Joeeeehoeeeee! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Joeeeehoeeeee! - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Joeeeehoeeeee!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

17 November 2008 | Spanje, Palma de Mallorca

Nou hehe!!

Eindelijk weer een GOEDE reden om dit dagboek verder te schrijven!
Zoals velen....ik denk de meeste wel weten hield ik dit dagboek trouw bij tijdens mijn Pacific trip.
Ookal was het daar soms lastig om internet, laat staan een computer te vinden ging dat prima en was het zelfs aan de andere kant van de wereld soms zo alsof jullie er even bij waren...

Ik weet niet hoever jullie achterlopen of bij zijn dus vandaar zometeen een hele kleine samenvatting..
En mocht je dan nog niet bij zijn kan je altijd nog weer bij het 1e verhaal beginnen!!!
(goede invulling van een saaie regenachtige zondag toch?!)

FEB 2006:
Terug van een geweldig jaar op de mooiste eilandjes ter wereld!
Na eerst weer heeeeeeeeeeel even bij het ijs van columbus gewerkt te hebben en daarna weer een zomer bij de Zotte Wilg toch ECHT tijd voor een nieuwe uitdaging.
In November 2006 startte ik bij Health City Aalsmeer.
Een uitdagende baan in een leuke jonge omgeving en team.
Het ging goed en ik besloot een appartementje in de Geraniumstraat te kopen.
Terwijl bij mij toch echt in de planning lag om in 2008 weer een grote Pacific trip te maken!
Alleen dan dit keer langs nog meer eilanden en NOG langer weg blijven door bijvoorbeeld werk te zoeken op een boot die daar vast wel in de rondte gaat!
Wat moet zo'n meisje uit Aalsmeer toch met dat soort dromen...??!!
Waarmaken?? of dit keer toch niet..
Tsja eerst toch maar sparen, maar hoe doe je dat als er zoveel centjes naar je huisie gaan..
Iets minder naar de Praam en naar feesies dan maar..
Dat kon ook best wat minder..
Natuuuuurlijk heel veel werken om je bonus te halen...vind de baas leuk en je wordt er flink voor beloond.
Of naja dat zou eigenlijk moeten!
Een rijke vent dan maar????
Lijkt een goede optie..;-)
Maar of ze nou rijk of arm waren, bij mij passen deden ze niet...
TOT er op een dag een jongen zich kwam inschrijven op de club!
Eerst denk je dan nog van DAT is een makkelijke sale!
TOT je in z'n ogen kijkt en verkocht bent!
Zo makkelijk is het allemaal niet om met voor bedachte rade een relatie op afstand te beginnen, maar als het zo verschrikkelijk goed klikt met elkaar dan is het toch eigenlijk ook wel weer heeeeel makkelijk en logisch!
Heen en weer vliegen was heel fijn maar altijd veel te kort..
De Predator waar Daniel op werkt ligt de hele winter in de haven van Palma de Mallorca en vandaar dat ik hier ook lekker ga overwinteren!
(En wie weet vaart ie daarna wel naar de Pacific...met of zonder ons!)

November 2008:
Werk opgezegd..(of iets wat daar op lijkt dan!)
9 November jarig..
Iedereen suuuuuperrrr bedankt, ik vond het heeeeel erg leuk en ERRUG verassend hihi!
10 en 11 November nog werken...das moeilijk, zeeeeker als je nog zoveel moet regelen!
Ik ga toch wel een hoop X HC collega's missen...wie had dat gedacht! hihi!
EN niet te vergeten de familie en andere vriendjes en vriendinnetjes!
Op deze manier wil ik met iedereen contact houden!

13 November!
Voor velen een ongeluks dag, maar niet voor mij en mijn familie.
(ouders op de 13e getrouwd, broertje op de 13e geboren en met een zwarte kat op huis nr 13 opgegroeid...zelfs MET vliegangst in een Spaans toestel vond ik het niet moeilijker om op de 13 te vliegen!)
Met een koffer van 23 kilo en 2 stuks handbagage van minstens 10 (jaja ik had er 1, de zwaarste natuurlijk niet laten zien!)
Hmmm, een half uur vertraging...dat is altijd lastig als je moet overstappen en daar maar een uurtje voor hebt..
2,5 uur vliegen, gelukkig doen we er maar 2 uur over...vaaaaaag!
Aangekomen op Madrid blijkt dat alle vluchten optijd zijn...maar waar is de mijne dan??!!
5 uur vertrekken...?huh, ik zou om 3 uur al vertrekken!
Rondje lopen dan maar..saai saai..
Weer een scherm met alle vluchten er op..boarding BOARDING???!!!
Rennen!!
Achteraf weer tijd zat, of dat nou aan de bejaarde Mallorca overwinteraars lag of het Spaanse Manana ik weet het niet..wel moet ik er nog erg aan wennen!
Na 2 x vertraging te hebben gehad 15 min te vroeg geland op Palma met een geweldige zonsondergang op de achtergrond stond mijn vent me al op te wachten! JIPPIEEEE!!!
Hup in de auto want ik was heeeeeeeeeel benieuwd naar het appartementje!
Daniel vond het leuk om er nog heeeeeeeelemaal nix over te verklappen dus het was een heeeele leuke verassing!
Het is een heel schattig erg Spaans ingericht huisje met een GEWELDIG uitzicht vanaf het balkon
Je ziet de hele baai van Palma en dat geeft zo'n verschrikkelijk vrij gevoel!
De zonsondergangen zijn helemaal super en daarna zie je ooooveral de gezellige lichtjes en de (nog echt werkende) vuurtorens!
Krolse katten en blaffende honden was ik al gewend...vliegtuigen hoor je hier niet!
Maar jeetje zeg WAT is het heerlijk om niet naast een grote weg te wonen!
En dan heb ik het nog niet eens over het feit hoe fijn het is om eindelijk echt samen te zijn met Daniel!

Vrijdag moest Daniel natuurlijk gewoon werken, dus ik na mn koffer uitgepakt te hebben...meteen aan de Spaanse studie!!!
Gelukkig was Daniel vroeg klaar en zijn we samen in een veeeeeeeeeeeeeel te grote supermarkt boodschappen gaan doen...voor een heeeel weeshuis!
Best lastig als je de rode en witte wijn tussen de ingeblikte visjes moet vinden en de rose aan de hele andere kant van de winkel tussen het brood en vlakbij de kinderkleding natuurlijk!
Ga dan maar eens het wasmiddel zoeken want die staat echt niet tussen de schoonmaakmiddelen maar tussen de olijven!!!
Die staan gelukkig overal en op elke afdeling!
Toch hebben we het gepresteerd om OOK de wasibi saus te vinden en pesto en natuuuurlijk heel veel olijven!!
Geen combi, maar toch wel een aantal van de meeste belangrijke producten in mijn keuken!
Saampies lekker gekookt..
(tot nog toe elke avond trouwens!)
En meteen door naar een cocktail party bij een van de jongens van de Predator thuis..
Met andere woorden total chaos!
Heel gezellig!
Mn hele memoriestick volgeschoten...alleen niet zo handig mn oplader vergeten...
Foto's moeten dus nog even wachten!
Gisteren hebben we een heerlijke lange wandeling gemaakt langs de Predator, blvd en door het oude gedeelte van de stad naar Cappuccino voor een lekkere cappuccino...maar die was helaas dicht!
Blaren op mn voeten en n lichtelijk verbrand koppie, maar het zeker waard!
Als de zon schijnt schiet het kwik dik in de 20 graden, maar als het bewolkt is is het helemaal niet warm!
De voorspelde storm is gelukkig niet over gekomen, wel heeft ie op Menorca een hoop schade gemaakt..

NU ga ik weer verder met Spaans leren, want as usual is het weer een veeel te lang verhaal geworden!

Bueno, me voy!
Hasta pronto!!!!!!
Grtjs Nissss



p.s.1:
Ik heb jullie adressen gewoon uit m'n hotmail gehaald...willen jullie mijn verhalen niet krijgen kan je jezelf verwijderen!

p.s.2:
Sas en Thomas..lukt het jullie om voor de kerst te komen???
Daniel is dan nl ook vrij!
Lijkt mij gezellie!

p.s.3:
Mart...gaat het goed met Yoghurtje?

p.s.4:
Ot, Ageeth en San.. Hoe doet Aalsmeer het nu in de league tables???
hahahaha

p.s.5:
Ik heb sinds mijn vertrek geen cigaret meer aangeraakt!!!
pffff wel heel moeilijk hoor!


Misss jullie!!
Maar niet te veel!







  • 17 November 2008 - 13:35

    Tassie!!:

    Leuk om je verhalen weer te lezen! Ouderwets!!
    Have fun girl!!! Dikke KUS

  • 17 November 2008 - 13:52

    Sas:

    Joepieeee! We contacten! X

  • 17 November 2008 - 13:54

    Natalie:

    Fijn om te lezen Nis! Ik heb zaterdag een paar "uit de maat" dansjes voor je gemaakt. T ging niet helemaal goed want er was even niemand waar ik me aan kon optrekken hihi. Dikke kus en volhouden ut niet roken!!

  • 17 November 2008 - 14:43

    Monique:

    Hey Nis, zal het zo dan lukken om weer wekelijks contact te hebben?! haha.. Leuk om weer wat van je te lezen! xxmo

  • 17 November 2008 - 14:47

    Janet:

    hé, wat leuk Niske, dat ik zo de draad weer kan oppakken! anders had ik via, via (moeder of meiden van mij) wel wat gehoord, maar dit is beter!
    zo te zien, ben je al aardig bezig je "draai" te vinden, niet gek hoor, overwinteren! Maar de bonus is natuurlijk dat je samen met je vriend bent, en dan nog op een romantisch eiland, wat wil een jonge meid nog meer!
    veel plezier alvast toegewenst van ons, tot schrijfs, janetkroon

  • 17 November 2008 - 15:15

    MM:

    Ha mijn Nina,
    Eerst al vanochtend een soort van skype contact en nu dit lange bericht, wat een prettige verrassing. Het ene been staat in Espana en het andere in NL.
    Gisteren hoorde ik yoghurt door de telefoon toen Mart belde. Het is me d'r eentje.
    Ik ben trots op je en niet alleen vanwege het niet roken.
    Liefs voor jullie alletwee.
    MM
    XX

  • 17 November 2008 - 16:31

    Vanes:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik zal ook even een spaans boekje kopen dan ga ik je op msn weekelijks overhoren, hihi Kus

  • 17 November 2008 - 17:35

    Burn:

    Echt super dat je dit weer oppakt nissie! Geweldig om mee te leven, al ben ik natuurlijk wel stiekum een beetje jaloers hoor! ;)

    Have fun, enjoy!

  • 17 November 2008 - 17:40

    Ofira:

    Hey Nis!

    Ik heb je afscheid ff gemist, en onze verre-reis-foto-kijk-date is er ook al niet van gekomen... Hmmm, ik probeer echt om naast mijn baan in het onderwijs ook een sociaal leven te hebben maar dat lukt dus nog niet zo goed. Heel goed dus dat je zo'n site hebt, dan kan ik toch nog wat foto's van dit nieuwe avontuur zien (als ze er op staan...) en lekker volgen hoe je het daar hebt. Echt geweldig dat je zomaar alles weer durft op te geven en de liefde achterna gaat! Top! Geniet er lekker van, dan kunnen wij van de verhalen genieten. :)
    Liefs!

  • 17 November 2008 - 18:35

    Kaatje:

    Have fun Nissy, ik zal je verhalen volgen!

    Geniet!

    liefs

  • 17 November 2008 - 18:46

    Xandra Henk & Nils:

    Heyyyy Hallo daar!!!

    Wat geweldig dat je dit weer kan ondernemen meid!! Olé aan de Spaanse kust..wie wil dat nou niet..en dan ook nog met een prachtige boy! We wisten niet dat je uberhaubt zo lang weg ging..maar Oma wist er alles over te vertellen. Het ga je goed, en we zullen je mooie verhalen weer opsmullen hi hai!
    Liefs uit Nw Vennep

  • 17 November 2008 - 20:04

    Anneke En Inge:

    nissie,
    we hebben je mail toch ontvangen en gelezen.
    erg leuk. tot de volgende mail.

  • 17 November 2008 - 21:09

    Karel:

    gister via sas ben ik op de hoogte gebracht van jou laatste ontwikkelingen, HOPPA! doet die nisss weer even! klinkt allemaal erg mooi. succes met de inburgering cursus en geniet!

  • 18 November 2008 - 08:34

    Sevrine:

    Ik heb een heeeel stuk gemist geloof ik haha! Maar onwijs leuk, heeeel veel geluk metje mannetje en geniet van het overwinteren, ik ben jaloers!!!!
    Groetjes!!

  • 18 November 2008 - 20:23

    Mireille :

    Hey Niske,
    Zo te lezen vermaak je je prima.
    Geniet ervan.
    Dikke kus Mireille

  • 19 November 2008 - 09:35

    Linda Mönch:

    Hey Nissy,

    Das snel geregeld, ik denk dat duurt wel effe. Leuk en heerlijk dat je daar lekker zit. Alweer zie ik voor me hoe jij s avonds lekker op je balkonnetje zit met je grote liefde en rose. HiHi... Geniet ervan en tot snel op nwbn.
    Dikke Kuz

  • 19 November 2008 - 09:35

    Jorrien:

    Nissy,

    Klinkt allemaal om jaloers op te worden!!! :-)
    Geniet!!!

    X

  • 20 November 2008 - 21:15

    MM:

    Lieve N=ke en Daniel,
    Wat een heerlijk uitzicht, top lokatie D!
    Lekker gekookt ook N=, lijkt me erg lekker.
    En dat was week 1. Ben benieuwd naar jullie toekomstige verhalen.
    Enjoy,
    MM
    XX

  • 20 November 2008 - 21:37

    Niske Haremaker:

    MM..Ik moet toegeven dat Daniel het meest kookt!!
    Lekker hoor!
    Maar hij vind het ook erg leuk!
    Snel weer een verhaal idd!
    Grtjs N=ke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 143935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: