heb zo genoten ervan.
Ik ben gaan liggen op het dek, met mijn hoofd en armen over de rand om toch nog fotos te maken!
Ik kon ze bijna aanraken!
Ze vonden ons leuk, je zag ze kijken ze willen echt spelen!
Helaas konden we niet met ze zwemmen omdat er heel veel kleintjes in de groep waren, die dan voeding van hun mama missen.
Ik hoop dat dat nog een andere x komt.
Ik heb zoooo genoten!!!!!
Maar dat begrijpen jullie nu ook wel.
En dan die vogels, een soort meeuwen volgens mij maar wat het echt waren weet ik niet.
Ze doken echt van een meter of 30 recht het water in om ook een vissie mee te pikken!
Ik hoop dat een aantal van die fotos gelukt zijn!
Maar helaas.. geen walvissen vandaag.
Terwijl een aantal dagen ervoor nog 4 walvissen in die buurt gezien waren.
Wel zijn we langs de meeuwenpoep rots gevaren, en dat is natuurlijk net zo leuk!
NOT!
Ookal kreeg je hier de geur er gratis bij, helemaal niet fris of boeiend!
Ookal had ik me wel 5 x ingesmeerd met factor 30 was ik erg verbrand!
De zon is hier nog erger dan in Australie.
Ik was niet de enige hoor.
Maar wat wil je na zon dag.

In Auckland hebben we Saint Patricks day
gevierd, ik snapte er nix van want dat had ik de Ieren in Sydney een paar dagen eerder ook al zien doen!?
Het is een soort drinkfestijn waarbij de ierse pubs al om 7 uur s'ochtens open gaan.
En iedereen heeft die kleuren van de Ierse vlag aan, of iets wat er op lijkt.
(groen oranje en wit)
Ik ook dus!
Ik en die andere twee meiden gingen ook wel mee een Guinnes drinken in een Ierse tent!
Nou wat is dat vies zeg!
Ik had het al kunnen weten toen het uit de tap kwam want dat duurde een kwartier.
Ik heb er 2 uur over gedaan en het was ook meteen mijn lunch, ik heb het er ook maar bij 1 gehouden. blla
Maar ze draaiden wel overal geweldige muziek en papa je had je tel op moeten nemen ookal was het niet Harre Barre Hen.

De dag hierna zijn we met de Stray bus gaan rijden en het is hier zo dat je alleen in de grote plaatsen internet hebt.
Stray brengt ons juist off the beaten track!
Niet zo veel internet dus..

Ik zit nu al een paar dagen in die bus en ben al in veel hele leuke kleine plaatsjes geweest zoals Hahei, waar we geslapen hebben en een tochtje gelopen naar cathedral cove (mooie fotos!)
Door de cycloon Ingrid was hot water beach weggespoeld, is niet anders.
Daar kan je een gat in het zand graven, wat zich dan vult met heel heet water wat daar onder het zand zit.
En lekker badderen maar..niet dussss.
En gisteren hebben heerlijk we in Raglan geslapen, dat is echt surfers paradise!!!
Heel cool en gezellig hostel!
Allemaal relaxte surfers van alle leeftijden.

Nu Rotorua of rottende eieren rua, het stinkt hier naar de geisers namelijk.
Maar er is heer heel veel cultuur waar we gisteren al van geproefd hebben.
Een echte Maori (met tatoos!) heeft ons van alles over zijn voor vaders verteld.
Ook hebben we een Haka geleerd!!
Jullie weten wel, van die rugby reclame tegen die schotten!

Genoeg nu?
grtjs nissy

* XXXXXXXXXXXXXXX voor oma
* wat heeft mijn nieuwe nichtje een mooie naam!
* Gefeliciteerd Nynkos met het platrijden van je auto!
* Geen regenboog Joop
* Ja Martine de enige echte I en I!
* Bart ga ook naar NZ is geweldig!!!
* Doei!

  • 21 Maart 2005 - 07:12

    Kelly:

    Jeetje!! Klink allemaal super!! Ben wel een beetje jaloers... Ik zit weer achter mijn computerje op m'n werk. Ja, verschil moet er zijn he?
    Tot snel weer!! Kus

  • 21 Maart 2005 - 07:35

    Marijke:

    Lieve N=ke,

    Bevalt wel he het backpackersleventje, het onderweg zijn als een Floortje, steeds op weg naar mooi, mooier, mooist.
    Goed voor je budget die boottocht, voordeel van jong, mooi en blond?
    Hoe vind je het in zo'n groot leeg land? Ben zo benieuwd naar je foto's en ik hoop dat je er zelf ook zo nu en dan op staat.
    Take care and easy does it.
    Liefs,
    XXXXXXXXXXX Mama XXXXXXXXX

  • 21 Maart 2005 - 10:10

    Monique:

    Leuk zo'n boottochtje: valt het schilpadden spotten op Zakynthos zeker bij in het niets! Fijn om te lezen dat je toch niet helemaal alleen bent.. Hier in Nederland is het eindelijk lente (ook ik ben gisteren door de zon verbrand...). Veel plezie nog!! xmo

  • 21 Maart 2005 - 15:36

    Edwin:

    He nissy leuk je verhalen en vind het echt leuk dat je het zo super heb.
    Ben benieuwd naar je foto's vooral die van de dolfijnen.
    Heel veel plezier nog en ik lees weer als je geschreven heb.

  • 21 Maart 2005 - 18:56

    Ronald Oom:

    heerlijk dat je zo geniet en veel vrienden maakt bij ons alles goed veel plezier xxxxx van ons

  • 21 Maart 2005 - 19:12

    Steven En Marlous:

    Ha Niske,

    Leuk om te horen dat je lekker op reis bent! We kwamen Mo tegen in A'dam tijdens het shoppen en we hoorden dat je nu in Nieuw Zeeland zit, super! We zijn zeker jaloers als we je verhalen zo lezen. Veel dingen zijn erg herkenbaar. Heel veel plezier nog en geniet ervan en doe de kiwi's de groeten!
    Grtjs Steven en Marlous

  • 21 Maart 2005 - 20:08

    Linda:

    echt cool, dolfijnen. ik leef helemaal mee in je verhaal. ben benieuwd naar je foto's zijn ze inmiddels veilig aangekomen?????
    dikke kuz

  • 22 Maart 2005 - 03:13

    Danitsja:

    Hey Niske,

    Je zal wel denken wie is dit... maar ik ben de zus van Bas die ook in NZ vertoefd op 't moment! Ik zit Palmerston North.. mocht je hier langs komen dan ben je bij deze van harte welkom om langs te komen...!!

    Have fun and might see ya later!
    Danitsja

  • 22 Maart 2005 - 12:27

    Janet En Rob:

    soms is de wereld echt klein, wat toevallig dat jullie elkaar daar weer tegenkwamen! en wat een avonturen weer, je rolt van het een in het ander en vaak weer anders dan je verwacht of gepland had. leuk weer om te lezen, ga zo door en geniet van alles wat op je weg komt, dit neem je je hele leven mee! liefs van ons allemaal, janet

  • 22 Maart 2005 - 17:48

    Sas:

    Ja idd, dat is nou net wat ik bedoelde :) Je maakt echt veel mee in weinig dagen! Ikke niet hoor. Ik wacht vol spanning weer op je volgende bericht... Doei!

  • 23 Maart 2005 - 07:03

    Kim:

    He Nissy,
    Ik zit nu m'n email te checken, jij de simpsons te kijken... ook leuk. Ik wilde even zeggen dat ik het heel erg leuk vind dat ik je weer tegen ben gekomen in Auckland. We hebben al super leuke dingen gedaan. En we gaan nog super leuke dingen doen in Wellington! Haha is wel grappig zo. tot zo. xx kim

  • 23 Maart 2005 - 12:19

    Sjaak:

    NIss, Dope man echt stoer dat je langs de meeuwenpoeprots bent gevaren dat lijkt me zo stoer.. gaat het ook al hard met je geld? al dat geborrel en ierse pub gedoe, ik wacht eigenlijk op verhalen me geld is op!! ik moet nu druiven plukken en auw dat prikt...blijf schrijven je mails zijn leuk om mee te lezen... news uit nl! we krijgen geen gekozen burgervader dus ik kan het nu wel shaken!! verder komt bush naar nl in mei ergens..en zat gisteren guus meeuwis in boelevard te presenteren...nou sgat xxx

  • 23 Maart 2005 - 17:19

    Kim En Stefan:

    Hoi Nissy!!
    Super al die verhalen. Ik zit nu op mijn werk te lezen omdat ik weer eens niets te doen heb en krijg meteen al zin om ook op vakantie te gaan. Jammer dat je geen walvissen gezien hebt, maar je hebt nog wel even de tijd totdat je terug komt! Geniet er maar lekker van! Ben heel benieuwd naar de foto's en het volgende verhaal!
    Groetjes kim en stefan

  • 24 Maart 2005 - 10:42

    Gerda:

    Heb even genoten van je reisverslag. Heb in Canada ook zo'n tocht gemaakt en orka"s gezien, geweldig is dat. ben jaloers, zou zo ook willen. Groetjes en heel veel plezier dan hebben wij plezier vam jou verhalen. Gerda en natuurlijk ook Edu.
    Chantal is aan het verhuizen en ik denk als de computer is aangesloten dat je ook van haar wat zal horen.

  • 25 Maart 2005 - 05:51

    Niske:

    Hallo luitjes!
    Hier in Wellington erg slecht weer en pasen dus alles is nog eens dicht ook.. Maar wel een boeiende stad!
    We hebben een coole band ontmoet die onze muziek verzorgd hier, wel tof!


    Danitsja mijn email = niske@hotmail.com!
    lijkt me leuk!

  • 25 Maart 2005 - 05:51

    Oja:

    heel veel liefs van mij!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 143947

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: