Mijn dikke vette engel. - Reisverslag uit Huahine, Frans Polynesië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Mijn dikke vette engel. - Reisverslag uit Huahine, Frans Polynesië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Mijn dikke vette engel.

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

07 November 2005 | Frans Polynesië, Huahine

Met het Vaeanu vrachtschip wat natuurlijk weer veel te laat was ging ik dan eidelijk opweg naar Huahine.
Ik was het veel te toeristische huwelijks eiland Bora Bora dan ook goed zat.
We voeren langs Taha'a en Ra'iatea met Bora nog in zicht.
Wat is het toch heerlijk op zo'n vieze boot die veel te veel herrie maakt.
Na een hele mooie zonsondergang over Ra'iatea kwam ik dan eindelijk aan in Huahine.
Omdat de boot zoveel vertraging had, en ik alleen maar een broodje kaas in de ochtend had gegeten, roken de roulottes net ff iets lekkerder dan normaal.
(Roulottes zijn een soort tot snackkar omgebouwde vreet busjes met de heerlijkste dingen.)
Ik kon het dan ook niet laten om een steak frite te bestellen.
Toen ik bijna klaar was kwam er een grote vol getattooeerde kerel op me af en vroeg of ik Nina was...
Hij was heel aardig en de eigenaar van het pension waar ik ging verblijven.
Hij bracht me naar het dorm waar gelukkig maar 2 andere mensen sliepen. (14 bedden!)
Het waren een gekke Fransman en een gekke Engelsman, waar ik het als gekke Nederlandse meteen erg goed mee kon vinden.
De Fransman had net zijn halve arm laten tattooeren en overal op het eiland zag ik mensen met de mooiste tattoos rondlopen.
Nog mooier dan op de andere eilanden.
Toen hij de dag erna de rest van zijn arm ging laten doen ging ik mee.
Tihoti, de tattoo artiest had de gehele rechterhelft van zijn lichaam laten tekenen met inkt en zag er geweldig uit.
De helft van zijn gezicht was getattooeerd (zelfs in zijn oor) en ik ging er dan ook maar van uit dat het onder zijn pareo vrolijk door ging.
Hij was super vriendelijk en sprak goed Engels.
Toen hij hoorde dat ik uit Nederland kwam vertelde hij dat hij 3 maanden in Bloemendaal had gewoond en goed bevriend was me de Nederlandse Tattoo koning Shiffmacher.
(die zit trouwens onder de tradotionele Polinesische tattoos)
Hij werd vreemd aangekeken in Nederland en niet door de tattoos, maar doordat elke x als ze naar een bar gingen hij geen bier bestelde maar warme thee of erwtensoep!
Ik bekeek al zijn werk in de boeken en besloot al snel dat hij mijn tattoo mocht doen...
Maar eerst nog ff een paar dagen flink ontwerpen, ik had genoeg ideen om ook mijn halve lijf vol te tekenen!
Vroeger had de gehele Polinesische bevolking zijn hele lijf vol tattoos, het begon al van jongs af aan.(vanaf 6 jaar ongeveer)
Maar toen de missionarissen aankwamen werd dat natuurlijk verboden.
Pas sinds de laatste paar jaar is het weer terug aant komen.
En gelukkig maar, want zoiets mag niemand afpakken.

Ik had de 1e dag al een van de bekendste figuren van Huahine leren kennen, Smithie.
Hij is een steengoede surfer die in Hawai'i en Amerika heeft gewoond, maar elk jaar toch weer terug komt naar het geheime surfparadijs van Huahine.
(Sas, hij is goed bevriend met Jack Johnson!)
Samen met Tupe deden we een aantal rondjes om de twee zuster eilanden die met een brug verbonden zijn, opzoek naar golven of gewoon wat actie.
Golven genoeg, maar geen actie te bekennen...

Huahine is het meest vrouwelijke eiland in Polinesie, het betekend dan ook... Vrouwelijk geslachtsdeel...
En vanuit de haven van het hoofdstadje zie je heel duidelijk de vormen van een zwanger vrouwenlichaam in de berg.
(En overal in de bergen vindt je de stenen piemels van Hiro!)
We reden langs alle vanille, groenten en fruit plantages die er maar verwilderd uitzien.
Alles wordt in kleine stalletjes langs de weg verkocht en het is zoveel goedkoper dan de andere eilanden.
Ook reden we langs de ene Marae na de andere.
Op Bora was er nog maar eentje en die was klein en volgens mij hardstikke nep.
In de rivieren wordt zelfs nog op de hele ouderwetse manier gevist met fishtraps.
(foto's zijn er met een paar dagen)
En nog veel meer mensen dragen bloemetjes hoofdkransen en kettingen, en de grootste bloemen in hun oren en haren.
Zelf in de winkels staat een bakje bloemen die je achter je oor mag steken.

Maar nu ff iets anders..
Toen de Fransman helaas opweg ging naar een ander eiland bleven Tim en ik op om hem uit te zwaaien.
Tijdens het genot van een Hinano keken we naar wat jonge jongens die aant vissen waren.
Veel vingen ze niet en ze hadden dus ook genoeg tijd om een praatje met ons te maken.
Een van hen sprak erg goed engels en was super aardig, voor een pubertje...
Hij legde ons veel uit over het vissen en de cultuur.
Toen de boot om 2 uur eindelijk kwam zwaaiden we nog ff goed, en gingen dan eindelijk tandjes poetsen en naar bed.
Met dezelfde boot was ook een Italiaans koppel aangekomen, en ik hoorde ze een beetje flikflooien in bed..
Toen het geflikflooi wel heel dichtbij leek keek ik onder mijn stapelbed waar ik de rug van iemand over mij tas gebogen zag!
Ik gaf een schreeuw waardoor Tim rechtop in zijn bed zat en hij begon meteen achter hem aan te rennen..
Na een paar minuten was hij teleurgesteld terug, de jongen kende de weg maar al te goed.
Wel had hij zijn flipflops met een blauw palmboompje erop te pakken.
Ik had de schade bekeken en was al mijn geld kwijt...
(Ik had het zelfs nog op 2 verschillende plekken verstopt!)
Huilen, huilen, huilen.
Ik had nl. net besloten om mijn reis met een maand of 2 te verlengen, dat kon ik nu wel vergeten.
En de tattoo ook.
Moe, de eigenaar was door alle herrie ook wakker en ging na onze beschrijving van de jongen opzoek en de buurt ondervragen.
Hij vond het zoo erg wat er gebeurd was dat hij het geld zelfs voor me zou vergoeden.
Toen hij terug kwam had hij van een groepje jongens in de haven gehoord dat 1 van hun vriendjes wel graag mijn tas wilde stelen...
Nou dat was hem nog gelukt ook en zoveel geld had hij waarschijnlijk nooit verwacht.
Ik dacht meteen aan dat lieve jongetje dat zo goed engels sprak en toen we om 7 uur naar de lokale politie gingen was dat ook degene die Moe te pakken had.
Ik vroeg hem waarom.
(Dat kan ik in het Frans, goed he!)
Hij bleef maar zeggen dat hij nix had gedaan, en zelf toen Moe hem flink door elkaar schudde gaf hij geen kik.
Ik bedacht me ineens dat ik veel foto's had gemaakt toen de jongens aant vissen waren, en ja hoor...
ik had het jongetje met flip flops en al op de foto!
Toen hij zelf de foto zag begon hij te huilen, en kwam er ineens een dikke prop geld uit zijn broekzak.
Maar het was maar de helft van wat ik kwijt was..
We wisten nu ieg de dader, en de rest zou dan ook wel komen.
Ik kon na al het gedonder wel een lekkere douche gebruiken dus dat deed ik, toen ik daarna mijn deo niet kon vinden en alles nog een x overhoop moest halen vond ik ineens de andere helft van mijn geld!
Ik denk dat het omkeren van mijn toilettas (waar 1 deel van mijn geld in zat) te veel herrie maaktte en dat ie daar maar mee stoptte.
Maar hij had in het donker het geld niet gezien gelukkig!
Alles was dus terug bij de erg blije ik.
Moe voelde zich minder goed en probeerde het op alle manieren goed met me te maken.
Hij vond dat het zijn schuld was en liet meteen meer lichten in de achtertuin plaatsen en meer sloten op de deuren.
Hij gaf me de erg gewilde Fareara Hawaiki Nui pet en T-shirt en poisson cru in overvloed.
Ookal ben ik nog zo voorzichtig, dit kan altijd gebeuren.
Maar niet iedereen is gezegend met zo'n enorme engel op zijn schouder als ik!

Omdat ik mijn super mooie TATTOO had laten zetten kon ik de rest van mijn dagen in Huahine niet zoveel doen (geen zon en zee)
En daar zal ik dan ook maar nix over schrijven.
Dit internet cafe gaat NU sluiten dus morgen schrijf ik nog een klein stukje verder.
Doei
Nissy

Daar ben ik weer!
Vanuit Mo'orea (de gele gecko) waar ik 3 dagen achter elkaar naar het tattoo festival ben geweest om mijn tattoo te showen. (geintje)
Tattoonesia trok tattoo artiesten aan van over de hele wereld en het was heel interessant om alle verschillende soorten te zien.
Het publiek zag er geweldig uit, veel mensen hadden geen leeg stukje huid meer over!
Er waren heeel veel verschillende shows met dansers of zangers en ik heb mijn buikje rond gegeten.
Ik vond iedereen er zoo mooi uitzien dat ik een hele cd aan foto's alleen al van de tattoonesia heb!

Vandaag is mijn Nederlandse verjaardag dus dat mag ik alvast vieren doort tijdsverschil.
Tim, de Engelsman uit Huahine is speciaal voor mijn verjaardag naar ook Mo'orea gekomen en hij neemt me mee uit eten vanavond.
En morgen vier ik het op zijn Tahitiaans met mijn vrienden uit Mo'orea. (Ipa,Hiro,Tane,Here Nui,Pituro,Greg en de mensen van mijn hostel)
We gaan naar de andere kant vant eiland naar Maria tapa's voor een salsa avond en daarna speelt Tane gitaar.
(Jack Johnson natuurlijk!)
Het is iets heel anders als thuis en ik zal jullie allemaal missen!!!!!

Heel veel liefs van Nina!

- Sas ik kan geen mailtje sturen, dus moet het maar zo..
3 weken in Fiji is kort omdat IK er zo zou kunnen wonen, maar genoeg voor een hele goede indruk van het eiland en de cultuur.
Ik weet dat er bar weinig op het internet te vinden is maar misschien heb je iets aan mijn verhalen op de site over Fiji.
Trap niet in de Yasawa eilanden!
Die zijn dan misschien wel super mooi, maar het is geld trekkerij en de mensen zijn niet zo vriendelijk als aan de andere kant vant eiland!
Mijn absolute aanraders zijn:
-Nananu-i-ra, Caqualai, Levuka op Ovalou en Kulukulu.
Voor de namen van de hostels kan je denk ik op mijn site terrecht...
En neem een tentje mee..
Ik hoop dat je net zo'n leuke tijd gemoet gaat daar als ik er heb gahad.
Heb je een stopover in Tahiti?????
Dat zou echt cool zijn!
-Fadol wanneer ben jij Huahine, want ik denk dat ik je daar ga zien!
Ik verblijf daar in Chez Guinette in Fare.
(daar waar kleine jongetjes geld stelen!)
Ik zal de komende paar dagen nog wel proberen om een mailtje te sturen met mijn stomme hotmail.
-Oma mijn tattoo staat met een paar dagen op de site, niet schrikken hè!
Ik kom als ik mijn visa kan verlengen in Februari terug om u een dikke knuffel te geven.
-Ik wens alle andere 9 November meiden ook een hele leuke verjaardag toe!!!
We worden oud!
-Een goed kado voor mijn verjaardag zou meer foto ruimte zijn..... Hihi!
-Lia en Ron, dat van dat boek schrijven weet ik nog zo net niet hoor.
-Duhh.. Professor Pollewop!
-Hey Karel waar ga jij dan heen?
Ga jij ook een site bijhouden?
-Kimmie leuk om je weer op de site te zien!
In het echt moet het dus nog ff langer wachten...
-Lin en Lex hebben jullie die huwelijksreis nou al eens geboekt?
Zonsondergangen om van te dromen!!!
Maar dan int echt!
X Nis

  • 08 November 2005 - 06:45

    PP:

    Eind goed, al goed.
    Let goed op de jongetjes.
    Ik ben erg nieuwsgierig naar je TATTOO.
    XXX PP XXX

  • 08 November 2005 - 07:36

    Oma:

    Lieve Niske,
    ALvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen, en heel veel kussen. Ik ben de eerste die je gelukwenst met je nieuwe jaar.
    Wat een schrik zo'n dief bij je bed! Gelukkig dat er goede mensen om je heen waren. Blijf opletten.
    Fijn dat je een beschermengel hebt, hou hem/haar in ere. Ik bid iedere dag voor jou en iedereen van de familie, misschien heeft dat ook een beetje geholpen.
    Blijf je echt nog langer weg? Nog een heel mooie tijd.
    Liefs, kusjes, OMA

  • 08 November 2005 - 08:17

    Natas:

    Ellow! Wat een verhaal weer!! Echt blij dat je geld weer bij je is!! Have fun!! En goed plan om te verlengen! Kus

  • 08 November 2005 - 09:21

    Lia En Ron:

    Schitterend de avonturen die je meemaakt, je zou er zo een boek over kunnen schrijven. Ook de manier waarop je schrijft zal zeker mensen aanspreken. de opbrengst zou zeker een reden kunnen zijn om een nieuw avontuur te plannen....
    Maar op de éérste plaats willen we, misschien wel iets vroeg maar tóch, de eerste Nederlandse felicitaties overbengen voor je verjaardag. Wellicht de meest bijzondere verjaardag die je ooit gevierd hebt.
    Geniet er van, dit neemt niemand je meer af!

    Limburgse groeten van Lia, Ron, Frank en Leon.

  • 08 November 2005 - 09:22

    Sas:

    ik lees net de zin: 'sas hij is goed bevriend met Jack Johnson', en nu kom ik direct naar je toe gevlogen!! Say Jack hi from me. (als hij nog iemand voor zn voorprogramma zoekt.. ;) ) Ga nu ff de rest van je berichtje lezen..!

  • 08 November 2005 - 09:30

    Sas:

    Wauw wat een avontuur! Goed man, dat je begon te gillen, ben je ook weer achter je eerste reactie bij noodgevallen.. :) Hopelijk hoef je de rest van je reis niet meer te gillen.
    Ik ben errug benieuwd naar je tattoo..! En aangezien je dit morgen leest: Bon anniversaire!! (ik kan ook Frans) Adieu, Saskia

    ps. Sitting, waiting, wishing...

  • 08 November 2005 - 09:41

    Professor Pollewop:

    Flipflop = slippers

  • 08 November 2005 - 10:01

    Karel:

    Lucky You! Vet goed verhaal en kom nu maar op met die foto's! toppie!

  • 08 November 2005 - 10:38

    Seef:

    Wat een verhaal weer!! Ik ben echt benieuwd naar je TATTOO, wel goed op de foto zetten hoor, dan kunnen we hem hier ook goed bekijken! Nog een paar maanden erbij?? Kom je wel terug, of ga je bliven verlengen? ( ik geef je groot gelijk als je dat doet!!) Morgen alweer een jaar ouder, gaat snel hè! Ik ga naar Barcelona dus vier het daar, weer eens iets anders ;-) Maak er morgen een bijzondere dag van, en blijf vollop genieten!!
    Alvast een verjaardagskus van mij. x

  • 08 November 2005 - 11:33

    Monique:

    He Nissy, ben erg benieuwd naar je groot uitgevallen enkelbandje... Hoop dat de foto's er snel zijn! En wat een spannend verhaal zeg... Gelukkig dat alles toch weer goed is gekomen! Wat heerlijk dat je nog twee maanden langer blijft!!! Neem het ervan zolang het kan.. Grtjs Mo

  • 08 November 2005 - 16:40

    Kim:

    Hé nis! Nog langer blijven??? Ik zat me net te verheugen om je weer te zien begin december. Maar groot gelijk hoor, ik blijf in ieder geval gewoon hier......
    Alvast van harte GEFELICITEERD morgen. Ik wens je een hele fijne en bijzondere verjaardag toe! Tot over een maandje (of drie....) Kus Kim

  • 08 November 2005 - 19:41

    Linda En Lex:

    Wat een spannende verhalen weer. enne lekker zeg dat je nog langer kan blijven. Geniet er maar van. Dat komt ook goed uit voor mij, heb ik nog even de tijd ??!!hihi Deed het zeer daar die Tatoo zetten, ik wil er ook nog steeds een er bij, ja als je eenmaal begint ben je niet meer te stoppen zeggen ze wel eens. Goed dat je vandaag weer leest zijn we niet te laat om jou te feliciteren "GEFELICITEERD" wij zullen je verjaardagsliedje hier wel zingen, als je goed aan ons denkt misschien hoor je het ook nog eeehhh. Ik zag vandaag nog een hele mooie zonsondergang de zon was heel GROOT en rood en ik dacht meteen dat is dus wat Nissy elke dag ziet!(grr). Dikke kus van ons en tot .NU

  • 08 November 2005 - 23:38

    Mischa:

    NISKE GEFELICITEERD!!!!

  • 09 November 2005 - 07:39

    Marijke:

    Lieve N=ke,
    23 jaar geleden verwachtten wij jou geboorte op 5 december maar jij kwam veel eerder.
    Nu was het de bedoeling dat je op 5 dec. weer thuis zou komen. Maar nee hoor, nog steeds kies je je eigen weg en nu kom je veel later.
    Een hele bijzondere en fijne verjaardag voor je in Frans Polinesie.
    GEFELICITEERD en nog vele jaren.
    Mijn gedachten en goede wensen zijn bij jou de hele dag en ik weet zeker dat je ons vandaag toch een beetje zal missen.
    P.S. Ook de felicitaties voor Martine en Sarah.
    Je t'aime XXXXX MAMA XXXXX

  • 09 November 2005 - 07:53

    Mo:

    Er is er een jarig, hoera, hoera... Gefeliciteerd!!! Wens je een hele fijne dag toe! grtjs Monique

  • 09 November 2005 - 08:04

    Mo:

    Hoop dat je hotmail wel werkt, want heb zojuist een kado-tje verstuurd...

  • 09 November 2005 - 09:02

    Ivar En Nynke:

    Lieve Niske,
    VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!! :)
    Wij hopen dat deze dag voor jou nog veel bijzonderder en gezelliger zal zijn dan al je andere dagen!! We weten niet of dat wel kan, maar toch.....
    p.s.
    Mijn tattoo ontwerp ligt klaar! :)

  • 09 November 2005 - 09:32

    Ronald En Angeline:

    lieve niske hartelijk gefeliciteerd met je 23 ste verjaardag op zo n bijzondere plaats op deze wereld nog veel plezier de komende maanden dikke kus

  • 09 November 2005 - 12:09

    Mart:

    hey zus... van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag !!!!
    xxx mart

  • 09 November 2005 - 12:23

    Rob En Janet:

    lieve niske, ik reageer niet altijd op je verhalen, we vinden ze wel geweldig om te lezen maar zo onvoorstelbaar ver weg, zo'n andere wereld, je bent wel heel bevoorrecht om dit mee te mogen maken en nog steeds geniet je met volle teugen, begrijp ik uit je verhalen! Overigens heel alert zoals je op die diefstal reageerde, je kreeg wel mooi de centjes terug!! Wij willen je ook op deze dag van harte van je 23e verjaardag feliciteren (martine zit op school, dus jij bent beter af!)en we wensen je voor het komende jaar nog heel veel (reis-) plezier. Liefs, Rob en Janet

  • 09 November 2005 - 12:49

    PP:

    Gefeliciteerd met je 23ste verjaardag. Het is me wat, 23 jaar.
    Let op lieve lezertjes, Niske heeft nog een stukje aan haar bericht gebreid.

  • 09 November 2005 - 15:07

    Xan Henk &Nils:

    Hey Niske
    Gefeleciteerd met jouw verjaardag...wat heb jij het geweldig, en blijf inderdaad nog maar effies weg want hier wordt het alleen maar koud!!!Ik ben ook erg benieuwd naar je tattoo (groot???)Heb je al een kadootje gehad, nou je gaat je best vermaken vandaag denk ik!Een dikke kus van ons en schrijf zo door..Kus van ons

  • 09 November 2005 - 16:34

    Til En Bert:

    Lieve Niske,
    Van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag, wat een heerlijke leeftijd om te hebben, waren wij nog maar zo jong!!!
    En dan ook nog zo'n fantastische wereldreis te maken, echt iets om jaloers op te zijn.
    Nou zijn wij dit jaar ook best wel ver weg geweest nl. naar Canada om Mathijs op te zoeken.Het is een prachtig land met een schitterende natuur. Vooral de Rocky Mountains waar het net had gesneeuwd heeft veel indruk gemaakt.
    We zijn 5 weken door het land getrokken met een camper en hebben maar een klein stukje van het immens grote land gezien maar toch vodoende indruk gekregen waarom Mathijs wil emigreren naar Canada.
    De rust, ruimte en de vriendelijkheid van de mensen werkte erg ontspannend, iets wat jij waarschijnlijk ook regelmatig zal ervaren.We hopen dat je nog een paar maanden langer weg kunt blijven om te genieten van al het moois en te ervaren dat er veel meer is dan de stress in Nederland.
    Want eenmaal thuis is alles snel weer gewoon, dus geniet er nog maar effe van.
    We wensen je een fijne en toch wel bijzondere verjaardag toe deze keer.

    Groetjes, Bert en Til

  • 09 November 2005 - 18:35

    Martine:

    Kan ik nog iets toevoegen aan de lijst van reacties: ja, GEFELICITEERD! (dat kan je niet vaak genoeg horen)

  • 09 November 2005 - 18:53

    Linda:

    Zoals ik al dacht, jij wordt toch wel in de watten gelegd op je verjaardag. Heel veel plezier en drink er een cocktail van mij voor jou PROOST en nogmaals gefeliciteerd XXX

  • 09 November 2005 - 21:43

    Irene:

    Van harte gefeliciteerd Nis, een super leuke en gezellige verjaardag toegewenst!! Groetjes en liefs van Irene en Bertje natuurlijk.

  • 10 November 2005 - 03:19

    Niske:

    Super bedankt iedereen!!!
    Ik moet mijn verjaardag nog vieren maar heb al een paar dingetjes gekregen..
    Vooral mooie vers gevonden schelpen natuurlijk, haha!
    Ik mis jullie wel heeel erg vandaag dus heb ik ook maar een kado voor mezelf gekocht...
    2 kleine houten tiki's.
    (hint=die staan ook op mijn been...)
    En een groot kado was ook wel mijn voorlopige visa(!) die ik vandaag in Tahiti heb opgehaald.
    Vanavond lekker eten en dan is het weer rustig in Niske land.
    Nogmaals bedankt voor alle lieve wensen en tot in Feb.
    Ja Mootje ik ben optijd terug voor onze dikke vriend Jochem! Top kado!

  • 10 November 2005 - 08:38

    Mama:

    Lieve N=ke,
    Nog een klein half uurtje ben je jarig in Polinesie ik hoop dat je hebt genoten
    (weet het wel zeker) van deze lange verjaardag en je hoeft echt niet om 06:00 op te staan hoor.
    Wij kregen veel telefoontjes voor je: Oma als eerste, Angeline, Ronald kwam op de koffie en een berichtje schrijven,
    Ada, Xandra, Tanta Trees, Marianne.
    Je merkt het: wel uit het oog maar niet uit het hart.
    Gelukkig maar.
    Daaaaaaaaaaaaaag,
    Liefs, XXXX MAMA XXXX

  • 10 November 2005 - 09:59

    Sas:

    Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad, maar zo te lezen ging dat wel lukken!
    Ik heb bij Tom (ja dezelfde!) ff geinformeerd voor tickets maar het wordt een te duur geintje om voor 3 weken richting Fiji te gaan (980 euro excl. airport tax á 200). Duss... iets voor later! Hey mochten die (vriendjes van) J.J. richting Nederland komen dan moeten ze 19 november naar Bacchus komen want daar geef ik mijn cd presentatie (jaja!) Jammer dat je er niet bij kan zijn maar ik neem aan dat je je daar ook wel vermaakt met de live gitaarmuziek :)
    Nou Nis, ik wacht je volgende berichtje weer af. Ga morgen naar het afscheidsfeestje van Karel! Tot gauw, dikke kus uit een nat koud grijs Nederland waar de bloemetjes uit de grond komen omdat de natuur zo van slag is.

  • 10 November 2005 - 19:29

    Barry:

    He Nissy, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoorde van Mo dat je jarig was en dat je jezelf getracteerd heb op een heel groot plakplaatje op je been... Ik heb ook gehoord dat je nog twee maanden langer blijft, dus het blijkt dat je het wel heel erg naar je zin hebt! Als je terugkomt is het weer tijd voor een ouderwets avondje Praam! Nog veel plezier en tot in 2006! Groetjes Barry

  • 11 November 2005 - 20:22

    Vanessa:

    Hee Nis,
    Super nog een paar maandjes langer erbij heerlijk! Ben wel jaloers hoor! Voor mij is het ook wel tijd om er even uit te gaan, maar dat gaat niet met me 2 kleine schatjes! Een tatoo, leuk hoor! Ik ga gegin dec 2 nieuwe erbij zetten op me voet. Nou hele fijne tijd nog enne iets te laat maar nog van harte! XX Vanes

  • 12 November 2005 - 20:40

    Gerda En Edu:

    Hoi Niske Helaas wat te laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag voor het eerst niet hier in Nederland. Liefs Gerda en Edu

  • 16 November 2005 - 09:08

    Gaelle:

    hey nina
    heerlijk ook je verhalen te kunnen lezen op internet. ik heb het gevoel dat we samen aan tafel in de keuken zitten cheze nelson als ik dit lees -heet en sticky en muggebeten overal;-) en de kippen en poes rondom ons. bedankt om de kaartjes te posten. er zat een dikke vette rat in de keuken chez fifi en het was er zooo heet dat ik niks kon slapen en christophe lag te roepen in zijn slaap, raar hoor. heb hier in aukland een jongen gezien met een prachtige maoriborsttattoo vanop het zuidereiland en ik moet zeggen dat ik plots ook verleid word door het hele tattoogedoe...spannend. liefs uit het chinese internetcafe voor mijn islandheroin!

  • 17 November 2005 - 11:17

    PP:

    De laatste foto's zijn binnen. Er is even geen plaats meer over.
    Binnenkort komt de rest, maar deze 4 foto's wilde ik wel even kwijt.
    Gister op RTL-Travel Tahiti
    en Moorea met Floortje Dessing gezien.
    XXX PP XXX

  • 17 November 2005 - 11:47

    Mischa:

    Mooie Tat nis, die pakt niemand je meer af! Net als de ervaring die je nu opdoet, lekker he je eigen deur open doen! Wees maar blij dat je nog wat langer blijft het begint koud te worden hier, brr. Ik zie je over een paar maandjes. Knuffels van mij en de rest.xxx

  • 17 November 2005 - 13:03

    Marijke:

    Lieve N=ke,
    De pepernoten staan op tafel en we zitten midden in de hagelbuien. Jouw leefklimaat is een stuk aantrekkelijker. Gisteren op Yorin Tahiti en Moorea gezien. Prachtig, vrolijk en vriendelijk. Marquesas Eilanden is ook nog een mooie bestemming!
    Je tattoo is bijzonder en inderdaad GROOT, ik moet nog even wennen.
    Is je visum inmiddels geregeld?
    Ik kijk weer uit naar je nieuws.
    Liefs
    XXXXXX MAMA XXXXXX

  • 18 November 2005 - 14:26

    Sévrine:

    Wat een geweldig gave tattoo!!! Wilde ik even kwijt!!
    Kus vanuit het steeds kouder wordende Aalsmeer ( moest vanmorgen krabben!!!)

  • 18 November 2005 - 17:55

    Fadol:

    Hi, door omstandigheden heb ik een tijdje niet gekeken, maar ik zag dat je jarig was! als nog gefeliciteerd!!! mijn schema is als volgd: 5 dec t/m 11 dec zit ik op Moorea, 11 dec t/m 15 dec op Bora Bora en van 15 dec t/m 20 dec op Huahine daarna heb ik nog 3 dagen op Tahiti! soms heb ik heel veel zin in deze trip, maar zoals ik al zei, door omstandigheden heb ik er soms totaal geen zin in heb!!!! maar als ik je verhalen weer lees, krijg ik er toch weer zin in.....groetjes Fadol

  • 19 November 2005 - 17:16

    Irene En Bert:

    Wat een ontzettend gave tattoo Nis, hij is echt heel mooi!! Liefs Irene en Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Polynesië, Huahine

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 143924

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: