MEET THE SPRINGERS - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu MEET THE SPRINGERS - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

MEET THE SPRINGERS

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

08 Januari 2009 | Spanje, Palma de Mallorca


EINDELIJK hadden we dan lekker kerstvakantie saampies. Via Madrid (rotvliegveld) vlogen we naar Noord-Spanje waar Daniel z’n vader woont. Op het iniiniini mini vliegveldje stonden pa en broer ons al op te wachten en het werd bijna ruzie tussen de heel galante mannen over wie mijn koffer naar de auto rolde! Ik vond het allemaal wel best na zo’n dag om gezellig in de auto (door DE SNEEUW) naar ons onderkomen voor een week te rijden. Beide spraken ze in heel goed engels tegen me, die talenknobbel zal wel in de familie zitten. Het was nog licht dus kreeg ik meteen een idee over het idylische plaatsje San Sebastian..Waar Daniel vol trots van te voren al een aantal foto’s van had laten zien. Voor mij, maar ook voor hem waren de ENORM grote blokken nieuwbouw flats dan ook een nog GROTERE verassing! Daniel is er opgegroeid, maar binnen no time is het populaire plaatsje in de mooie baai is nu een echte stad geworden! Door alle files duurde het dan ook ff voordat we aankwamen en de zon was inmiddels onder dus viel er niet zoveel te zien van die ‘mooie’ stad. Daniel zijn half broer Jochen, die sinds kort gescheiden is leeft bij zijn vader in, en ik moet zeggen dat dat MAKKELIJK past! Na een rondleiding door het huis, doken de 3 heren de keuken in en (ik noem vette etage op de 8e verdieping met uitzicht op het strand en surfparadise en ook nog eens midden in de oude stad! Het was totaaal niet naar mijn smaak ingericht...de smaak heet denk ik verzamelwoede uit Duitsland, Mexico, Zuid-Afrika en Spanje waar Daniel’s vader allemaal gewoond heeft en dus ook dingetjes vandaan verzameld heeft!) werd meteen de Champagne opengemaakt. Normaal ben ik er niet zo gek op.. (remember het HC kerstkado aka knallende koppijn door champagne at 00.01??!! Nou IK wel!)
Maar dit was de goede Champagne natuurlijk omdat Daniel eindelijk weer een keer ‘thuis’ was en natuurlijk omdat hij zo’n verschrikkelijk leuk vriendinnetje had meegenomen!
We aten er allerlei lekkere kleine oer Spaanse hapjes bij, lekker lekker en heel gezellig!
De oren werden mij en Daniel van het hoofd gevraagd. De oren die toch al aan de rode kant waren door het vliegen en lange wachten op de vliegvelden de tropische temperaturen in huize Springer en natuurlijk de champgne.
Tegen een uurtje of 10 was het allemaal ineens afgelopen want iedereen stond op... Lees volle buik en net ff teveel Champagne gedronken!
Ik dacht dat we gingen slapen...

Maar nee, zo Spaans als het maar zijn kan gingen we tapa’s eten en een drankje doen in de oude stad van San Sebastian!
En nou moet ik dat eigenlijk op z’n Baskisch zeggen omdat het ze absoluut niet Spaans zijn!
Dus op z’n Bask gingen we Pinxos eten, (precies hetzelfde als tapa’s) elke bar heeft z’n eigen pinxo waar hij om bekend staat.
Ik stelde me voor aan Jochen z’n vriendin die met ons meeging en ze keek me heel raar aan..
Blijk ik in de Baskische taal meisje te heten! (Neska dan)
In de Poolse bleek ik al klein te zijn...
Niske aka klein meisje ging dus pinxos eten en een drankje drinken bij elke bar die ze tegenkwam en dat zijn er veeeeeeeeel en zeeeker TE veel als je al gegeten hebt!
Ik was heel blij toen ik na een 6 uur durende eet/drinksessie in mn bedje lag.
Dat duurde helaas niet lang genoeg, want op beide gebouwen naast de flat waar ik verbleef werden met veel herrie nieuwe verdiepingen gebouwd!
En daar begonnen ze al heeeeel vroeg in de ochtend mee!

Overdag liet Daniel me alle mooie plekken van San Sebastian zien, en ik moet zeggen op al het nieuwe na is San Sebastian een SUPER stad:
Het oude stadje met al zn smalle straatjes dat maar liefst aan 2 stranden grenst. Een grote GESUS boven op de berg die over beide stranden uitkijkt!
Overal gezellige barretjes om een Pinxos kroegentocht te doen, wat hier gewoon met de lunch EN het diner gedaan wordt!
Nieuwe dingen proeven...pfff zie foto’s!
Wie had ooooit gedacht dat ik vis zou eten, laat staaaaaaan slakken, (zonder een berg knoflook!) of een soort van zeewier en babyslangetjes om maar ergens mee te beginnen, en het dan nog lekker vinden ook!
Misschien lag het begin van mijn smaak uitbreiding wel op Rai’atea, waar ik mijn eerste vissenoog voor ontbijt mocht eten!
Shoppen!! Surfshops in overvloed!!! Naja, kijken kijken en niet kopen!
Alle surfers in de koude branding en op het strand.
Koffie drinken op een verwarmd terrasje.
Het haventje met de oude vissersbootjes waar we lekkere slakken uit het vuistje aten.
Het oude Aquarium dat net helemaal vernieuwd was en waar ik nemo(’s) vond.
Natuurlijk de elecktronica zaken voor vriendje lief...hmmmm
En tussendoor met schoonpappa uit eten in de stad, thuis of gewoon nog meer pinxotjes eten.

Kerstavond hebben we natuuuuurlijk heerlijk gegeten, met ‘gamba’s die dachten dat ze kreeften waren, heel veel lekkere dingen speciaal uit Duitsland waar Daniel’s vader graag over praat, Duitse rode wijn, Spaanse witte wijn, Rose uit Chili en Californie en Moet Champagne uit Frankrijk denk ik...
De crediet crisis, daar is in huize Springer in elk geval helemaal nix van te merken.
Dat bleek ook wel weer toen we de kadotjes uitgingen pakken die onder de kerstboom lagen!
Ik mocht natuurlijk eerst...
Ik had mijn naam al zien staan op het grootste pak, dat had Daniel NIET in zijn tas meegenomen wist ik!
Het was het perfecte kado voor mij in het veeeel te koude San Sebastian,
(overdag 2 graden) en Mallorca (vandaag 3 graden!)
Niet 1 maar 2 warme wollen winter jassen!
Daniel had me namelijk zien kwijlen en kijken kijken nie kopen in de winkel in het stadje.
Weer zat hij in de roos met z’n kado aan mij!
Ik had, HEEL nuttig en nodig, nieuw ondergoed voor hem gekocht. (wel CK natuurlijk!)
En een lekker luchtje!!
Toen we de volgende dag gingen lunchen bij zuslief en haar man en dochter in Pamplona, en er nog meer onderbroeken (CK natuurlijk) tevoorschijn kwamen wist ik dat ik volgend jaar wat creatiever moest zijn met kerst!
Naja eerst dan maar met Daniels verjaardag eind deze maand!
(iemand ideeen?)

Pamplona is een uurtje rijden maar onderweg hadden we sneeuw, wat toch wel heel leuk is met de kerst.
En iedereen die nog steeds denkt dat het zo warm is in Spanje...NEEEEE!!!!
Het is hier de koudste winter in 25 jaar!
Maar weer terug naar het eten...

De lunch is in Spanje het grootste maal van de dag en Stephanie (zus) en Daniel (man van zus om het ingewikkeld te maken!) hadden dan ook flink uitgepakt!
Ik ben de tel kwijt hoeveel gangen er voorbij kwamen...de een nog lekkerder dan de ander!
Het mooie is dat de MAN meestal degene is die in de keuken staat!
En in Spanje kan hij nog koken ook!
Ik geef wel toe dat mijn papa de lekkerste lasagne maakt hoor!
Maar jeetje...een beetje nederlander kan net een ei maken zoals hij het lekker vind!

Ik weet uit ervaring dat een familie bezoek aan de familie Springer NIET goed voor de lijn is!
Er zit zeeeker een paar kilo aan...nou ben ik ook nog steeds GESTOPT MET ROKEN!!!
Dus ik vind dat het mag!

Na een week van kennismakingen met de familie en nieuw eten was ik (maar vooral daniel) er ook wel weer klaar mee.
Ik vond het een TOP stad en ik werd SUPER gastvrij ontvangen door de familie. Maaaaaar, ik had echt zin om naar Nice te gaan, om daar Oud en Nieuw met vriend Daniel, de beste vriend van Daniel te vieren. (om het NOG lastiger te maken!)
Hij en z’n vriendin Sandra haalde ons op vanaf het vliegtuig en reden naar hun huis waar ik al een keer eerder was geweest!
In Nice regende het net als dat het in Palma altijd doet....helaas...
De laatste dagen van het oude jaar hebben we vooral dingen gedaan die gedaan moesten worden voor mijn vriendje en het appartement dat hij daar heeft.
Er moest van alles en nog wat geregeld worden waar ik verders nie over ga beginnen.
Maarja...liever klusjes in Nice dan in Aalsmeer...
(ookal denk ik daar vandaag ff anders over...nu jullie kunnen schaatsen in de kou op de Poel en ik alleen thuis zit omdat het non-stop hoost op een veel te harde bank in de kou omdat we hier geen verwarming hebben zonder mn vriendje omdat hij moet werken, of leren en zonder m’n familie vriendjes of vriendinnetjes omdat ik zo graag naar hier wilde...!!!klein dipje, zooo dat lucht op!)

Oud en Nieuw vieren doen ze in elk land anders, had ik al ondervonden..
We waren eigenlijk stiekumpies van plan om naar Aalsmeer te komen om eerst de familie te verassen en daarna natuurlijk de vriendinnetjes, omdat we het toch wel eens waren dat er in Nederland de laatste dag van het jaar flink gefeest wordt!!
Helaas kon dat niet doorgaan door de belachelijke prijzen om voor een paar daagies heen en weer te vliegen...
Eerst gingen we uit eten.
Het was hartstikke druk in de stad, alles zat vol!
Toch heerlijk bij de Italiaan gegeten.
Na het eten een leuke kroeg ingedoken met goede live muziek.
Het was stampvol de hele avond...en vlak voor 12 nog steeds!
Niemand ging naar buiten..
Nou ja wij dus ook niet..
Zoenen om 12 uur, alle 4 een heel gelukkig nieuwjaar gewenst en dat was het dan wel weer.
Het was wel heel druk, en heeel gezellig ook met vriend Daniel en Daniel2, maar ANDERS!
Geen vuurwerk...is toch raar...(heh Mart!)
Ik lag geloof ik om 3 uur in bed!
Ook wel lekker hoor!

1 Januari begonnen we de dag uitgerust en zijn we met z’n tweetjes naar Antibes gegaan.
Een super schattig stadje dat bekend is om zijn enorme haven met luxe boten..
De Predator is daar in de zomer dan ook vaak te vinden.
Ik vond het gewoon een heeeeeeeel leuk schattig stadje!
Na er de heeele dag heerlijk te hebben gelopen en gegeten en terug liepen naar de auto zag ik een flits!
En eindelijk was daar dan het vuurwerk en was het voor mij nieuwjaar!
Een dag te laat maar ach...in Huahine was het zo’n 2 weken te laat!


Vandaar dat ik nu nog mag zeggen,

Beter laat dan nooit, maar alsnog wens ik iedereen een TOP 2009!!
Heel veel liefs van moi!






p.s. BLIJF REAGEREN, VINNIK ECHT LEUK!!!





  • 08 Januari 2009 - 21:40

    Vanes:

    Lieve Nis,
    Wat een mooi verhaal weer, Lekker zag al dat eten, ziet er op de foto's ook lekker uit. Hmmmm. En veel, maar met kerst mag dat.
    Helaas geen ideën voor het Kadootje voor Daniel, ik vind dat ook altijd een ramp. (teminste voor vriendje)
    Ben nog aan het kijken voor cheap tickets, maar het valt nog niet mee.
    Heb nog steeds niet gerookt, joepie. Enne ze groeien, alleen de rest helaas ook!

    Nou Nis jullie ook nogmaals een geweldig 2009!
    Kus

  • 08 Januari 2009 - 22:56

    Helen:

    Nis..... heb je la uitgebried op MSN gesporken maar we hebben jullie ook gemist hoor met Oud en Nieuw.... Veel spetterend vuurwerk, geen regen niet koud niet mistig maar perfect weer.... En NU schaatsen schaatsen en nog eens schaatsen voert de boventoon in Aalsmeer en Kudel.... Zelfs de scholen gaan schaatsen... Ben zelf de poel nog niet op geweest maar hij ligt er mooi bij hoor... Laatste keer dat hij dicht lag was trouwens is 1994.... Poehe lang geleden....
    Anitbes de geboorteplaats van mijn Daniel (lekker ingewikkeld voor jou al die Daniels hihihi) Ben er ook geweest, de lagere school van Daniel bezocht en ook de plaats waar ze vroeger de camping hadden, vooral voor Daniel was dit erg leuk.... Nou ik hoop dat jullie gauw mooi weer krijgen daar in Palma...
    Big Bisou van Ons...

  • 09 Januari 2009 - 06:54

    Dennis Van Putten:

    Hé Nis en Daan..!!!!

    hoe is het met jullie?? volgens mij gaat het wel heel erg goed.jullie ook nog de beste wensen voor 2009, en dat we snel maar weer naar een leuk feestje gaan als jullie er ook zijn.

    wel erg mooi daar in het zuiden, en tering wat een leuk bootje!! kun je Daan niet vragen of hij die sloep eens mag lenen voor de Pramenrace? dan hoeven we niet met allemaal verschillende "bootjes" te gaan haha...

    Mag je geen foto's "in" de boot maken? ben niet jaloers hoor maar baal wel dat ik hem niet achter mijn auto mag hangen om daarmee naar jullie in Aalsmeer te rijden voor de Pramenrace haha....

    verder gaat het hier ook helemaal goed hoor, ons huis is helemaal af en het is zeker super mooi geworden, ten minste dat vinden we zelf haha.

    een hele dikke dikke kus voor jou, en een knuffel voor Daniel. x

  • 09 Januari 2009 - 19:56

    Linda En Lex:

    2009 opend alle wegen hihi, hier vriest het al dagen en wij kunnen eindelijk weer eens schaatsen. En das zo leuk, zo uit de tuin, als jullie terug komen gaan we eindelijk eens dat beloofde wijntje drinken dan weet je wat ik bedoel. Dikke kuz

  • 10 Januari 2009 - 16:04

    Mm:

    Lieve N=ke,
    Maandagavond zijn we bij jullie. Ik heb er heel veel zin in en we gaan samen met jou, als het lukt met PP, het hele eiland ontdekken.
    Ben benieuwd of jij mij nu kan overhalen al dat seafood te gaan proeven.
    Liefs,
    MM
    XXX

  • 10 Januari 2009 - 23:31

    Merel:

    Hey Nis!!!

    Super leuk om alles te lezen!! Ben weer helemaal bij :-)

    Oud en nieuw is heel anders hier, ze gebruiken overal vuurwerk voor, behalve voor oud en nieuw. Ik stond op ons dakterras maar er was niks te bekennen, dus maar weer aan de druiven binnen.... Heb je trouwens niet de twaalf druiven hoeven eten?? Spaanse traditie, laatste 36 seconde van het jaar moet je elke drie seconde een druif opeten en een wens zeggen. Heel lastig want pitloze druiven kennen ze nog niet.....

    Hier verder alles goed, denk dat wij een graadje of 4 schelen met Mallorca, maar de stormen hebben we hier niet.... Af en toe wat regen, verder redelijk weer....

    Ik had ook een Sinterklaas cadeautje gehad, en met kerst stond er een tio onder de boom(Catalaanse traditie), zo lief!!! Wat vind je van een horloge? Mij liefje is er nog steeds helemaal blij mee en genet er dagelijks van.... Verder weet ik ook nooit wat ik moet geven....

    Laat even weten als je weer wat hebt geschreven!!

    Besitos Merel

  • 11 Januari 2009 - 15:52

    Burn:

    Nissy, ik heb weer van je avonturen genoten hoor! Blijft toch echt leuk om te lezen! Volgens mij heb je het (op de kleine dip na) ontzettend naar je zin. Ik wens je ook een top jaar met veel geluk en liefde!

    Dikke knuffel van Burn!

  • 20 Januari 2009 - 15:59

    Anneke:

    heey nissy,
    ik geniet elke keer weer van je verhalen , je kan het zo mooi vertellen .
    zo te horen gaat alles goed .
    nou ik wacht weer je volgende verhaal af.
    groetjes van anneke

  • 21 Januari 2009 - 12:55

    Sassie:

    Hey Nis, het ijs is nu echt verdwenen, de grijze wolken zijn weer terug en het miezert de laatste dagen nogal... je hebt dus geen reden meer om heimwee te hebben! Is het gezellig met pa en ma? Tot gauw! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 143935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: