Ik ben er bijna! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu Ik ben er bijna! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Niske Haremaker - WaarBenJij.nu

Ik ben er bijna!

Door: Niske Haremaker

Blijf op de hoogte en volg Niske

28 Augustus 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

Over 3 dagen ben ik er dan eindelijk, Tahiti!
Ik kan het nog steeds niet geloven, en moet mezelf steeds ff in mijn arm knijpen om te zien of t allemaal wel echt is.
En dat is het voor zover ik weet...
3 (tot 6) maanden op mijn droom eilandjes tussen al het moois, en ver van alle ellende.
Frans Polinesie is mijn hoofddoel, maar alle andere bestemmingen hebben tot nog toe al mijn verwachtingen al overtroffen.
Volgens iedereen die in Tahiti is geweest gaat Tahiti (de parel van de South Pacific) dat weer doen. Let's hope so..
Ik ben nu alweer aant plannen om terug te gaan en alles en meer nog beter te zien.
Maar voor dat alles gaat gebeuren ben ik eerst weer een paar jaartjes thuis om jullie te vervelen (of niet) met al mijn tropische verhalen.
Ik had mijn ticket veranderd zodat ik in NZ alles alvast kon regelen voor de 1e paar dagen verblijf en bezigheden op overpriced Tahiti. (Pape'ete)
Nu ben ik helaas voor Jan...in het ijskoude Auckland zonder warme kleertjes. (15 graden)

Ja, ja, Niske had weer eens mazzel.
Ik zat int vliegtuig van Samoa naar NZ mijn Tahiti Lonely Planet te lezen toen 2 jongens naast me ineens helemaal wild werden, ze kwamen nl. uit TAHITI!!!!
Totaal niet Tahitiaans uitziende jongens, eerder gewoon Chinees maar ze kwamen uit Pape'ete.
We raaktte flink aan de praat en ze vroegen of ik al wist waar ik de 1e paar dagen zou verblijven....
Dat wist ik dus nog niet, en ze boden me meteen een kamer aan.
Voor zolang en wanneer ik maar wil, ook al moeten ze me midden in de nacht vant vliegveld halen.
En ik zal maar nix zeggen over het zwembad in de tuin. (joehoe!)
Wanneer ze niet aant werk zijn nemen ze mee mee voor dagtripjes naar hun favo plekken.
En ik kan mensen zo langzamerhand heel goed inschatten, ze zijn absoluut te vertrouwen.
(Echt waar mam)
Ik heb gewoon weer dikke vette mazzel!

Omdat ik zo uitkijk naar Tahiti en mijn doel in Auckland er niet meer is, hang ik hier maar een beetje binnen rond met oude en nieuwe vrienden.
Ik heb het hier voor nu toch wel gezien en het is zoooo koud!
Kan niet wachten tot Tahiti!
Ik heb al een onderwater camera gekocht om de haaien vast te leggen, en ik hoop dat mijn Tonga en Samoa foto's er snel zijn.
(1,5 week?)

Oh ja, dat hele wanhopige berichtje na het vorige verhaal was omdat de site niet liet zien dat jullie hadden gereageerd...!
Dus 1,5 week nadat ik mijn verhaal op de site had gezet waren er 0 reacties eb voelde ik me errug rot en vergeten...
Gelukkig lag het niet aan jullie maar aan de slechte verbinding in Samoa.
Ookal mis ik jullie wel een beetje, zoo errug is het ook weer niet!!

Au revoir of in Tahitian Parahi,nana.
X Niske of tegenwoordig Nina.

* Dus Burn heeft de party bug ook te pakken?
* Mo en I nog naar Misteryland geweest.
* Mis jij wel zeker...
* Ik hoop voor iedereen dat het weer goedwas
* En heb ik het goed dat Dana op het Surfeiland was?!
* Nee ik kan zeggen dat Uku niet fijn is.

  • 29 Augustus 2005 - 10:20

    Nynke En Ivar:

    Nou niske..... dat gaat nog spannend worden!!!!!
    Ik hoop dat je droom ook daadwerkelijk een droom voor je zult zijn!!!!
    Veel plezier en geniet je ook een beetje voor ons??????? :)

  • 29 Augustus 2005 - 10:21

    Vanessa:

    Nou de volgende keer ga ik met je mee hoor! Die verhalen en foto's, super! Ik heb eindelijk een huis, in de hornmeer, flink aan het klussen ik hoop dat het over 4 weken af is! Heel veel plezier bij je volgende bestemming TAHITI! X Vanes

  • 29 Augustus 2005 - 10:22

    Monique:

    Ha, is het hier eindelijk warmer dan waar jij bent! Wij hebben nu namelijk nog een paar heerlijke nazomerdagen.. Ben benieuwd naar je nieuwe foto's en natuurlijk naar hoe Tahiti je zal bevallen.. Heerlijk dat je meteen al een goedkoop verblijf heb kunnen regelen! En ja, wij zijn zeker naar Mysteryland geweest! Het weer zat mee (beetje bewolkt, maar geen regen) dus uiteindelijk toch nog een kaartje gehaald. Was erg gaaf! Natuurlijk een hoop bekenden tegengekomen en weer kwijtgeraakt (je kent het). Had gisteren ook Martin weer eens op bezoek! Je krijgt de groeten van 'em.. Nou Nissy, pas je wel op met de haaien daar... Tot mails! xmo

  • 29 Augustus 2005 - 14:15

    Natas:

    Hi Nis!! Wat cool weer allemaal! Ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat lopen. Ben je zeker niet vergeten hoor! Ik lees je verhalen graag. In december ga ik voor maanden werken op een cruiseschip, dan 2 maanden thuis en weer 5 maanden werken. Dan ga ik het geld opmaken wat ik daar heb verdiend in Australie en NZ. Dus kom zeker wat info bij je halen wat te doen! Have Fun! Kus Natas

  • 29 Augustus 2005 - 17:16

    Marijke:

    Lieve N=ke,
    Al je vrienden daar vinden je naam zeker net zo moeilijk als jijzelf toen je leerde praten en je er Nina van maakte, volgens mij zou tijdens deze reis je naam ook Lucky kunnen zijn. Tentje hoeft kennelijk niet? Ik kan niet anders dan je vertrouwen, blijf wel voorzichtig.
    Het mooiste voor het laatst bewaard; kan het beter?
    Au revoir, ma fille.
    XXXXXXXXMAMANXXXXXXXXXX

  • 29 Augustus 2005 - 17:57

    Dag Nissy:

    Het neusje van de zalm moet nog komen, veel plezier daar.
    En ja Misteryland was geweldig, met z'n vieren over het hek naast de ingang, rooie dennis, jordy, sander en ik, vet cool, ik als eerste en zij achter me aan, wij bukken achter een laag dijkje, voor die dijk stond een bewaker die aan het bellen was, elke keer als hij z'n rug naar ons keerde tijgerde we verder en toen de menigte in gerend, vette kik geeft het. Trouwens ook op lowlands geweest samen met rodey, ook een aktie avond maar dat hoor je wel een keer. Goeie reis,
    XXX Mischa.

  • 29 Augustus 2005 - 22:53

    Niske:

    Heej Vanes, ik ben heel blij voor je dat je eindelijk een huisie hebt.
    En in de Hornmeer nog wel, dan zijn we buurtjes!
    Nynkos waar werk je nu?
    Heel veel Grtjs terug Mo heb jem de site laten zien?
    Heej Natas ik leg je graag uit hoe jet makkelijkst geld opmaakt in NZ!
    Mis, geen gescheurde broeken zoals Gijs?
    Mama ik heb de tent nog en ze hebben hem helemaal schoon gemaakt op het vliegveld. Dus ik ga m zekers gebruiken!
    Liefs Nina

  • 30 Augustus 2005 - 08:21

    Ingrid:

    lieve Niske. Ik zit weer even lekker bij je ouders. Leuk om je berichten te lezen. Dat doe ik wel in Waterloo hoor. Ik ben reuzetrots op je en blij dat je het zo goed doet. Houen zo!!!

  • 30 Augustus 2005 - 17:24

    Martine:

    Nou Nis, verras ons straks maar weer met mooie, tropische avonturen! Heel veel plezier gewenst, beleef de tijd van je leven!!!

  • 30 Augustus 2005 - 23:46

    Niske:

    Dag tante Ingrid!!!
    Nog 1 uur en dan naar het vliegveld voor het laatste stukkie rottigheid!
    En dan Tahiti!
    Ben voor het eerst een btje zenuwachtig....
    Dikke x Niske

  • 31 Augustus 2005 - 10:21

    Seef:

    Je hebt de uitdrukking "save the best for last"goed letterlijk genomen! Heerlijk!! HIer is alles goed, de zon heeft nederland eindelijk weten te vinden, dus dat is wel lekker! Het afgelopen weekend hebben we met de "zotte"meiden een nachtje in Apeldoorn geslapen, was erg gezellig!! Je krijgt de groetjes van ze! Volgende week is het weer feestweek, toch altijd wel leuk!!
    Denk je wel dat als je weer terug bent dat je weer kan "integreren"in dit saaie nedeland?? Denk daar nog maar even niet aan, ga eerst genieten van TAHITI!!!! Laat ons snel weten hoe het is!
    Kus, Sévrine.

  • 31 Augustus 2005 - 13:54

    Marijke:

    Goodbye NZ was niet zo moeilijk en toen spannend naar HELLO Tahiti voor 3 maanden!!! Hoop dat het al je verwachtingen overtreft, maak veel foto's en filmpjes misschien tekeningen en GENIET.
    Vandaag zijn er 6 CD's met foto's aangekomen dus PP kan weer aan het plezierige werk beginnen en iedereen kan stikjaloers meekijken.
    Tot je volgende nieuws.
    Liefs, XXXXXMAMAXXXXX

  • 01 September 2005 - 02:16

    Niske:

    Ik ben er!
    Ik ben helemaal gelukkig!
    De jongen bij wie ik verblijf (een Chinese Tahitiaan) heeft het helemaal voor elkaar, met zijn appartement met super uitzicht en zwembad..
    En ikke dus ook.
    Hij bedankt mij zelfs steeds dat ik er ben omdat het anders zo stil is in zijn nieuwe huisie.
    Ook heeft ie al zijn vrienden over alle Polinesische eilanden al ingelicht dat ik eraan kom en ik ben overal hartelijk welkom!
    Er staan al allemaal etentjes en feestelijkheden gepland, en daar ben ik altijd wel voor in.
    Dit is nou de echte Tahiti experience!
    Ik hoop dat er snel veel nieuwe foto's op de site staan.........
    Ik ben al haast weer vergeten wat ik heb beleefd.
    Au revoir X Nissy

  • 01 September 2005 - 10:21

    Anna En Robert:

    Bedankt voor de kaart Nissy
    Wat heb jij het heerlijk en al die geweldige mensen en vrienden die jij ontmoet. Je verteld het ook zo leuk. Geneiet maar - het gaat te snel en ik was bang dat je je zal vervelen op een strand maar helemaaaaal niet he. Veel plezier op Tahiti

  • 01 September 2005 - 11:20

    PP:

    Weer honderden foto's bekeken en geselecteerd voor de site. Blijf sturen hoor. Alleen is de keuze van welke wel en welke niet erg moeilijk. Ik hoop dat het de plaatjes geworden zijn die je wilde zien. Maak eens een close-up van je enkel.
    Veel geluk op Tahiti.

  • 01 September 2005 - 12:13

    Seef:

    Even heel snel melden dat het echt super gave foto's zijn!!! X

  • 01 September 2005 - 14:27

    Monique:

    He Nina! Gave foto's! Ben meteen weer helemaal jaloers.. Fijn om te lezen dat je veilig op Tahiti bent aangekomen: may all your dreams come true! xmo

  • 03 September 2005 - 16:29

    Sas:

    Hi! Bedankt voor je kaartje en wat een (te) gekke foto's heb je gemaakt! Die van dat hutje met uitzicht over het strand, daar wil ik ook wel heen, onthou iig even waar dat was!! Veel plezier in Tahiti, ga maar lekker schelpenkettingen maken op het strand, zoals je al had geoefend in Chili toendertijd.. :) Doehoei!

  • 05 September 2005 - 11:32

    Irene:

    Eindelijk is ze dan in Tahiti aangekomen, ik hoop dat je het daar ontzettend naar je zin zal hebben Nis. Wat een bofkont ben jij ook weer hè dat je al voordat je landt een onderkomen hebt en wat voor een!! Wat zagen je foto's er weer super uit (hoe maak je je vrienden jarloes)en leuk dat er dit keer wat meer foto's van jou bij zaten. Hier in Nederland gaat alles goed, we zijn inderdaad naar Mysteryland geweest, dit keer dus niet de kaartjes kwijt geraakt!! Het was erg gezellig en het was ook heerlijk weer (dat hadden we even afgewacht voordat we de kaartjes gingen kopen). Afgelopen zaterdag hebben we Bert zijn verjaardag gevierd in ons nieuwe huisje en het was erg gezellig en alles is nog heel. Zondag was het zulk lekker weer dat we de hele namiddag op het strand hebben doorgebracht. We waren alleen nog een beetje moe van de avond ervoor dus zijn we (Mo en ik) in slaap gevallen. Toen we wakker werden om 18.00 uur was het hele strand leeg!! Sinds een weekje zit ik weer op school, in een heel nieuw schoolgebouw en als alles goed gaat is dit lekker mijn laatste jaartje, jippie!! Heel veel plezier in Tahiti en zoals ze daar zeggen (van een goede vriendin geleerd) parahi,nana! Heel veel liefs en groetjes Irene en natuurlijk ook van Bertje.

  • 05 September 2005 - 19:08

    Linda En Lex:

    He, we hebben laatst nog even op de kaart gekeken, weet je de atlas waar tahiti dus wel op staat, wat ben je heen en weer gesjeesd, wel heel gaaf moet dat zijn. Nou dus nog drie maanden op jouw super eiland, en wat begint het weer goed he voor je. gaan straks de foto's nog eens bekijken en wensen je alweer en nog steeds een super mooie goeie tijd. dikke kus van ons.

  • 06 September 2005 - 14:44

    Marijke:

    Ha Nina,
    Leuk dat je belde en je het op Tahiti zo getroffen hebt met je nieuwe vrienden. Ga je nog op zoek naar een Scouting groep? Je ziet er prachtig uit als een Aalsmeers/Samoaans bloemenmeisje.
    Groetjes, liefs en
    XXXXXXXXX MAMA XXXXXXXXXXXX

  • 07 September 2005 - 13:42

    Fadol:

    Hallo Niske,
    wat lees ik nou 3(tot6) maanden??? dus begin december ben je daar nog? zo ja laat het effe weten, land op 5 december op Papeete........groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Important update!

03 Mei 2011

At Last

03 Januari 2010

TEgek maar wel TEvreden!

18 Juni 2009

Lifestyle of the rich and famous..and me

14 Mei 2009

MALLORCA VERSUS NICE
Niske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 143946

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: