Een btje sneeuw is niet erg! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Een btje sneeuw is niet erg! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Een btje sneeuw is niet erg!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

07 Maart 2005 | Australië, Sydney

Uitgezwaaid en er helemaal klaar voor.
Op Schiphol kon de smile dus echt niet meer van mijn gezicht af.
En papa volgens mij ben ik ook al een centimeter langer..
Ik ben eigenlijk meteen al bij de gate gaan zitten omdat ik echt geen zin had om te winkelen, wat ik ik nou nodig??
Alleen maar xtra gesjouw!
Mijn tas is namelijk toch wel zwaar geworden!
(Door de 3 kilo drop hoop ik)
Volgens mij viel anderen die smile van oor tot oor ook op, aangezien er meteen een meisje naast me kwam zitten, we keken elkaar aan... jij ook alleen?! wat ga je doen?
bla die bla, ze ging naar Brisbane naar een vriendin.
(Maar vooral op zoek naar surfdudes..)
Op dat moment kregen we de gate wijziging door...maar geeeen vertraging zei ze.
We konden nu dus wel het vliegtuig in en toen moesten we heeel lang wachten op de de-icing machines!
Volgens mij zo'n 4,5 uur dat we in een stilstaand vliegtuig hebben zitten wachten.
Omdat er ijsklontjes op de vleugels zaten.
Terwijl we schiphol medewerkers sneeuwpoppen zagen maken!!

Toen voelde ik de (sneeuw)bui wel hangen, als je 1,5 uur overstap tijd in Hong Kong hebt, red je dat niet met je 4,5 uur vertraging!
Maar ik zat naast een aardig meisje die naar Melbourne en Tasmanie ging en ik had een meisje leren kennen die naar New Zealand ging de zelfde maanden dat ik er ook zou zijn en iedereen had veel overstap tijd dus als ik ook lang moest wachten was het niet eens erg, maar zelfs gezellig.

Connectie vlucht gemist....
We gingen dus Hong Kong in!
We hadden ongeveer van 9 tot 17 de tijd.
Kort maar wel de moeite waard om de stad te zien!
Met de metro van het vliegveld naar het vliegveld?! Toen door een hal en met de metro naar het cenrum, daar kom je meteen uit in de grootste wikelcentra's die je je voor kan stellen.
Maar je kan nog steeds niet naar buiten!
En dat wilden we zo graag.. niet winkelen!
Toen via allemaal liften en weer een metro eindelijk buiten frisse uitlaatgassen! yes!
Wat een herrie en drukte!
Iedereen loopt als een kudde door de straten en wacht netjes op de stoplichten.
Apart om te zien.
Het geeft wel een paar mooie foto's.
Jammer dat het zo bewolkt was, want we zijn naar de peak gelopen en daar met het trammetje naar boven gegaan. stijl!!
Recht de berg op.
Ik was blij dat we weer veilig beneden waren want het zag er niet echt veilig uit, dat ding was al eeuwen oud.
Toen we uitstapten zagen we een bordje met botanische tuin erop waar we ook nog ff heen zijn geweest.
Daar was verder echt niemand!
Ik denk door de vogelpest ofzo of omdat hun luipaard echt zo lui was!
Wel hadden ze hele toffe bordjes bij de wc!
Precies waar je me voor gewaarschuwd heb papa! Toen ik bijna kreupel was van al het bergen lopen was het tijd om terug te gaan naar het vliegveld.
Ik heb daar nog een heerlijke bamiesoep gegeten met biefstuk en groenten voor maar 3eurotjes.
En toen stond er eindelijk op de borden dat ik naar gate 71 moest.. dat was helaas een van de aller laatste!
Iemand zei nog, moet je met de vliegveld metro gaan.. ik liep wel ff dacht ik.
Ik heb ooit een x op tv the making of dit vliegveld gezien dus ik wist wel dat het groot was, maar zoooo grooot!!!!!
Met mijn zere voeten op zo'n rol vloer gaan staan en nog 1 hal en nog 1 en nog 1..Aaahh!
Ik zag nog ergens gratis internet staan maar ik had er echt geen tijd meer voor!
Er hadden flink veel mensen de last call tehoren gekregen, ik was gelukkig niet de enige die net optijd was.
In het vliegtuig zat ik naast een aardige man en kreeg ik weer heerlijk eten.
(Cathay Pacific is echt een aanrader!)
En toen viel ik als een blok in slaap...
Dat duurde niet lang want alles ging slapen, mijn handen en voeten heeel irritant!

Ik ben nu bij de fam. van der Hart in Sydney, Robbert heeft me opgehaald!
Ze wonen in een geweldig huis en laten me van alles en nog wat zien!
Ik moest de hele dag nog wakker blijven om in het ritme te komen dus zijn we lekker met de hond Meisje gaan wandelen langs de roeibaan voor de Olympische spelen.
En s'avonds kwamen Simon en Mine eten erg gezellig maar daarna ging ik toch echt ECHT slapen.
Ik heb zelfs nix meer van het werk aan het spoor gehoord.. (de hele straat had wakker gelegen!)

Ik ben gisteren en eergisteren naar veel verschillende stranden geweest, de een nog geweldiger als de ander.(Coogee, Bondi, Manly)
Jong en oud en veel gesleep met surfplanken!
En met Simon en Mine mee uitgeweest in Darling Harbour (Nog een aanrader voor iedereen!)

Ik heb vandaag Ilse gesproken, want Ilonka komt morgen aan en waarschijnlijk spreken we woesdag af! zin in!

Ik stop nu snel want we gaan kangaroos kijken
Heel veel liefs en ik hoop voor jullie dat het weer snel beter wordt in Nederland!

  • 07 Maart 2005 - 06:57

    Papa:

    Heerlijk je eerste berichtje.
    Ik wist niet dat je zo'n verhalen verteller was.
    Dat dagje Hong Kong heb je alvast meegepikt.
    We hebben nu onze nieuwe computer geïnstalleerd
    Internet is nu razend snel.
    Jammer voor je dat je zelf de laatste weken het moest doen met onze ‘zieke’ langzame laptop.
    Groetjes aan de VanderHarts, Mina, Ilse en Ilonka.
    Hoop je foto’s snel te kunnen bekijken.
    Het eerste telefoontje van een couch surfer hebben we al gehad.
    Ging dus de mist in.
    Maar de volgende mag in jouw bed couch surfen.
    Pas je tempo maar een beetje aan hoor.
    Je hebt nog negen maanden te gaan.

  • 07 Maart 2005 - 08:33

    Monique:

    Ben blij te lezen dat je goed aangekomen bent en dat je het zo naar je zin hebt! Wat heb je al een hoop gedaan in die paar daagjes. Ben erg benieud naar je foto's!! Hier in Nederland smelt de sneeuw weer langzaam weg, het is weer over met de pret.. (voor het weekendverhaal: zie hotmail-inbox..) Nog veel plezier in Sydney! X

  • 07 Maart 2005 - 08:47

    Xan:

    Hey Nissie,
    Jeetje wat een stoere meid ben je zeg!!Knap hoor, zo te lezen ben je al onwijs aan het genieten, wat zal jij leuke dingen gaan beleven, echt te gek hoor. Henk en ik hebben het heerlijk met een smile zitten lezen, wij zijn jaloers ...Stuur je gauw foto's dan kunnen we nog meer (mee)genieten van jouw avontuur!!!En die sneeuwpop, die was vast van Henk, ha, ha. xxx-jes van ons, smak

  • 07 Maart 2005 - 09:15

    Sjaak:

    Idd wat een verhalen, maar dat is altijd in het begin want na een paar weken denk je wat n bende dat internet ik vertel het wel als ik thuis ben. En nis in sydney kangeroos kijken?? das het zelfde als in amsterdam koeien!! die zie je dr namelijk niet...Goed om te lezen dat het goed gaat.. Plein kan niet winnen hoor zonder je afgelopen keer met een doelpunt verschil verloren, misch zijn schuld!!...spreek je en maak snel weer een verhaal, leuk voor ons om de week mee te beginnen!!
    xx

  • 07 Maart 2005 - 09:48

    Martine:

    He Niske, geweldig dat je toch goed aangekomen bent! Hier in Nederland ligt er nog steeds sneeuw,van die slush-puppy-sneeuw. Blijf maar lekker een tijdje weg, want er is hier echt geen lol aan!
    liefs, Martine

  • 07 Maart 2005 - 10:19

    Niske:

    Goeiemorege!!
    Voor mij is het nu bijna bedtijd, want ik heb verschrikkelijk veel KANGAROOS gezien!!
    De fam van der Hart woont in Emu Heights, dat is vlakbij de blue mountains!
    The place to be voor koeien snaakie!
    Papa laat ze ajb niet op mijn bed surfen!!

  • 07 Maart 2005 - 11:38

    Eveline:

    Het klinkt nu al helemaal geweldig. Echt super dat je dit doet en durft helemaal alleen! Ik blijf je avontuur volgen! Heel Veel Plezier en Geluk!!!
    Gr. Eveline

  • 07 Maart 2005 - 12:18

    Edwin:

    He meisy doet me goed om te lezen dat je het zo naar je zin heb. je bent dus toch weg gekomen ondanks alle sneeuw. Veel plezier nog en ik lees en reageer weer. X Fredjuh

  • 07 Maart 2005 - 17:36

    Burn:

    Wat stoer dat je bent gegaan nissy! Ik wens je heel veel plezier! ik volg je reis! Groetjes!

  • 08 Maart 2005 - 07:30

    Janet:

    wat een ontzettend leuk verslag en wat al een hoop nieuwe indrukken van een heel andere wereld dan aalsmeer aan zee! grappig hoor,lijkt mij, om met eigen ogen te zien waar je ouders ook gelopen hebben aan de andere kant van de wereld, hun foto's komen nu wel tot leven! geniet van sydney en wij blijven benieuwd! liefs van allemaal

  • 08 Maart 2005 - 11:56

    Tasja:

    Hi Nis!!

    Wat cool om te lezen! En echt zo stoer dat je bent gegaan! Ik blijf je verhalen volgen hoor!
    Liefs Natas

  • 08 Maart 2005 - 12:38

    Marijke:

    Lieve N=ke
    Wat een belevenissen in zo'n korte periode. Ik was in de vorige eeuw ook met dat treintje op Peak Hill in Hongkong, kennelijk toch goed onderhouden. Geniet mateloos van alle goeds, moois, interressants en de nieuwe mensen die je ontmoet. Voor mij is het net of je even op vakantie bent het dringt nog niet door dat ik je zo lang niet zal zien dus...blijf schrijven, het liefst goed nieuws wat we met een lach op ons gezicht lezen.
    Liefs en grtjes
    Mama

  • 08 Maart 2005 - 13:46

    Ofira:

    Hey!!
    Echt superstoer wat je tot nu toe al hebt meegemaakt! Ik ben stiekem wel een beetje (boel) jaloers hoor!! Maar geniet er lekker van, dan volg ik vanuit ons koude kikkerlandje je verhalen... groetjes aan Ilse en Ilonka, liefs Ofira

  • 08 Maart 2005 - 16:41

    Linda:

    Nou dat wordt voor iedereen uurtjes leesplezier.
    Leuk...

  • 08 Maart 2005 - 17:17

    Bas:

    leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt! ik heb het met jouw over gehad dat mijn zus weer naar new-zealand zou gaan nou ze zit er dus nu. Als je wil kan ik je in contact laten komen met haar voor als je new-zealand onveilig komt maken nou ik hoor het wel xje

  • 09 Maart 2005 - 15:07

    Sjaak:

    Nis, ben je al een beetje gewend aan het catch u later mate?
    Eet je al veel pizza's van 6 dollar?
    Ben je al dikker?
    Mis je ons al?
    Kan je al surfen?
    Ben je al Bruin?
    Ben je al dronken geworden?
    Nog steeds dezelfde plannen?
    en het belangrijkste... heb je al wildgepoept?

  • 10 Maart 2005 - 11:39

    Sarah:

    he hallo daar... ga nu toch wel een beetje twijfelen over dat smsje wat je naar mij had gestuurd nadat ik dit eerste super verhaal heb gelezen. klinkt echt gaaf wat je tot nu toe al hebt mee gemaakt. als het goed is moet ilonka er nu onderhand wel zijn geef der een dikke knuffel van me en have fun. tot de volgende mail....! x

  • 10 Maart 2005 - 13:53

    Saskia:

    Leuk leuk leuk! Groetjes aan Ilse en Ilonka! 'Take it easy mate!' Greetz, Saskia

  • 11 Maart 2005 - 09:57

    Seef:

    Nis, helemaal top!! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt!
    De praam zal je missen vanavond ;-) , maar ik durf te wedden dat jij de praam absoluut niet gaat missen!!! Ik wacht je volgende verhaal weer af.
    grtjs Seef.

  • 31 Maart 2005 - 17:32

    Ellen:

    Aan je ouders heb ik het al gevraagd maar zij wilden geen baby-kangoeroe meenemen. jij toch wel he? tenslotte zijn die drie kilo drop al op. dat moet passen zo zonder winkelen en zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 143947

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: