Waarometjes, rare feitjes & SUPERR onlogischheden! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Waarometjes, rare feitjes & SUPERR onlogischheden! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Waarometjes, rare feitjes & SUPERR onlogischheden!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

21 November 2008 | Spanje, Palma de Mallorca



Na een week ben ik er echt nog niet achter waarom…:

De knop van het warm water blauw is en van koud rood, ookal zie ik dit verschijnsel wel door het hele huis terug komen..
Waarom zit de koelkast op de plaats van de wasmachine??
Maar nog gekker, waarom gaat de wasmachine aan en nooooit meer uit, en omdat hij op de koelkast zn plaats zit gaat geen enkel kastje erom heen open, daar ligt juist ons bestek enz!
Maar die koelkast kan alleen maar vriezen terwijl we helemaal geen vriezer hebben!
Waarom heb ik in godsnaam 2 strijkplanken…Ik heb niet eens een strijkijzer, en als ik die wel had had ik hem mooi niet gebruikt!
Waarom lijkt mijn on-uitgeklapte wasrek zoveel op een on-uitgeklapt ligbed, maar uitgeklapt op geen van beide!
Waarom hang je altijd je witte was over een blauw afgevende ligstoel en niet gewoon over een wit wasrek??
En waarom heb ik nou alleen maar open schoentjes en slippertjes meegenomen ipv warme laarzen en winterjassen, maar als dat zo was waarom verbrand ik dan steeds!
Waarom maken die krolse katten en kwaaie honden nou ‘s nachts zo’n herrie en niet gewoon lekker overdag.
Waarom is het wind klingel ding van de buren in Nederland toch zoooveeel irritanter dan het wind klingelding van de buren hier?! Het waait hier net zo hard!
Waarom de Spaanse supermarkten zo zijn ingericht ga ik niet over beginnen, maar waaaarom maken Spanjaarden zich zooo verschrikkelijk druk over hoe schoon hun auto’s zijn!
Op elke hoek van de straat is nl een auto wasstraat.
Ze kunnen zich veel beter druk maken over hun rijstijl, tenzij het ze natuurlijk gewoon om hele schone deuken gaat!
Waarom woont trouwens niet iedereen in Spanje, IK vind het hier goed te doen!
Wat wel jammer is is dat Sinterklaas dit jaar niet bij mij langs komt, tenzij hij hier misschien gewoon in januari op het strand zit..
Hebben ze nou ECHT de zwarte Pieten dit jaar in Nederland verboden??
Of zijn alle zwarte Pieten expres hier bij mij in Spanje gebleven om mij voor Sinterklaas allemaal horloges, zonnebrillen en nep DVD’s aan te smeren??!!
Waarom ben ik niet op school Spaans gaan leren ipv Frans of Duits.
Frans vond ik mooi, maar was ik niet goed in en Duits vond ik gewoonweg verschrikkelijk lelijk!
Ik ga nu toch echt met een Duitser die een Duits accent in alle talen schattig laat klinken!
Waarom is de zonsondergang nog net even mooier als je camera leeg is?
Waarom is die Spaanse TV niet gewoon ondertiteld??
Dan konden de Spanjaarden misschien een stukje beter Engels en ik een stukje beter Spaans!
Waarom is het dat als je net:’ HOEPEL OP!! In het Spaans hebt geleerd…er heeeelemaal geen engerds meer naar je toe komen voor een praatje..JAMMER!
Waarom is uit de maat dansen toch zo verschrikkelijk moeilijk, maar kunnen heeeeeeel veel mensen het echt hartstikke goed!!
Waarom lijkt iedereen ineens te roken waar ik ook kom…Dat deed bijna niemand toen IK nog rookte!
Vanavond gaan we naar een feest op een boot naast de Predator, maar waarom heb ik nou al mijn dure designer jurken thuis gelaten.. toch maar mn Versace luchtje op dan maar..
MM en PP wat ik WEL in m’n nutteloze feitjes boek tegenkwam was dat je zwaarder bent als je op de weegschaal op tapijt staat!!
Dus je kan hem beter beneden op de houten vloer zetten!

Maaaaar waarom de bananen krom zijn dat weten we toch allemaal??!!
Dat is tenminste wel logisch!

BTW een aantal foto's staan bij het vorige verhaal, niet zo logisch..

Heel veel liefs van een lichtelijk verwarde Nisss.



  • 21 November 2008 - 11:47

    Inge:

    ja, het woordje waarom is oneindig.waarom hou jij van reizen en ik niet.waarom heb jij blond krullend haar en blauwe ogen en ik niet. wat ik jammer vind.
    waarom is anneke zo vervelend en ik niet. waarom mag ik niet slap ouwehoeren van anneke, terwijl ik er zin in heb.
    waarom moet ik altijd koken en anneke niet.
    en ga zomaar door.
    je bent niet lichtelijk in de war, maar aan het
    naden;ken over het woordje;'waarom.
    leuk iets om over na te denken.
    groetjes inge.

  • 21 November 2008 - 13:15

    Helen:

    Hihihihi op 1 vraag weten we het antwoord wel: Waarom zit Nissy op Mallorca ??? Kus Kus

  • 21 November 2008 - 15:31

    TassieTas:

    Niet zo veel vragen stellen hoor Nisje! :-)
    Gewoon doen en niet nadenken! Zoals dat gaat met reizen!:-)
    Have fun girley!! Hoop daar snel te zijn! Dikke kus

  • 21 November 2008 - 18:32

    Linda:

    Nissy Nissy toch, wat heb ik net gelachen... Nou
    Dat rode en blauwe knopje dat had mijn Pa ook eens bij mij thuis gedaan elke keer weer rode au handjes, mischien heb je leuke stickertjes haha.
    Lekker ijsblokjes en hele schone kleren en voor de rest is het mij ook een raadsel, eet maar met je handen of zo?
    Twee strijkplanken, wel ik gebruik er dan wel een, daar kan ik de kleren weer op kwijt. Laat dat onuitgeklapte wasuithangrek voor wat het is... Draag altijd zwart, bruin, groen ach daar zie je zo weinig op. Nissy je bent in Europa he niet in het Frans Polonesie!!
    Hondenleven kattigheid. Zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens. Ik ben gek op hele grote supermarkten. Of spanjaarden, Nederlanders net zo erg die rijden er gewoon wat verder voor, maar zoals je die mannen hun auto ziet poetsen, daar kan menig vrouw jaloers op zijn!!! Ja waarom wonen wij nou in het Lage land, ja, uuh. Sinterklaas is lekker hierhier en nou zwarte pieten zat, in iedergeval in Weesp een hele boot vol joh. Gewoon niet kijke hoor. Spaans ik heb nog een cursus van liggen haha zeg maar Linda dan is het Mooi. Wat een kanjer he!!!!!!!!!!!!!! Wanneer er hier 6 zwanen voorbij zwemmen en ik wil een foto maken heb ik altijd een hele mooie foto van de Ringvaart. Spaans altijd beter dan een Americaanse film nagesynchroniseerd in het duits en nog erger Nederlands.(nickelodion) Wat is het dan Hoepel Op?? Sorry ik kan niet dansen en al helemaal niet uit de maat. Roken ja het onderwerp van de dag als je graag naar de kleine kroeg mag. Dan maar een dagje shoppen in Barcelona!!?
    MM PP wat geheimzinnig, maar nog een tip, weggooien die weegschaal?
    Geotropie is daar een duur woord voor.
    go in het grieks maar spaans dat kennen ze niet.
    Het komt wel goed schatje.

    Fijne avond en versace en jou eigen persoontje
    met een van je bloemen tasjes doen het echt wel goed op zo'n Party.

    Dikke Kuz


  • 22 November 2008 - 19:36

    Gerda:

    Niske wat schrijf je leuk. Fijn dat je het in ieder geval naar je zin hebt. Groetjes uit Haarlem, koud, storm, en hagel zelfs onweer. En sinterklaas is hier.

  • 23 November 2008 - 12:26

    Esther:

    Om een lang verhaal kort te maken hahahaha

    x

  • 23 November 2008 - 16:36

    PP:

    Was weer een nachtje in Egmond bij je laatste bericht.
    Erg lang bericht(maar mag nog langer) en erg leuk (veel beter dan niet leuk).
    We zijn inmiddels naar tickets aan het zoeken.
    Met Ryanair vanaf Düsseldorf.
    Bijna 2 uur rijden, maar je vliegt bijna gratis (30 euro p.p. retour) en een directe vlucht.
    Ben nog niet met m’n webcam bezig maar bellen met SKYPE gaat prima heb ik gehoord.
    Nou zet hem op en bespaar ons het nieuws over slecht weer enz. want daar hebben we hier genoeg van.

    GRTJS
    PP

  • 25 November 2008 - 07:44

    Ilse:

    Hoi Niske!

    Wat een leuk berichtje! En ik wist niet eens dat je weg was/ging! Ik heb er in ieder geval weer een waarbenjij.nl-reiziger bij; ik heb momenteel zo'n 15 vrienden die aan het reizen zijn en ik krijg dus ook wekelijks zo'n 15 berichtjes uit allerlei tropische landen.... dat doen jullie vast allemaal om mij jaloers te maken.... WAAROM ;)!

    Geniet ze!!!!

    Liefs Ilse

  • 25 November 2008 - 19:09

    Irene:

    Hi Nissy, jeetje wat een uitzicht zeg, super!! Zal bijna jaloers worden. Maar wij hebben natuurlijk de Goedheiligman hier in ons koude kikkerlandje en dat heb jij lekker niet, of vaart de Sint dit jaar via Mallorca terug naar Spanje?? Wie zal het weten... Schiet het al een beetje op met de Spaanse taal of is het voorlopig meer Nederlands met een Spaans accent?? Veel plezier en liefs Irene.

  • 27 November 2008 - 07:23

    Otje:

    Mop ik heb eindelikj he verhalen gelezen!

    Duurde best lang hè voordat ik het gelezen heb.

    Geniet van je mannetje en doe hem de groeten en jij een dikke kus mop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 4323
Totaal aantal bezoekers 143924

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: