Hmmmm Lekker BRAAI! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Hmmmm Lekker BRAAI! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Hmmmm Lekker BRAAI!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

08 December 2008 | Spanje, Palma de Mallorca

Het is alweer veel te lang geleden dat ik wat van me laat horen..
Dat probeerde ik gister goed te maken!
Vol goede moed achter mijn computert!
Lang verhaal natuurlijk, want alles wat ik de laatste 2 weken heb meegemaakt stond er in...
STOND JA!
Virus op mijn fijne trouwe computer en het heeeeeeele verhaal weg!
Dan is het ook helemaal niet leuk meer om het nog een keer te gaan opschrijven...snik snik!

Nu dan maar op Daniel z'n laptoppie een verhaaltje schrijven.
Maar das heul lastig!!
Want het is een Franse dus alle knopjes zitten verkeerd om!!

Gister schreef ik over de bergen, waar we 2 weken terug een tourtje doorheen hebben gemaakt.
Dit 4 pagina's lange verhaal ga ik nu dus heeeeeeelemaal voor mezelf houden!
WEL zijn er een aantal foto's van te zien.
De afgelopen weken hebben we hier alleen regen, storm, kou, hagel en sneeuwbuien gehad..
Dat ben ik natuurlijk wel gewend als Nederlandse, maar leuk is anders!
Wat ik NIET gewend was, waren de 3 tornado's op een rij die voorbij gewaaid kwamen!
Vanaf het balkon was het allemaal hartstikke goed te zien!
Ook hiervan staan foto's bij het vorige verhaal en op mijn Hyves!
Wil je het op youtube zien moet je ff kijken bij Tornado, Mallorca, 24 November 2008!
Gelukkig maar dat ze geen schade hebben aangericht!
En dat terwijl ze het hebben over Mallorca ' Zonne-Eiland'
En ik citeer: Heerlijk eiland in de Middelandse zee, bekend van z'n milde winters met maar weinig stormen en niet al te hete zomers!
De zon schijnt hier maar liefst minstens 3000 uur per jaar!
Dussssss....

Doordeweeks heb ik eigenlijk een heeel saai leventje!
Burgelijk, huisje schoonmaken/houden, boodschappies doen, koken (jaja ik kook biijjjna elke avond zelf!),Spaans leren, af en toe er uit voor een cappuccino@Cappuccino (Degene die hier geweest zijn of nog langskomen weten waarom! Lekkur!!!)
Ik moet er wel bij zeggen dat het heeeeeeeeeeeerlijk saai hier is met mijn vent!

Vrijdag middag vanaf 4 uur is het nooit saai meer, want dan is het weekend!!!!!

Afgelopen vrijdag hadden we de hele crew van de Predator uitgenodigd om gezellig bij ons zelfgemaakte sushi te komen eten!!
Daniels specialiteit kan ik wel zeggen!!
MET natuurlijk zelfgemaakte Mojito's erbij!
Dat werd dus een heeeeeeeele lange gezellige avond!!
Het was natuurlijk 5 December en aangezien IK in Spanje zit en de Sint in Nederland (vooral in Aalsmeer natuurlijk!!)
verwachte ik helemaal nix natuurlijk van deze geweldige traditie.
Voor ons zooo logisch die Sinterklaas, maar ga het maar eens een niet Nederlander uitleggen!!!
Het IS en blijft een 'apart' verhaal!
TOT het gewoon ineens gebeurd!!!!
Keihard werd er op de deur geklopt!!!
HUH!!??
Het zal toch niet ECHT Sinterklaas zijn!!!
Nahhh eerder de boze buurman die al die mojito drinkende sushi eters op het balkon niet zo heel erg meer kan waarderen!
Omdat IK Nederlands was, EN natuurlijk net aan de hele club het Sinterklaas verhaal had verteld, mocht IK opendoen!!
Hoe geweldig!!
Ligt daar een tot in het kleinste detail nagemaakt speculaas poppetje op mij te wachten!! (ginger man!!??)
Tranen sprongen in mijn ogen...
WAT VESCHRIKKELIJK LIEF!!!
Nu ineens begreep ik al die interesse van de crew in die rare grijze man die alles NET ff anders doet als HUN Santa!
Daniel was al de hele week bezig zijn zelfgemaakte speculaas poppetje te perfectioneren!!
Iedereen jaloooeeeers want al de hele week rook de Predator naar speculaaaas!!
Hmmm ik heb iedereen dus maar blij gemaakt met een arm been of hoofd!!
Het poppetje had een klein tasje in z'n hand, daarin zat een armbandje
( jaja ook zefgemaakt!) en om het af te maken kreeg ik de volgende ochtend ooook nog eens een heeeeeel schattig kettinkje!!!!

Is dit de liefste ' Sint' OOIT??!!
Ik zeg ja!!
Ik hoop dat jullie ook allemaal zo verwend zijn!!!! ;)

Zaterdag heb ik mijn eerste echte BRAAI meegemaakt.
Voor een aantal van ons misschien het best bekend via de achterkant van de altijd geweldige Zuid-Afrikaanse wijnen die soms zeer geschikt zijn bij de braai!
Voor ons Hollanders gewoon een BBQ, maar voor Zuid-Afrikanen een van de belangrijkste gebeurtenissen van de week!
Ik moet zeggen, oefening baart kunst in dit geval!!
De lekkerste soorten vlees (gebraai) groente spiezen, verschillende salades, zelfgemaakte pizza op de braai en alsof dat nog niet apart genoeg was kan ik ook de banaan in bacon van de braai aanraden!!! hihi

Gister met 2 auto's vol blanke Zuid-Afrikanen op pad gegaan voor een WILD braai!!
Hahahahaha wat een lol!!!
Wij op zoek naar de beste locatie op Mallorca om eens lekker in het wild te BBQen.
Van doodlopende weggetjes en grote tuinen die toch prive bleken te zijn tot enorme afgronden en net ff te drukke stranden kwamen we uiteindelijk op een ronduit geweldige plek terecht aan zee op rotsen die voor een braai gemaakt leken te zijn!!!
Foto's volgen!!!
Het STIKT hier trouwens van de Zuid-Afrikanen in de boten bussiness.. waarom weet ik ECHT niet, maar zolang ze allemaal zo verschrikkelijk grappig zijn en geweldige braai's organiseren vind IK het helemaal leuk!
Ik ben een van de enige Nederlandse hier en word zo goed als familie van ze behandeld!
Heel grappig om constant 'jaja' en 'lekker' te horen, of om niet raar aangekeken te worden als ik het zelf zeg!!!

Voorlopig heb ik NOG geen werk gevonden, maar er loopt wel nog van alles.
Het LIEFST ga ik natuurlijk van start op de Predator.. maaaar hoe lullig het ook klinkt, dan moet ik eerst nog 'even' wachten op het ontslag van 1 van de stewardessen..

Eerst maar even toe leven naar de kerst!
We hebben tickets geboekt om naar San Sebastian in noord Spanje te gaan met Kerst.
Daar woont Daniel z'n vader.
Lachen..in plaats van voor het eerst even op de koffie te gaan bij je schoonvader.. blijf ik er nu dus gewoon een dag of 10!!!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh hilfe hilfe!
Nee, gaat vast goed!

Ik zou van jullie graag de laatste nieuwtjes en roddels willen horen!!
Dus kom maar op!!
En oooook van de mensen die alleen lezen en tot nog toe geen reactie neerzetten!!
En waaaaar is professor Pollewop!!

Heeeel veel liefs van een bijna ingeburgerde Niske



  • 08 December 2008 - 16:13

    Anneke:

    hoi niske,
    wat leuk dat je zo verwend werd. wij hebben niets aan sinterklaas gedaan. met de kerst gaan we uit eten[2e kerstdag] en eerste kerstdag gaan we met z'n allen naar oom ron toe.
    dus dat is ook gezellig.
    vond je die drie tornado's niet een beetje griezelig.
    ook jammer van het weer, he. dacht je daar een beetje mooi weer te krijgen, niet dus.
    verder hebben wij niks te roddelen.
    hoop dat er gauw een weggaat voor jou, dan heb je tenminste een baan.
    verder wensen wij jou hele prettige feestdagen en goed en gelukkig uiteinde.
    groetjes van: anneke,pieter en natuurlijk van inge een dikke knuf erbij.

  • 08 December 2008 - 17:18

    Helen:

    JooooeeeeHooeeeee Nissie, Hier dan maar gelijk een verslag van de door jou gemiste Surprise avond. Het was super gezellie bij Eef thuis, lekker de ruimte en allemaal ook lekker zitten.. Toen we binnenkwamen stond de pan met Gloeiwijn al klaar, na het eerste rondje inschenken en gelijk er achteraan de eerste rookpauze, nee nee we zijn allemaal nog niet gestopt.... Begon Clau met uitpakken en mega grote voetbal vol met smurrie, deze was gemaakt door Gaby. Daarna was de beurt aan Gaby zei kreeg een mooie wonder grote Tarzan incl.baterijen (goh mooie Deo mam zei Jasmine toen ze de foto zag Hihihi) gemaakt door Eef, het gedicht erbij was fijn pikant de lachspieren werden alvast opgewarmd. Na Gaabje was de beurt aan Eef, zei kreeg een Taart in de vorm van een barbier met een Mega Marsepeine trouwjurk, gemaakt door Moi. Toen mocht Naatje die had op der lijste nagelak staan dus deze kreeg ze levensgroot gevuld met iets waar der handen volgens mij nu nog rood/groen van zijn, gemaakt door Vanes.
    Toen was het Channa haar beurt zei kreeg een Schilderij van der zelf en ik moet zeggen hij leek best goed hoor, gemaakt door Clau. Na Channa mocht ik ik kreeg super gewichten om mee te sporten van -4kg... Hahahaha om mijn geklaag goed te maken, gemaakt door Belin. Belinda kreeg een mega grote parfumfles gemaakt door Channa. Vanes kreeg een NS trein om zelf mee naar Deventer te reizen. gemaakt door Maureen. En Maureen mocht laten zien hoeveel ervaring zei ondertussen met vieze poepluiers had, gemaakr door Naatje. Foto's kan ik hier niet plaatsen en ik mis er een paar :-( maar Channa heeft ze wel allemaal en ik zal ze deze week nog op Hyves zetten.... We hebben je wel gemist hoor Meis, ben blij dat jij toch ook een leuk sint met kadootjes hebt gehad...
    Verder lees ik dat je je prima vermaakt daar. Plannen voor een kort bezoek aan NL is er zeker nog niet ??? Nee je hebt gelijk hahahaha blijf maar lekker daar samen met je Kanjer....
    Ik blijf op de hoogte door deze site en hyves te volgen en ook een beetje Msn natuurlijk...
    Groetjes en Dikke kussen van ons...

  • 08 December 2008 - 17:34

    Vanessa:

    Wat ontzettend lief van Sint Daniel, hij is vast en zeker de liefste Sint (voor jou) Als ik je moet helpen voor het ontslag van 1 stewardessen help ik je graag, boek maar een vlucht dan komt dat voor elkaar ;-)
    Nou het hele Sinterklaas verhaal is al geschreven door Helen. Was dat eigenlijk ook niet mijn plan, haha
    De smeuige, pikante roddels ga ik hiet absoluut niet neerzetten dat doen we wel op de msn. Heb ik er maar een stuk of 8, hihi
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En ik wens je heel veel plezier 10 dagen bij je schoonvader, hihi Maar dat komt vast wel goed. Maar spreek je voor die tijd nog wel.
    De groetjes van Romy, Dewi en ook van Dirk..
    En een dikke kus van mij!
    Adios

  • 08 December 2008 - 19:53

    Janet:

    Hoi Niske; Wat een leuk verhaal weer, beter dan "thuiszitten" in Aalsmeer!
    Over het weer verbaas ik mij wel, dat is niet wat je verwacht in die streken, ik heb inderdaad op Youtube die tornado's gezien, erg indrukwekkend!
    Bij ons waterkoud en meteen na 5 december wordt is het tegenwoordig Kerst(-seizoen?). Op zich niet ongezellig met alle soorten verlichting weer in huizen en tuinen.
    Hou ons lekker op de hoogte en wij zijn altijd benieuwd hoe het je daar vergaat.
    Groetjes, Janet en Rob

  • 09 December 2008 - 08:10

    Nynke:

    Hey Niskos!

    Of nu Nisola! :)
    Ik wist helemaal niet dat je er weer vandoor was.... gelijk hele lange (maar erg leuke) verhalen!!! Fijn om te horen dat alles gaat!
    x

  • 09 December 2008 - 11:04

    Monique:

    Hey Nis,
    Leuk om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt! En wat lief zeg van Daniel.. Succes in San Sebastian, het zal allemaal best meevallen. Tja, waar zal professor Pollewop nou zijn?! Het best bewaarde geheim ooit.. Ik ben nog steeds benieuwd.. Veel plezier nog!
    xxmo

  • 09 December 2008 - 11:37

    Xandra Henk & Nils:

    Hey Niske,
    Geweldig verhalen, en wat een zonsondergang zeg!!!Nu op naar de Kerst en spannend je schoonpapa te zien, gaat best goed hoor! Heel veel gezelligheid deze dagen en geniet volop van deze wederom bijzondere tijd in jouw leventje

  • 09 December 2008 - 13:32

    Tassie:

    Eindelijk weer een verhaaltje!! wat een lieffie die kerel van jou!! Zijn er daar nog meer van voor mij??? :-)
    have fun girley!! Ik heb geen roddels maar dat komt vast goed als je Vanessa spreekt! ;-)
    Dikke KUS!!

  • 09 December 2008 - 18:17

    Linda:

    Nissy,

    Sinterklaas weer terug naar Spanje worden de huizen alweer mooi verlicht voor de donkere kerst dagen, heerlijk die tijd. Lief die man van je :-) Dus schonepaps dat zit wel goed, je treft het vast net zo goed als ik.
    Ben straks 2 weekjes vrij, misschien dat ik wat ga werken, maar wanneer ik dat wil, dus lekker uitslapen en rustig aan. Vet druk op het werk ma ja beter dan niet..
    Doei doei
    disfrutar!
    X X

  • 10 December 2008 - 17:35

    Irene:

    Hoi Nis, wat heftig zeg die orkaan of moet ik orkanen zeggen?? Gelukkig ging hij jou huisje stilletjes voorbij. Maar de Sint gelukkig niet, wat lief zeg van de buurman om voor Sinterklaas te spelen en dat terwijl je hem pas net kent (hihi). Hij heeft het alleen niet helemaal goed begrepen want het is de bedoeling dat hij een cadeautje achterlaat i.p.v. boos te worden, misschien moet hem dat nog even uitleggen. Liefs Irene.

  • 11 December 2008 - 13:14

    MM:

    Lieve N=ke,

    Je beleeft weer genoeg, lees ik en saai is soms ook een luxe alleen kan je er doodmoe van worden en dan wordt alles nog saaier. Dusss..hoppekee erop uit en niet alleen naar de koffie en de kledingwinkeltjes. Je moet in januari toch een goede gids zijn voor ons.
    We zijn erg benieuwd en kijken er naar uit.
    Je treft het met Daniel. Hij ook met jou???
    liefs,
    MM
    XXX

  • 11 December 2008 - 15:24

    Jeroen:

    Heet van de naald uit Holland: Raaf heeft een gebroken been in het gips sinds vanmorgen!!!

    Sielig!!!

  • 16 December 2008 - 10:02

    Gerda En Edu:

    Hoi Niske Geweldig dat je het zo naar je zin hebt wij hebben weer erg genoten van je leuke verhalen. Wij wensen jullie daar fijne kerstdagen en een heel goed en gezond 2009. Liefs van ons.

  • 19 December 2008 - 11:11

    Ineke:

    Haha, ik dacht dat je nog veel verder weg was! Maar ja, eigenlijk maakt het niet veel uit hoe ver je bent. Weg is weg... Succes met werk zoeken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 143935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: