Aita Pea Pea. - Reisverslag uit Huahine, Frans Polynesië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Aita Pea Pea. - Reisverslag uit Huahine, Frans Polynesië van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Aita Pea Pea.

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

21 December 2005 | Frans Polynesië, Huahine

Ik heb mijn plekkie hier in Huahine hélemaal gevonden.
Maar omdat ik het reizen en alsmaar op nieuwe plekken zijn zat was betekend het nu dus ook dat ik behalve veel lol maak niet zoveel meer uitvreet...
Dit verhaal KAN voor jullie dus een btje saai worden ookal verveel Ik me geen dag.
Ik wil jullie toch graag een kijkje geven in mijn dagelijks leventje.

Wanneer ik in de ochtend wakker wordt (gelukkig niet meer zo vroeg als eerst maar een uur of half 8)
is mijn 1e missie een lekker stokbrood en een kop Milo.
Dan een koude douche, waarvan ik er soms wel 4 op een dag neem omdat het volgens mij wel 40 graden is nu de zomertijd/regentijd begonnen is.
Afkoelen in de lagoon is er ook niet echt bij want die temperatuur is 31 graden!!!
Maar toch is het heerlijk zitten in het blauw, want het is echt te heet om ook maar iéts te ondernemen als het niet in of vlakbij het water is.
Ik ben nu ook wel blij dat mijn tentje gebroken is want kamperen in Polinesie rond deze tijd van het jaar is een absolute afrader tenzij je er een zwembad of sauna gratis in wil hebben.

Ik ga wel eens mee op de boot als de surfers gaan surfen of ik ga gezellig mee vissen.
En het vissen is eerlijk gezegd gewoon een excuus om lekker in een boot op het water te drinken, want serieus vissen is er niet bij.
Met een btje geluk vangen ze nog iets ook.
Polinesiers zijn errug grote drinkers, ik heb gelezen dat ze nummer 4 ter wereld zijn.
En ze wachten dan ook niet tot de 5 in de klok zit, het is meer dat je om 5 over 7 in de ochtend al Hinanos in de rondte ziet lopen.
Of bij Guynette waar ik verblijf op het terras, waar altijd een vaste groep met mooie oudere dames met bloemen kransen aan het bier zit en s'avonds nog steeds aan het bier maar dan bij Temarara.
Ontzettend aardig maar ik snap niet hoe ze het doen.
Vaak is een Tahiti rum met lekker fruitsap en ijs wel lekker, maar meestal bewaar ik dat toch echt voort happy hour! (echt hoor!)

Er wonen hier zo'n 6000 mensen en iedereen kent elkaar dan ook wel via via.
Tim en ik zijn nu ook 2 van die locals.
Iedereen kent ons en zegt gewoon gedag of maakt een praatje, soms weten we echt niet of we diegene wel eerder hebben gezien..
De oudere dames nemen de mooiste bloemen voor me mee en de dames van de groente en fruit markt weten precies wat ik wil hebben en proberen het me gratis te geven.
Of ze laten me gekke dingen proeven zoals corosol, mmmm.

Helaas is al dat lekkere fruit niet aan Tim de gekke Engelsman besteed, die eet echt alleen maar vette hap.
Maar ik ben heel blij dat ik hier 3 maanden met hem mag zijn.
We hebben een hele grappige haat liefde verhouding.
We doen alles om elkaar voor schut te zetten, maar we mogen elkaar graag en lachen ons rot.
We zitten vaak bij Marty en Moe opt terras, dat zijn de eigenaars van het pension.
Ze zien ons al bijna als familie en we hadden het niet beter kunnen treffen dan bij hun.
Marty heeft de wereld rond gevaren en kon uit Huahine niet meer weg.
(Zo perfect is het!)
En Moe haar jongere stoere Tahitiaanse man zit helemaal onder de Tihoti tattoos en is de meest gewaardeerde man in Huahine.
Iedereen zwaait naar hem en roept zijn naam als hij opt terras zit en hij zit daar maar met zijn grote lach.
s'Avonds zijn er vaak gezellige ukulele avonden alleen voor vrienden omdat ze alleen overdags open zijn.
Als we daar niet zijn zijn we vaak bij Joe, die een souvenirshop heeft.
(en aant verbouwen is)
Het is een volle Italiaan die praat als in een maffia film.
Hij is opgegroeid in Amerika, heeft jarenlang in Hawaii gewoond, maar woont nu alweer 25 jaar hier.
Hij is goed voor diepgaande gesprekken, want hij is heel slim, maar je kan ook verschrikkelijk met hem lachen.
Dan heb je Gary, ook een Amerikaan (58) zo gek als een deur.
Toen we hem nog niet kenden noemde we hem the ledgend, hij leeft om te surfen en leeft van het repareren van surfboards.
Net als Smith een local, de beste surfer hier.
Iedereen heeft respect voor ze.
Smith is met het lichaam van Richard naar Amerika vertrokken en Tim en ik passen een btje op zijn huis en tientallen surfboards.
Hij heeft een goede verzameling films wat goed van pas komt als het weer eens 3 dagen achter elkaar regent.
Howard, natuuuurlijk ook een surfer uit Californie komt hier elk jaar rond de kerst voor 3 maanden.
Hij doet de tuin van chez Guynette én is professioneel masseur!
Komt dat ff mooi uit!
Carine is een super mooie alleenstaande moeder van 3 kids en ze werkt in Temarara.
Ze noemt Tim en mij haar broer en zus.
Ze probeert ons Tahitiaans te leren wat niet werkt onder het genot van Hinanos.
Maar het is een schat dat ze het blijft proberen.
Haar dochter (11) is zoo mooi dat ik zéker weet dat ze mis Tahiti kan worden.
Helaas is het hier zo dat alle mooie meiden na een bepaalde leeftijd in ma Flodders veranderen.
Moana en Teora zijn 2 Tahitiaanse Zwitsers die een geweldig mooi traditioneel huis hebben op een motu. (eilandje)
Tim en ik zijn er al 2 x geweest en met kerst zij we er weer uitgenodigd voor een grote bbq.
Op de muggen na is het paradijs op aarde.
Met een lang stuk ondiep lagoon, geen buren, goede Europeze/Tahitiaanse muziek en overal zelf gemaakte kunst in huis.
Ik verheug me dit jaar dus wel op de warme kerstdagen in het paradijs.
De kerstman zien we al een paar weken rond gaan in zijn mooie rode pak.
Helaas is zijn echte baard helemaal geel van de rook en herkennen de kids hem ook als hij opt terras vab Guynette aan zijn Hinano zit.
Gelukkig hoor je hier niet veel van die verschrikkelijke kerstplaten, maar gezellige Tahitiaanse kerstmuziekjes met natuurlijk ukuleles erin.
En ipv kerstbomen zijn alle gewone bomen en palen versierd met mooi gewoven palmbladeren met takken en bloemen erin.
De hele maand wordt kerst al gevierd door nog meer Hinanos en punch drinken en als het kan ook nog meer eten.

(Ik kan het verhaal nog veeel saaier maken door nu ook nog over de rest van mijn vrienden te vertellen.
Ik wordt namelijk ook heel vaak uitgenodigd bij deze mensen thuis:Tihoti,Heiva Nui,Meherio,Ako,Manari,Mary,Manutea,Monty,Maitai,Chanel,Poerava,Moana,Jacky,Raina,Armando,Wally,Jim,Des en Teva.
Maar dat zal ik dan ook maar niet doen!
Maar ze hebben zulke mooi namen hier!)


Het was heel leuk om Fadol en Rene Koolhof (misschien kennen sommige van jullie hem wel) op bezoek te hebben hier op mijn eiland. haha.
Ook omdat ze stroopwafels, Hazes én Snowy en Sos meehadden.
Mamma je spoort echt niet hoor, maar wel heel leuk om ze nu een btje bij me te hebben!
Ik heb ze de hotspots van het eiland laten zien Hinanos.
De beste cheeseburgers bij de roulotte Hinanos.
En er is op dit moment een groot sport evenement aan de gang dus zijn we naar een bokswedstrijd geweest Hinanos.
(Gisteren was de finale van het boksen en het waren 2 grote homo's, mahu's, tegen elkaar.
Dat kan je alleen hier zien)
Ook zagen we natuurlijk de zonsondergang met de happy hour Hinanos.
Nou dan begrijpen jullie het wel.......
Het was niet zo dat we elke dag dronken waren maar Hinanos was hun stopwoord en kwam minstens 2 x in elke zin voor!!
Wel kent iedereen nu wat meer Nederlandse woorden dan verstandig is..

Zoals jullie dus zien maak ik niet al te veel mee behalve lol.
Ik ben zo relaxed als het maar kan.
Dit is mijn dagelijks leven met mijn vrienden en helaas een btje saai om over te schrijven.
Is het net zo saai als bij jullie thuis?????
Geen saaie reacties terug ajb!

Ik wens jullie al vast een hele (witte) fijne kerst.
En een hele leuke laatste werkdag en kerstvakantie.
Doe maar lekker net zo weinig als ik!
Aita Pea Pea is wat ik heb uitgevonden nu..
Nl. no worries be happy!
Liefs Nissy

  • 21 December 2005 - 20:26

    Paul:

    watch out Nina, you are rooting in Huahine, the soil is so rich !

  • 21 December 2005 - 21:00

    Nina:

    Hé Paul
    Still there??

  • 21 December 2005 - 21:38

    Linda En Lex:

    Hey Nissy eindelijk !!
    Saai saai, Palmbomen versiert met bloemen, een kerstman met een gele baard. Vissen/drinken op een boot? s'ochtends 6 uur op en naar je werk das pas zaai... Volgende week ook lekker twee weekjes vrij, na ja Lex moet wel werken das wel jammer. Ik vermaak me wel. Alles dus ok hier en daar. Dikke kus.
    Kan je al email lezen?
    (Er komt er een aan) XXX

  • 22 December 2005 - 08:17

    Natas:

    Nou inderdaad lekker saai Nis! Pffffffff!! De kou de regen en werken dat is saai! Ik vertrek 2 februari naar Miami en blijf iig 8 maanden weg! Maar dat hoor je nog wel allemaal. Geniet maar heerlijk van je tijd daar! Kus

  • 22 December 2005 - 09:13

    Marijke:

    En een kaart van je en een sitebericht op dezelfde dag, nu nog de nieuwe foto's. Het duurde wel lang deze keer. De winter is hier nog niet begonnen hoor die zal wel komen in januari als jij weer thuis bent. De Tahitianen worden dus niet alleen dik van eten maar meer nog van het bier. En jij? Herkennen we je nog straks?
    Paradijselijk mooi saai is altijd nog beter dan gewoon saai. Een goede afsluiting om naar huis te verlangen naar je vrienden, kroketje, Oma, de poezen, Aalsmeer en ons, hoop ik.
    Geniet van een bijzondere Kerst in Huahine.
    Liefs, XXXXX MAMA XXXXX

  • 22 December 2005 - 11:18

    Monique:

    Zullen we ruilen?? Waren mijn dagen maar net zo saai als de jouwe.... Hier gaat alles ok! Heb zin in kerst, laatste werkdag en nieuwjaar, alhoewel het wel anders zal zijn zonder moeder Gans in de buurt.. Maar dat halen we volgend jaar wel weer in! Jij ook vast een hele fijne kerst gewenst, zo tussen de palmbomen. Bel nog een keer als je in de gelegenheid ben!! (mijn telefoonrekening viel wel me...) leifs mo

  • 24 December 2005 - 13:10

    Loizo:

    MERRY CHRISTMAS Nina

  • 25 December 2005 - 12:47

    Je Tante Trees En Oom Frank:

    wat een heerlijk saai leven om jaloers op te zijn. We lazen je verhaal bij Frank op de Stadhouderskade op eerste Kerstdag.We hadden hier gisteren het Kerstdiner met zijn allen. Nou dag.

  • 25 December 2005 - 14:55

    Seef:

    Wat een saaiheid zeg,zullen we ruilen?? Dan neem ik met alle liefde jouw "saaie"dagen van je over!! Nis, fijne kerstdagen!!!
    Dikke kus,Seef

  • 26 December 2005 - 22:38

    Marijke:

    Lieve Niske,
    26 dec. 23:30 en het sneeuwt: witte kerstavond,zoals het eigenlijk hoort.
    Liefs,
    XXXXXXXX MAMA XXXXXXXX

  • 27 December 2005 - 14:09

    Til En Bert:

    We hebben weer genoten van je verhaal, jee, wat een ervaring doe jij op. Gelukkig hebben we GEEN saaie kerst achter de rug maar de 1e kerstdag gezellig met de familie doorgebracht in Amsterdam bij nichtje Willemijn en haar vriend. En gisteren heeft Mathijs voor ons gekookt, heerlijk maar veel te veel. Dus vandaag maar weer vasten of de restjes opeten.
    Het zal voor jou best wel vreemd zijn zo zonder je familie en dan nog in de warmte. Heerlijk toch,een keer totaal iets anders, genieten maar want voordat je het weet ben je weer thuis, al zal je er best eens naar verlangen. Als alles doorgaat vertrekt Mathijs begin februari weer naar Canada voor 1 jaar. We wachten nog op de papieren voor de werkvergunning dus best spannend allemaal.
    We houden je op de hoogte.
    Have fun!
    Liefs en groetjes, Til

  • 27 December 2005 - 21:08

    Niske:

    Zoals verwacht heb ik een super kerst gehad!
    (Ik ben nogsteeds aant bijkomen...)
    En kijk dus ook naar oud en nieuw uit in de hitte!
    Net als thuis hoor je al af en toe een knal.
    Leuk dat t wit was in Nl met kerstavond.
    Liefs uit Huahine grtjs Nina

  • 30 December 2005 - 05:58

    Fadol:

    He Nina....zoals ze je daar noemen! Hinano....
    was zeker gezellig, al was het maar voor een paar dagen! ben nu in Sydney voor NYE en wil je bij deze alvast een happy new year wensen, in Huahine vieren jullie het als 1 van de laatste en hier in Sydney als 1 van de eerste in wereld!

    Groetjes, Fadol

  • 31 December 2005 - 03:10

    Niske:

    Ik wil iedereen, vroeg of laat een gelukkig nieuw jaar wensen!!!!
    Laat het net zo een goed jaar worden als dit jaar voor mij was!
    Dan zie je maar, dat als je het ècht wil dromen uitkomen.

    (Ik ben gisteren 1 van de jongens uit Chilie tegengekomen!!
    toevallig in de supermarkt!
    Hoe vind je die!!!)
    Liefs Nina

  • 31 December 2005 - 09:29

    Mischa:

    Fijne jaar wisseling, ik hoop dat volgend jaar jou net zoveel goeds brengt als afgelopen jaar.
    laat het aftellen maar beginnen en nog bedankt voor het mooiste kerst kado ooit!!
    liefs van mij

  • 31 December 2005 - 09:47

    Dan:

    SCHHTOOOOP!!!! happy new year! stinky x

  • 31 December 2005 - 12:38

    Marcel:

    hey ik wou je even het allerbeste voor 2006 wensen fijne jaarwisseling en het ga je goed !! x marcel

  • 31 December 2005 - 17:05

    Linda En Lex:

    hey, fijne jaarwisseling en een heel goed 2006. Heb Mo inmiddels gesproken, ze houd me op de hoogte. Pas op het gaat wel snel hoor, haal alles eruit wat ..... Dikke Kus.

  • 01 Januari 2006 - 19:45

    Marijke:

    Lieve Niske,
    Bedankt voor je telefoontje met de beste wensen voor ons en de familie en nu is het bij jou ook Nieuwjaar geworden en dat betekent...nog even en we zien elkaar snel.
    Je foto's zijn er dus er kan weer naar nieuws gekeken worden binnenkort.
    Nog even in het echt genieten en daarna thuis nagenieten.
    Liefs,
    XXXXXXXXX MAM XXXXXXXX

  • 01 Januari 2006 - 21:51

    Janet & Rob:

    hoi niske,
    van ons allemaal de beste wensen voor dit nieuwe jaar! deze week liep ik met het hondje in de sneeuwstorm (vind ik echt heerlijk) en bedacht dat jij ook inderdaad met sneeuw vertrokken bent, wat vliegt het jaar dan voorbij! Overigens, mijn beeld van "saai" is iets anders dan dat van jou!
    Geniet er maar van, h.groetjes,janet

  • 02 Januari 2006 - 08:22

    Sassie!:

    Nissy!!!
    Gelukkig Nieuwjaar!!!!
    En tot gauw!
    Dikke kus, Saskia

  • 02 Januari 2006 - 18:12

    PP:

    Meer zonsondergangen, visfluiters, tattoo’s, surfers, dieren, mensen, stranden, palmen, walvissen, dansers en ikke.
    Dit is wel het laatste rommetje met foto's dat met de post komt.
    De rest zoekt Niske zelf weer uit als ze thuis is.
    Gelukkig 2006.

    PP

  • 02 Januari 2006 - 20:22

    Irene:

    Happy new year!! Bedankt voor je kaartje, hij heeft mijn huisie weer via mijn paps en mams gevonden!! Bert blijft maar naar boven roepen (we gaan een filmpie kijken) dus ik mail je morgen verder, liefs Irene.

  • 03 Januari 2006 - 09:52

    Monique:

    Gelukkig nieuw jaar!! Hoop dat jij ook een leuk oud en nieuw feestje heb gehad?! De laatste werkdag was onwijs gezellig!! Heb al die jaren toch echt wat gemist... De Praam ging pas om 12 uur dicht en ik ben dus ook pas om 12 uur naar huis gegaan (door de sneeuw en ijzel). Dan valt het toch even tegen om de volgende dag weer fris en fruitig naar een volgend feestje te gaan... Maar ik heb het allemaal weer overleefd (heb maar twee dagen geen stem gehad...). Dit jaar zit er gelukkig een rustdag tussen de laatste werkdag en oudjaarsdag... Leuke foto's weer!! Geniet ze nog en tot gauw!!!! xxmo

  • 04 Januari 2006 - 23:33

    Niske:

    Zo, alle foto's hebben weer een naam!
    Ik heb nog 2 cd's vol foto's hier én alweer 3 rolletjes vol, want ik heb van iemand zijn oude camera gekregen!!!
    Ik ga nu maar snel weer de zon in want ik wil wel een btje bruin thuiskomen..
    Haha lullig hè!
    Liefs van mij.
    x

  • 05 Januari 2006 - 09:36

    Precies Een Jaar Geleden...:

    niske
    5 Jan 2005 22:29 uur

    Hé sassie! Doe mij dan maar een Lenny!!! Ha,Ha.
    Slapen op de river Kwai? Cool!! Ik ben vandaag naar Kilroy travel geweest en voor mij zit er nu ook schot in!
    Ik hoop dat ik ook zoveel lieve reacties krijg op de nissy site, want ik vind het echt leuk om je te volgen!!! Geniet ervan in Thailand en als je er nog niet genoeg van heb moet je mij maar opzoeken.. Tahiti here I come!!

  • 05 Januari 2006 - 09:37

    Sas:

    Toch wel bijzonder..! En eh.. een Bob Marley voor mij alsjeblieft. Doeg!

  • 09 Januari 2006 - 15:02

    Irene:

    Een paar dagen later dan beloofd maar hier ben ik weer. Afgelopen week heb ik de hele week vrij genomen om te leren en ik ben vandaag pas echt begonnen!! Heb er echt geen zin meer in om te leren (en al die verhalen van jou + de foto's helpen ook niet)maar ik hoef nog maar een paar maandjes en dan ben ik klaar!!! Donderdag begin ik met mijn nieuwe stage, ik heb er echt zin in. Ik heb al kennis gemaakt met mijn mentor en hij lijkt me ontzettend aardig. Monique en ik hebben nog steeds geen geld gewonnen met onze krasloten, dus het ziet er naar uit dat we het niet gaan redden om langs te komen...maar we blijven door krassen. Misschien is het beter om te gaan sparen zodat we met jouw volgende droomreis gewoon mee kunnen. Afgelopen vrijdag hadden we in de Abina een nieuwjaarsborrel, het was super gezellig en iedereen was lekker dronken. Zie je, we kunnen best zelf iets organiseren (nou ja, Bert dan), alhoewel het veel gezelliger is als jij er ook bij bent!! Van de week heb ik een dagje op Milou gepast, het is echt een schatje, ik denk niet meer dat je haar herkent. Ze is al heel groot geworden, ze loopt al een hele tijd en ze begint nu ook fanatiek te praten en te babbelen. Nou ik ga er weer mee stoppen want ik moet echt verder leren, heel veel plezier nog de laatste weekjes en tot snel!! Liefs en groetjes Irene en Bertje natuurlijk!!

  • 10 Januari 2006 - 11:33

    Mischa:

    Hey kijk hier is
    trippingdreamteam@waarbenjij.nu

  • 11 Januari 2006 - 22:49

    Gerda Velu:

    Beter laat dan nooit maar als nog een goed 2006.
    Geniet nog maar even voor je aan de lange reis terug begint. Sinds 1 jan. heb ik de winkel gesloten en nu dus tijd voor allemaal leuke dingen, hoewel er in dit dorp weinig te beleven valt. Tot gauw liefs Gerda en Edu

  • 12 Januari 2006 - 11:25

    Monique:

    He Nissy, heb je al vluchtgegevens oid?? Bel me anders nog een keertje?! Ben je afscheid aan 't nemen? Zal wel moeilijk zijn voor je... Geniet nog van je laatste dagen en tot volgende week!! XMo

  • 13 Januari 2006 - 13:47

    Professor Pollewop:

    NISSY.WANNEERKOMJE.AAN

  • 13 Januari 2006 - 19:26

    Niske:

    Vandaag ga ik mijn 2e thuis Huahine verlaten...
    Boehoe....
    Tranen met tuiten zie ik al aankomen.
    Bij aankomst in Tahiti staan de drankjes al koud, want dan mag ik nog een paar daagies feesten!
    Ik ga vanavond naar een bekende homobar (pianobar)met 2 niet homo's, dat zal lachen worden!
    Nog ff lekker veel rauwe vis eten en dan vlieg ik de 18e vroeg in de ochtend naar LA waar ik de hele dag moet wachten.....
    Ik kom pas de 20e in de middag aan.
    Krijg ik dan eindelijk Pollewop te zien???
    Als ik jullie niet op het vliegveld zie zie ik jullie in de dagen (of weken) daarna wel weer.
    Want dan ben ik weer THUIS!
    SHIT! (pardon)
    Nee, ik kijk er naar uit om jullie weer te zien.
    Tot snel!
    Nissy

  • 14 Januari 2006 - 13:03

    Linda (van De Zotte):

    LIeve nis,
    HEb ik eidelijk internet, kom je al weer bijna naar huis!!!! echt heel gaaf allemaal. Geniet er nog even van dikke kus linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Polynesië, Huahine

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 971
Totaal aantal bezoekers 143935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: